Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizyx
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-09 11:44
Hoi medetweakers,

Een vriend van mij heeft de volgende kast:
https://tweakers.net/pric...sugo-sg07b/specificaties/
Hij heeft een tijdje geleden zijn videokaart geupgrade en heeft een mini versie gekocht van een videokaart (MSI RX 550 AERO ITX 4G OC). Het probleem is dat deze niet gevoed kan worden omdat de aansluitingen op de videokaart hiervoor missen. De enige voeding die de kaart krijgt is via de PCI poort. Dit drukt de performance van de kaart natuurlijk enorm waardoor bepaalde games niet soepel draaien al zou de videokaart het in theorie wel aankunnen als hij gevoed kan worden.

Mijn vraag is, is het mogelijk om een videokaart te kopen die gemaakt is voor een mini atx kast die ook nog gevoed kan worden? Of is het idee van mini atx juist dat er geen externe voeding voor een videokaart nodig is zodat de kaart compact blijft?

Alvast bedankt :)

Beste antwoord (via zizyx op 30-07-2019 09:25)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt best veel ruimte voor een GPU in deze kast. je kunt zelf meten hoeveel ruimte je nu over hebt en de afmeting instellen in PW
zoals op de site van Silverstone staat 12.2 inch = 310mm

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 30-07-2019 09:12 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je hebt best veel ruimte voor een GPU in deze kast. je kunt zelf meten hoeveel ruimte je nu over hebt en de afmeting instellen in PW
zoals op de site van Silverstone staat 12.2 inch = 310mm

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 30-07-2019 09:12 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

zizyx schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:01:
Mijn vraag is, is het mogelijk om een videokaart te kopen die gemaakt is voor een mini atx kast die ook nog gevoed kan worden? Of is het idee van mini atx juist dat er geen externe voeding voor een videokaart nodig is zodat de kaart compact blijft?

Alvast bedankt :)
Ja hoor. Zo heb ik zelf de pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini ITX 8G en dat in (ik denk) 1 van de kleinste mini itx kasten waar een standaard voeding in past.

Dus gewoon ff doen wat Hackus zegt.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizyx
Beide bedankt voor de snelle reacties! ik zal dus per kaart moeten kijken of de mini een extra voeding aansluiting heeft

[ Voor 51% gewijzigd door zizyx op 30-07-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:52
zizyx schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:26:
Beide bedankt voor de snelle reacties! ik zal dus per kaart moeten kijken of de mini een extra voeding aansluiting heeft
Het is niet zo dat een kaart meer of minder performance krijgt door een externe voedingsaansluiting..
Een Rx550 is gewoon niet zo’n hele bijzondere GPU. Het gehele ontwerp wordt door de fabrikant door gerekend en op basis daarvan wordt er wel of geen externe voeding aan toegevoegd afhankelijk van het gevraagde vermogen. Ook fullsize rx550’s hebben geen externe voeding.

Dus afhankelijk van wat hij ermee wil doen is de kaart waarschijnlijk gewoon niet zwaar genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizyx
dat is vreemd want online stond dat er 400 watt nodig was voor een rx550.

Ik zie nu dat de gtx 1650 wel interessant is. Het maakt voor de kracht van deze kaart dus niet uit of hij een externe voeding nodig heeft of niet?

[ Voor 51% gewijzigd door zizyx op 30-07-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:02
Dat is niet vreemd want fabrikanten houden rekening met de voor hun onberekenbare factoren zoals slechte kwaliteit voeding en stroomvretende cpu's. Als je dat samen voegt in één systeem heb je zelfs aan een zogenaamde 400w voeding nog niet genoeg.
Welk merk en type voeding zit er in dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zizyx
Dat durf ik niet te zeggen, maar de recommended waarde is dus voor het gehele systeem en is eigenlijk een schatting dus niet zo zeer voor alleen de videokaart?
Pagina: 1