Zijn alle Mmorpg game single core?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1231716

Topicstarter
Zit eraan te denken om mijn computer up te graden want de Cpu en de moederbord zijn toch wel op leeftijd.

Speel op dit moment Guild wars 2 wat single core gebaseerd is

Hoorde ook dat meeste mmorpg's het beste werken op single core.

Wou weten of er tweaks zijn of speciale processors zijn die goed kunnen werken met alle soorten games en mmorpg's?

Iemand die hier wat meer vanaf weet?

Wou dit eigenlijk bij de cpu topic plaatsen maar dit is meer een vraag over de ins and outs van Mmorpg's processors werking

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1231716 op 29-07-2019 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitzer
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:50
Volgens mij zijn MMO's inderdaad voornamelijk gebaad bij een goede single core performance.
Zo zijn er wel MMO's waarbij multicore wordt aangesproken, maar leunen nog steeds veel op de performance van een single core. Kijk maar naar een bericht van WoW support: https://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/17616032512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:59
Fitzer schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 09:21:
Volgens mij zijn MMO's inderdaad voornamelijk gebaad bij een goede single core performance.
Zo zijn er wel MMO's waarbij multicore wordt aangesproken, maar leunen nog steeds veel op de performance van een single core. Kijk maar naar een bericht van WoW support: https://eu.battle.net/forums/en/wow/topic/17616032512
Je linkt nogal verouderde informatie daar uit 2017, tegenwoordig heeft WoW wel redelijke multi-core support. Het leunt nog wel het zwaarst op een enkele core maar maakt gewoon gebruik van alle 8 de cores van mijn CPU (tot 60-70% per core).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:14
Dat komt voornamelijk omdat de meeste een iude engine gebruiken. Toen MultiCore nog niet echt een ding was. Neem je de nieuwe Unrral Enige 4 MMO'S dan is Multi Core wel gewoon een ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orphu
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 07-06 21:54

Orphu

(Space)nerd

Is dit ook niet het geval bij grand strategy games zoals Empire Total War, Total War Rome 2, Crusader Kings, Stellaris, Hearts of iron IV? Cities Skylines etc ? in ieder geval bij Paradox games wat ik wel eens gelezen heb.

[ Voor 28% gewijzigd door Orphu op 01-08-2019 09:26 ]

Not only do we live among the stars, the stars live within - Neil Degrasse Tyson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit heeft niet specifiek met MMO's te maken maar met de achterliggende engine, deze zijn lang niet altijd voorzien van multithreading waardoor het hebben van meerdere cores erg weinig toevoegt. Je kan er vanuit gaan dat moderne MMO's wel multithreading ondersteunen simpelweg omdat het op dit moment niet meer haalbaar is de gewenste functionaliteit te leveren met een enkele CPU core.

Wil je een CPU die ook single core prima prestaties heeft dan moet je daar in review op letten. Vrijwel alle goede tech sites testen nog steeds de single core performance. Dan kom je ook snel bij de top lijn van Intel uit.
Orphu schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 09:23:
Is dit ook niet het geval bij grand strategy games zoals empire total war, total war rome 2, crusader kings, stellaris, hearts of iron IV?
Dat is niet zo stellig te zeggen. Juist strategy games zijn ideaal voor multithreading omdat ze ontzettend veel onafhankelijke berekeningen tegelijk uitvoeren. Zolang ze dus op een redelijk nieuwe engine gebouwd zijn zullen ze dat wel aan boord hebben. Enkel wanneer je specifiek kijkt naar turn-based games dan is het lastiger dit multithreaded te maken aangezien er echt een vaste volgorde zit in het uitvoeren van acties. Je kan niet de stappen van speler 3 berekenen als speler 2 nog niet aan de beurt is geweest. Dan zul je eerder met predictive analysis moeten werken, dat is nu nog een stap te ver denk ik.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1