Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

17 inch allrounder advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• martijnvanderh
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 23:11
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Ik ben voor m'n vader aan het kijken voor een vervanger van zijn 6 jaar oude laptop.
Hij gebruikt hem voor algemene doeleinde. Browsen, beetje netflix, DVD's kijken office gebruik en zakelijk Visio gebruik.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Ja, maar accuduur en gewicht is geen beslissende invloed.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Geen voorkeur qua merk maar geen apple.
Hij wilde graag een 17 inch scherm met minstens 256GB opslag. Full HD scherm en DVD speler staan ook op het lijstje.

Ik heb deze zelf gevonden:
https://www.paradigit.nl/...0mh/20872332/product/7394

https://www.coolblue.nl/product/813173/hp-17-ca0992nd.html

Ik neig naar de HP ivm meer werkgeheugen en opslag. Echter ben ik niet bekend met de AMD Ryzen processor. I'm more a intel type of guy :-)

Graag jullie advies! Of andere suggestie?

Alle reacties

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je met je wensen in de Pricewatch kijkt en e.e.a. gaat filteren blijft er nagenoeg niet over: categorie: Laptops

Volgens mij zou het eerste advies zijn: schuiven met je wensen of met je budget. Is die dvd-speler noodzakelijk bijvoorbeeld? Als je die weglaat heb je al veel meer te kiezen.

[ Voor 8% gewijzigd door S1NN3D op 30-07-2019 10:07 ]

• martijnvanderh
Hoi! Valt inderdaad beetje tegen.

https://www.paradigit.nl/...tm_source=tweakerslaptops

Dit is ook nog een optie.

Ik neig toch naar de Ryzen laptop. Wat is jullie ervaring daarmee?

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:29
ben ook aan het kijken voor een 17 inch laptop. Ik neem hem toch niet mee ergens naartoe en dan is een groot scherm wel fijn. Zijn alle 17 schermen wel goed? of zit er nog veel verschil in?

over het werkgeheugen: Dat kan je meestal makkelijk uitbreiden zelf en is niet duur dus zou daar geen punt van maken

• schaatsmeneer
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-06-2024
mark777 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:28:
ben ook aan het kijken voor een 17 inch laptop. Ik neem hem toch niet mee ergens naartoe en dan is een groot scherm wel fijn. Zijn alle 17 schermen wel goed? of zit er nog veel verschil in?

over het werkgeheugen: Dat kan je meestal makkelijk uitbreiden zelf en is niet duur dus zou daar geen punt van maken
Wel altijd voor de zekerheid even checken of het inderdaad uitbreidbaar is. Soms is dit niet het geval en als je op uitbreiding rekent kan dat dan een flinke domper zijn.

Er bestaan overigens goedkope externe dvd spelers (plm 20 euro), misschien is dat een optie en dan heb je voor de laptop zelf meer opties.

• martijnvanderh
Pagina: 1