Hallo iedereen. Ik bouwde deze maand een gloednieuwe pc en alles werkte prima, totdat mijn pc willekeurig blackscreen crashes kreeg. elke 20 minuten of zo, bij het gamen en soms zelfs tijdens het opstarten. Ik heb van alles geprobeerd om het op te lossen maar uiteindelijk mijn gpu teruggestuurd en een nieuwe gekocht. Dus nu heb ik die binnen gekregen en alles liep perfect voor 12 achter elkaar. Tot ik naar bed wilde gaan. Mijn game kreeg ineens allemaal artifacts/pixels over het hele scherm (zie foto’s) https://imgur.com/a/6pjlOAx en mijn spel crashte. Ik besloot om de pc te rebooten en toen zag ik de artefacten weer over mijn scherm. Ook kreeg ik de fout melding "laden vender.dll installeer VGA-stuurprogramma' dus ik heb mijn gpu-stuurprogramma verwijderd en vervolgens opnieuw installed. Tijdens de installatie kreeg ik weer al de artefacten over mijn scherm en toen de installatie klaar was leek het niet iets te doen omdat de "install" knop op de geforce experience er nog steeds stond en mijn resolutie was nog erg laag en ik kon die ook niet veranderen. Dus het installeren van drivers is een nu ook een beetje onmogelijk. Nu ben ik totaal verloren.. heb ik een gewoon pech en weer een slechte GPU? Of zou dit mijn PSU kunnen zijn die mijn gpu’s loopt te destroyen? En waarom werkte alles prima voor 10 uur lang? Dingen die ik geprobeerd: - het verwijderen en opnieuw installeren van de stuurprogramma ' s, het plaatsen van gpu in een andere pcie slot - alle kabels controleren - pc runnen op mn intergrated gpu(dit werkt prima). Het is geen hitte probleem want mijn temperaturen zijn gewoon goed. Ik hoop echt dat jullie mij kunnen helpen/adviseren wat te doen. Specs: rog strix 2080ti - i9 9900k - corsair hx850 v2 platinum - asus z390-f gaming MOB - 32gb ddr4 ram corsair vengeance pro.
Ziet eruit als het vaker voorkomende RTX 2080 Ti probleem waarbij er iets mis gaat met een van de GDDR6 geheugen chips.
Gezien het vertoon van deze specifieke artifacts, 99% kans dat dat is wat je hier hebt.
En ja, dat probleem kan spontaan onstaan na uren van probleemloos gebruik. Terugsturen dus.
Gezien het vertoon van deze specifieke artifacts, 99% kans dat dat is wat je hier hebt.
En ja, dat probleem kan spontaan onstaan na uren van probleemloos gebruik. Terugsturen dus.
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
. Hey bedankt voor je snelle reactie. Dus ondanks dat mijn vorige gpu (ook 2080ti) steeds blackscreen crashes kreeg, heb ik waarschijnlijk gewoon dikke pech dat ik een nieuwe heb gekocht die ook defect is? Ik bestel dan gewoon weer een nieuwe. Ik dacht dat het misschien aan mijn psu kon liggen omdat mn vorige videokaart dus ook crashte (wel andere soort crashes)Blaat schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:06:
Ziet eruit als het vaker voorkomende RTX 2080 Ti probleem waarbij er iets mis gaat met een van de GDDR6 geheugen chips.
Helaas hebben de RTX 2080Ti kaarten heel veel problemen. Ik heb die van mij ook net teruggestuurd na dat ik er 1,5 maanden van heb mogen genieten. Ik had het zwarte scherm probleem en uiteindelijk zag mijn mobo de kaart niet meer.zar schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:08:
[...]
. Hey bedankt voor je snelle reactie. Dus ondanks dat mijn vorige gpu (ook 2080ti) steeds blackscreen crashes kreeg, heb ik waarschijnlijk gewoon dikke pech dat ik een nieuwe heb gekocht die ook defect is? Ik bestel dan gewoon weer een nieuwe. Ik dacht dat het misschien aan mijn psu kon liggen omdat mn vorige videokaart dus ook crashte (wel andere soort crashes)
Oh jeetje, na 1,5 maanden goed te hebben gewerkt heb je dit probleem gekregen?Readdy schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:09:
[...]
Helaas hebben de RTX 2080Ti kaarten heel veel problemen. Ik heb die van mij ook net teruggestuurd na dat ik er 1,5 maanden van heb mogen genieten. Ik had het zwarte scherm probleem en uiteindelijk zag mijn mobo de kaart niet meer.

Maar waarschijnlijk is het dus niet mijn PSU of moederbord die defect is dan, maar echt gewoon de GPU batch denk ik. Correct?
Waarschijnlijk een beter idee en ik denk ook dat er in de Super kaarten verbeteringen zitten om alle ellende met voorgaande RTX kaarten te verminderen.zar schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:03:
[...]
Oh jeetje, na 1,5 maanden goed te hebben gewerkt heb je dit probleem gekregen?. Als dat zo is denk ik dat ik maar gewoon een 2080 super ga kopen dan...
Maar waarschijnlijk is het dus niet mijn PSU of moederbord die defect is dan, maar echt gewoon de GPU batch denk ik. Correct?
Het is een algemeen bekend probleem.
[ Voor 3% gewijzigd door HugoBoss1985 op 30-07-2019 13:07 ]
Jaa inderdaad. Alleen wel jammer want sommige games op 1440p runnen niet altijd boven de 60fps op ultra met de 2080 super.HugoBoss1985 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:05:
[...]
Waarschijnlijk een beter idee en ik denk ook dat er in de Super kaarten verbeteringen zitten om alle ellende met voorgaande RTX kaarten te verminderen.
Het is een algemeen bekend probleem.
Tja dat is een nadeel van een model lager kopen.zar schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 13:07:
[...]
Jaa inderdaad. Alleen wel jammer want sommige games op 1440p runnen niet altijd boven de 60fps op ultra met de 2080 super.
Met de snelste kaart op een moment kopen heb je altijd nadeel van prijs, stroomverbruik, warmte en in dit geval kinderziektes.
Pagina: 1