Op zoek naar een laserprinter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zoek een?
Laserprinter. Ik kocht vaak kapotte printers die met wat nieuwe cartridges of donoronderdelen weer werkten. Ik merk dat ik op het moment niet altijd zin heb om een printer weer te fixen, dus nu wil ik iets dergelijks kopen.

De printer wordt vooral gebruikt voor het printen van verzendlabels en retourformulieren. Misschien dat ik eens spordarisch iets voor school print, maar werkstukken leveren we tegenwoordig digitaal in en lesmateriaal wordt ook nauwelijks geprint.

Wat is je budget?
50 euro? 'T mag ook duurder zijn, als dat betere printers oplevert. Maar het moet niet te duur worden. Het is puur een gemaksdingetje. Ik kan voor 4.5cent/pagina op school printen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst een zwart-wit printer. Ik print werkelijk nooit in kleur. In het ergste geval kan ik op school in kleur printen voor 20 cent/pagina o.i.d. De ervaring met inkjetprinters leert dat dure kleureninkt namelijk wel verbruikt wordt. Erg jammer van 't geld.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Printen vanaf een laptop. Het liefst draadloos en als het kan ook vanaf de smartphone.

Zelf gevonden:
V&A aangeboden: Brother HL-L2310D
Zit een nieuwe drum bij. Een originele drum kost 60 euro, een huismerk drum kost 37.50. De printer krijg ik dus eigenlijk gratis.

Alle reacties

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:58

Cheezus

Luiaard

De printer uit je voorbeeld heeft alleen een usb aansluiting. Voor €60 euro heb je ook een nieuwe printer mét wifi: pricewatch: HP LaserJet Pro M15w
In de pricewatch kun je makkelijk filteren op laser + wifi (of ethernet) en sorteren op prijs. Ik denk niet dat het voor jouw doel veel uitmaakt welke printer je neemt.

• hoi1234
Cheezus schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:17:
De printer uit je voorbeeld heeft alleen een usb aansluiting. Voor €60 euro heb je ook een nieuwe printer mét wifi: pricewatch: HP LaserJet Pro M15w
In de pricewatch kun je makkelijk filteren op laser + wifi (of ethernet) en sorteren op prijs. Ik denk niet dat het voor jouw doel veel uitmaakt welke printer je neemt.
Ja, ik weet 't. Maar 40 euro voor een gratis printer met drum, vind ik erg aantrekkelijk. Ik zie nu trouwens dat er niet zo heel veel keus is.

Maar de vraag is even of ik beter wat meer kan uitgegeven (garantie + nieuw en meer functionaliteit) of extra reserve-onderdelen. Het klinkt natuurlijk aantrekkelijk. Maar de vraag is even of ik echt reserve-onderdelen nodig heb.

• Cybermage
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:05
HP is ook wel aardig. Zou eens naar brother kijken zijn iets duurder maar uit mijn ervaring makkelijk met cardridges en meer keuze in de prijs range waar ze zitten.

• hoi1234
Cybermage2you schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:26:
HP is ook wel aardig. Zou eens naar brother kijken zijn iets duurder maar uit mijn ervaring makkelijk met cardridges en meer keuze in de prijs range waar ze zitten.
Bedoel je dan in de pricerange tot 100 euro?

Ik ben er al achter dat tweedehands printer goedkopere toners heeft, die ook nog eens langer meegaan.

Waar ik nu denk ik op moet selecteren:
- WiFi
- Printen via Smartphone
- Geen WPS, dat is niet alleen onveilig, maar het instellen van de printer wordt daarmee flink irritanter
- LCD
- Prijs/print

• Cybermage
Als printen met smartphone een criteria is dan kom je bijna alleen op samsung uit. Als is de printer devisie recentelijk opgekocht door hp. Weet alleen niet of je daar uitkomt met 100 euro want dat zijn features waar ze vaak knaken voor vragen.
:X

[ Voor 28% gewijzigd door Cybermage op 30-07-2019 10:53 ]

• hoi1234
Cybermage2you schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:51:
Als printen met smartphone een criteria is dan kom je bijna alleen op samsung uit. Als is de printer devisie recentelijk opgekocht door hp.
Oké, duidelijk. Ik zie dat de pricewatch: Lexmark B2236dw Google Cloudprint ondersteunt, dus daarmee zou ik toch ook via mijn smartphone moeten kunnen printen? Lastig, want de pricewatch: Lexmark B2236dw is wel flink groter, maar heeft wel een LCD.

• Cybermage
Lexmark zou ik vermijden als de pest. Kwaliteit redelijk maar vooral de prijzen voor de cardridges zijn temminste met inkjet een rip uit je lijf. Meestal kijk ik eerst naar wat de cardridges kosten en dan zoek ik er een printer bij. Meestel moet je met de prijsstelling rekening houden dat ze dus zeer beperkte features krijgt.
Als het werkt prima maar reken niet teveel op. 100 euro is echt de onderkant van de laserprinter markt.
ALs je geld heb gooi er dan een paar 100 euro tegen aan maar dat verdien je dubbel en dwars weer terug!
Zelf een printer van samsung van een paar 100 euro dat ding is niet stuk te krijgen en de cardridges zijn voor 4 kleuren en z/w rond de 50 euro en dan rustig paar 1000 pagina's printen. Goedkopere prijs per pagina kan bijna niet voor thuisgebruik

[ Voor 35% gewijzigd door Cybermage op 30-07-2019 11:07 ]

• hoi1234
Cybermage2you schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:03:
Lexmark zou ik vermijden als de pest. Kwaliteit redelijk maar vooral de prijzen voor de cardridges zijn temminste met inkjet een rip uit je lijf. Meestal kijk ik eerst naar wat de cardridges kosten en dan zoek ik er een printer bij. Meestel moet je met de prijsstelling rekening houden dat ze dus zeer beperkte features krijgt.
Als het werkt prima maar reken niet teveel op.
Ik ga gewoon voor de Samsung. Dik papier bestellen en mocht het niet bevallen, dan kan die terug. Dit is buiten de HP om, de goedkoopste. Ik ga toch niet veel printen, dus ik hoef niet echt te letten op toners/drums/fusers, want die hoef ik toch nooit te vervangen.
Pagina: 1