[GTX 960] Met GPU schakelt machine uit tijdens POST

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolmaker
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 16:59
Ik ben drie weken met vakantie geweest en tijdens die periode heeft mijn machine lost van het stroomnet gestaan. Toen ik hem na thuiskomst weer aansloot op het net wilde de machine niet starten.

Ik heb de machine vervolgens enigzins gedemonteerd. GPU eruit, recentelijk toegevoegde RAM eruit en CMOS batterij een nacht naast de machine laten liggen.

Stukje bij beetje onderdelen toegevoegd en geprobeerd te booten. En zodra ik de GPU er weer inhang beginnen de problemen. Machine gaat wel aan maar nog voordat het POST scherm zichtbaar is schakelt de machine zichzelf uit en vanaf reageert ook niet meer op de power button. Zodra ik de power cable er 30 seconden uithaal en weer terug stop reageert ie weer.

Er ligt een 650W voeding in(en de extra powercable zit in dr GPU). Nu is mijn vermoeden dat de GPU stuk is maar aangezien ik geen vervangende GPU heb liggen is dat een gok.

Ik kan een nieuwe gpu komen, een 1660 gaat voor 250e en dat kan ik op zich missen maar ik besteed liever geen geld tenzij dat echt nodig. Iemand suggesties / insights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:52
Probeer een andere voeding. Kom regelmatig tegen dat, vooral kwalitatief matige voedingen, de geest geven na een tijdje stilstand en van de stroom af te zijn geweest.
Welk merk en type voeding heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolmaker
Een Thermaltake Berlin 630. Andere voeding wordt ook wel lastig, zal ik moeten aanschaffen. Misschien morgen even op werk checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Is een heel erg matige voeding. Zou mij niets verbazen als die het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolmaker
Zijn er manieren om te meten of ie voldoende prik levert anders dan een andere psu erin hangen? Voltmeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Kan je doen maar geeft geen zekerheid dat de voeding goed werkt want de ripple zal je niet meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:19
Je hebt geen onboard video ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolmaker
MEN-O schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:15:
Je hebt geen onboard video ?
Jawel, en met onboard doet ie het prima. Dus voor het opmaken van de totale vakantie kosten is dat prima, maar voor vermaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolmaker
Uszka schreef op maandag 29 juli 2019 @ 18:14:
Kan je doen maar geeft geen zekerheid dat de voeding goed werkt want de ripple zal je niet meten.
Alright, ik probeer morgen nieuwe voeding. Bedankt voor de antwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door Toolmaker op 29-07-2019 18:24 ]

Pagina: 1