Samsung ML-2165W laserprinter print te licht / veegt uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:44

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb een Samsung ML-2165W wifi zwart-wit laser printer. Simpel ding, perfect voor wat ik wil.

Nu was een tijdje geleden de begin-toner leeg, ik heb toen een huismerk toner van 123inkt gekocht (deze).

De prints waren in het begin iets lichter, maar inmiddels zijn ze echt grijs en vaag, en hij veegt ook uit, ik moet echt de eerste minuten niet met mijn vingers aan de zwartegrijze stukken zitten. Dit geldt overigens zowel voor tekst als afbeeldingen.

Voorbeeld:
Samsung ML-2160 met huismerk toner
Op deze foto lijkt de tekst nog een stuk zwarter dan in het echt. Bedankt iphone :/

Ik wil wel een nieuwe toner kopen, maar ben bang dat bijvoorbeeld de drumrol of fuser nu ook vervangen moet worden. De toner is even duur als een niuwe monochrome wifi laser printer (bijvoorbeeld een HP of een andere Samsung).

Wat denken jullie? Zou mijn print-probleem opgelost zijn met alleen een nieuwe toner?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123inkt.nl
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 31-01-2024

123inkt.nl

Bedrijfsaccount 123inkt
Goedemiddag,

Wat vervelend om te lezen dat je slechte afdrukken krijgt. Wij willen graag voor je nagaan of dit door de toner komt of dat dit door een ander onderdeel in de printer komt. Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen willen wij je vragen om per e-mail contact met ons op te nemen. Deze e-mail mag je sturen naar webcare@123inkt.nl

Groetjes, 123inkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Het grijzig printen is herkenbaar. Probeer als eerste de printer eens schoon te maken volgens de handleiding en overtollige toner te verwijderen. Mijn ervaring met huismerktoners is dat deze nogal eens teveel toner kunnen loslaten/geven. Vervolgens kun je proberen de betreffende toner voor het printen er even uit te halen en heen en weer te schudden, zodat de toner loskomt en gelijkmatig verspreid is. Beetje dit idee: Afbeeldingslocatie: https://siica.sharpusa.com/portals/0/downloads/Manuals/MX-M365N-M465N-M565N/contents/illust/Toner-cartridge05.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 11:44

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb de toner opnieuw verspreid zoals op het plaatje van Freakster86. Mocht niet baten helaas:
Testprint Samsung ML-2165W
Ik heb linksonder even geveegd met mijn duim, zo'n 30 seconden na het printen. Je veegt er toch nog redelijk wat vanaf.

@123inkt.nl Wat aardig dat jullie hier contact opnemen! Ik heb jullie gemailt.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.