Nadat er het afgelopen jaar in 2 fases 12 kWp aan zonnepanelen is gelegd (NO en ZW) gaan we nu over tot de volgende fase.
Het stroomoverschot gebruiken (6.000 kWh) om het gasgebruik naar 0 te krijgen.
Huidig gasgebruik 939 m3 (1 juli 2018 -1 juli 2019) met 3 personen.
We gaan beginnen met een Atlantic V4 200 liter voor SWW.
Daar heb ik een vraag over.
Ik heb een Atlantic V4 200 liter versie besteld die binnenkort geleverd wordt.
Ik wil er een kast omheen bouwen die voor definitieve plaatsing van de V4 (bijna) klaar moet zijn.
Deze wil ik ook gaan isoleren i.v.m. het geluid.
Omdat ie bij het trapgat komt te staan zit ik te dicht op de slaapkamers die 1 verdieping lager liggen.
Het geluid volgens @vinom :Vanaf het begin van het opnemen is het ongeveer 40 decibel, tweede punt waar ik stilsta is het ongeveer 35 decibel en derde punt is ongeveer 30 decibel. Bedrijfsmodus staat op buiten/binnen (buiten afzuigen, binnen aanzuigen)
Klik
Dank!
Hij komt net als bij vinom naast het trapgat te staan alleen met het display naar voren gericht.
Hoeveel ruimte heb ik binnenwerks nodig om de V4 aan te sluiten?
Ik zie een breedte van de V4 van 620 mm staan, maar aan de rechtse kant komen natuurlijk nog de benodigde leidingen die het geheel breder maken.
De breedte die beschikbaar is, is 780 mm. Buitenwerks.
Dat is tussen het trapleuning en de wasmachine.

De linkse wand van de kast tegen de wasmachine kan dus geplaatst worden als de wpb er definitief staat.
2x houten wand van 18 mm en 2x isolatie van 25 mm halen daar dus 86 vanaf.
Er blijft dus 694 mm - 620 mm = 74 mm over.
Gaat dat lukken?
Volgende stap is Pana Monoblock 5 Kw voor de V.V. ( wacht op mail uit Duitsland
)
Het stroomoverschot gebruiken (6.000 kWh) om het gasgebruik naar 0 te krijgen.
Huidig gasgebruik 939 m3 (1 juli 2018 -1 juli 2019) met 3 personen.
We gaan beginnen met een Atlantic V4 200 liter voor SWW.
Daar heb ik een vraag over.
Ik heb een Atlantic V4 200 liter versie besteld die binnenkort geleverd wordt.
Ik wil er een kast omheen bouwen die voor definitieve plaatsing van de V4 (bijna) klaar moet zijn.
Deze wil ik ook gaan isoleren i.v.m. het geluid.
Omdat ie bij het trapgat komt te staan zit ik te dicht op de slaapkamers die 1 verdieping lager liggen.
Het geluid volgens @vinom :Vanaf het begin van het opnemen is het ongeveer 40 decibel, tweede punt waar ik stilsta is het ongeveer 35 decibel en derde punt is ongeveer 30 decibel. Bedrijfsmodus staat op buiten/binnen (buiten afzuigen, binnen aanzuigen)
Klik
Dank!
Hij komt net als bij vinom naast het trapgat te staan alleen met het display naar voren gericht.
Hoeveel ruimte heb ik binnenwerks nodig om de V4 aan te sluiten?
Ik zie een breedte van de V4 van 620 mm staan, maar aan de rechtse kant komen natuurlijk nog de benodigde leidingen die het geheel breder maken.
De breedte die beschikbaar is, is 780 mm. Buitenwerks.
Dat is tussen het trapleuning en de wasmachine.
De linkse wand van de kast tegen de wasmachine kan dus geplaatst worden als de wpb er definitief staat.
2x houten wand van 18 mm en 2x isolatie van 25 mm halen daar dus 86 vanaf.
Er blijft dus 694 mm - 620 mm = 74 mm over.
Gaat dat lukken?
Volgende stap is Pana Monoblock 5 Kw voor de V.V. ( wacht op mail uit Duitsland
Ouddorp ZW 6.175 Wp — NO+ZO 7.825 Wp —Totaal 14.000 Wp

:strip_exif()/f/image/k69z68tIRvSSkdHlD00EeZQL.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/rdntPpqNa5fRPcaxWqQS1fq8.png?f=fotoalbum_large)