Welke laptop voor studie aviation?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopkw
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-07-2020
Wat ga je met je laptop doen?
Gebruik tijdens studie Aviation.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
et computerprogramma ‘ATP Digital’ bevat evenals de studieboeken alle teksten en illustraties. Een flink deel van de illustraties wordt echter weergeven in 3D-animatie om aandachtspunten extra te verduidelijken.
Tevens bevat het programma een serie van interactieve trainingsmodules en -video’s en elektronische progressietesten. Ook biedt het programma toegang tot de ingebouwde Practise Question Bank en de download pagina. In totaal zijn er zo'n circa 380 elektronische lessen te volgen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Circa €800

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Nee

Ik heb al wat rondgekeken en kwam oa onderstaande modellen tegen:

https://www.coolblue.nl/t...33#product-specifications

https://www.lenovo.com/nl...d-C340-14IWL/p/81N400E4MH

https://www.coolblue.nl/p...nbook-ux410ua-gv190t.html

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Bijzonder karige openingspost, wat meer eisen zou wel fijn zijn.

Afgaande op wat er wel staat: denk je niet dat 14 inch nogal klein is voor weergave van gedetailleerde 3D modellen?
En over diezelfde modellen: een laptop met dedicated gpu gaat je veel hoofdpijn schelen, wellicht dat zo'n ingebakken Intel Graphics chip het wel aan kan, maar op een echte videokaart draait het gegarandeerd veel soepeler.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07
Een iPad (evt pro)? Er zijn nogal wat apps die je in de cockpit kunnen helpen (navigatie, calculaties, logs bijhouden, checklists uitvoeren, etc. etc.), en ATP Digital heeft zo te zien ook een iOS variant.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopkw
Wintervacht schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:01:
Bijzonder karige openingspost, wat meer eisen zou wel fijn zijn.

Afgaande op wat er wel staat: denk je niet dat 14 inch nogal klein is voor weergave van gedetailleerde 3D modellen?
En over diezelfde modellen: een laptop met dedicated gpu gaat je veel hoofdpijn schelen, wellicht dat zo'n ingebakken Intel Graphics chip het wel aan kan, maar op een echte videokaart draait het gegarandeerd veel soepeler.
Ik vond de info al aardig uitgebreid ;-). Welke info mis je nog?
14" vanwege het vele mee moeten sjouwen. En dan thuis gewoon los scherm erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopkw
Paul schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:09:
Een iPad (evt pro)? Er zijn nogal wat apps die je in de cockpit kunnen helpen (navigatie, calculaties, logs bijhouden, checklists uitvoeren, etc. etc.), en ATP Digital heeft zo te zien ook een iOS variant.
Mijn ervaring is dat je met een iPad veel kunt. Maar uiteindelijk toch altijd net even wat prettiger werkt op een laptop/pc. Dus mijn voorkeur gaat niet uit naar een iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

joopkw schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:15:
[...]

Ik vond de info al aardig uitgebreid ;-). Welke info mis je nog?
14" vanwege het vele mee moeten sjouwen. En dan thuis gewoon los scherm erbij.
Wat voor scherm wil je? Heb je veel of weinig cpu power nodig? Ga je naast die ATP software nog andere dingen doen zoals gamen, netflix kijken etc.? Is een lange accuduur van belang?

Belangrijkste: waar hecht jij waarde aan bij het uitzoeken van een laptop?
Ik pik hieruit op dat formaat en gewicht zwaar wegen (ironisch genoeg) dus zit je al gauw met een compromis tussen accuduur, power en warmte.

Een dunne, kleine, lichte laptop heeft vaak als nadelen dat de accuduur matig is en de prestaties ook, want de cpu/gpu kan zijn warmte minder goed kwijt dan in een dikkere behuizing.

Zijn allemaal dingen waar je op moet letten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopkw
Wintervacht schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:18:
[...]

Wat voor scherm wil je? Heb je veel of weinig cpu power nodig? Ga je naast die ATP software nog andere dingen doen zoals gamen, netflix kijken etc.? Is een lange accuduur van belang?

Belangrijkste: waar hecht jij waarde aan bij het uitzoeken van een laptop?
Ik pik hieruit op dat formaat en gewicht zwaar wegen (ironisch genoeg) dus zit je al gauw met een compromis tussen accuduur, power en warmte.

Een dunne, kleine, lichte laptop heeft vaak als nadelen dat de accuduur matig is en de prestaties ook, want de cpu/gpu kan zijn warmte minder goed kwijt dan in een dikkere behuizing.

Zijn allemaal dingen waar je op moet letten :)
Dit is precies de reden dat ik het advies hier vraag. Ik heb er zelf 0,0 verstand van.

Het zal inderdaad een compromis moeten worden. Het is niet anders vrees ik.

Maar zijn de gevonden laptops (met de wensen en eisen in het achterhoofd) geschikt? Met name die 2e kans van coolblue vind ik prijstechnisch erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

joopkw schreef op maandag 29 juli 2019 @ 17:35:
[...]

Dit is precies de reden dat ik het advies hier vraag. Ik heb er zelf 0,0 verstand van.

Het zal inderdaad een compromis moeten worden. Het is niet anders vrees ik.

Maar zijn de gevonden laptops (met de wensen en eisen in het achterhoofd) geschikt? Met name die 2e kans van coolblue vind ik prijstechnisch erg interessant.
Van de huidige selectie is de Ideapad C340 de beste keuze, i.v.m. de dedicated gpu.
Tweedekans latop is helaas al weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Is dit de studie Aviation aan de HVA?

Van hun website ...
Voor de laptopeisen geldt: minimaal een PC of Mac met een intel i5 of AMD A8 processor, 4GB RAM geheugen en 256GB Schijfruimte.
Aanbevolen: een PC of Mac met een intel i7 of AMD A10 processor, 8GB RAM geheugen 500GB Schijfruimte.

En van de site van Orbit ...
IBM PC compatible, Intel Pentium IV 256 Mb RAM, 1.2 Gb harddisk, 1024 x 768 32-bit
videokaart, dvd-speler en muis, soundblaster compatible geluidskaart, Microsoft
Windows XP of hoger, Mac OS X 10.5 of later, Flash Player 8 en Adobe Reader 7, Internet Explorer 7, internetverbinding.

Je hebt dus niet zijn zware pc nodig. Met deze eisen kun je in elke koophulp zien welke laptops voldoen. De rest is naar eigen smaak.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1