Advies voor een router

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik zoek een?
Router voor in mijn nieuwe appartement.

Internetabonnement
Dit weet ik helaas (nog) niet. Gister er achter gekomen dat ik zelf een router moet aanschaffen en heb zojuist uitgevraagd wat voor internetabonnement is afgesloten, maar daar heb ik nog geen antwoord op. Komt z.s.m.

Ik weet niet of er enig advies gegeven kan worden zonder de specificaties van mijn internetabonnement.

Wat is je budget?
Lastig te zeggen aangezien ik niet weet wat een normale prijs is voor mijn wensen, maar voor nu zou ik zeggen €50-€70

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het appartement is 60m2. Ik wil netflix kunnen kijken zonder problemen en een potje fifa o.i.d. op de xbox online kunnen spelen. Ook wil ik er meerdere apparaten op kunnen aansluiten.

De router aansluiten op VPN zou een gewenste optie zijn, maar is geen vereiste.

[ Voor 5% gewijzigd door mrjobby op 30-07-2019 08:08 ]

Alle reacties

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13
Tja ik weet het niet maar een router is volgens mij overal wel meegeleverd.
Die zit overal in de modem ingebakken dus ik vraag me af of je wel een router nodig heb.
Ik heb geen enkele situatie waar je niet standaard een router meegeleverd krijgt.

VPN ga je zeer zeker niet halen voor dat geld. VPN routers zijn dure speeltjes en vaak high end zakelijke modellen.

Maar je zal toch echt eerst moeten weten wat voor internetaansluiting je heb voordat we je nuttige informatie kunnen geven en om te bepalen of je wel een router nodig heb.
De snelheid is minder relevant voor de keuze van een router.

Er zijn rond de 50 a 70 euro heel veel opties maar als je dat geld gewoon in je zak kan houden is het zonde natuurlijk.

Voor nu kan ik je dus wel een lijst routers linken maar daar heb je niks aan zonder de rest te weten.
Ik wacht verdere informatie dus nog even af.

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-11-2025
Hi,

thanks voor je reactie.

Het internet is geregeld via https://www.ittdesk.nl/.

Ik heb ze op gebeld en gevraagd welke router ze adviseren aangezien ze op de site aangeven met een aantal wat problemen te hebben en heb uiteindelijk de TP-LINK Archer A5 AC gehaald. Zojuist geinstalleerd en het werkt als een zonnetje.

Dus wat mij betreft kan die dicht. Ik heb me iets overhaast met het aanmaken van dit topic ;-)