Toon posts:

Migratie iPhone 7 -> XR beste methode

Pagina: 1
Acties:

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 09:07
Ik krijg morgen een iPhone XR. Ik heb nu een iPhone 7 en moet dus eea migreren.

Voor zover ik weet zijn er 3 mogelijkheden:

- Via iTunes encrypres (je krijgt echt alles over)
- Via iCloud (alles maar niet zeker of dit echt alles is)?
- Via methode telefoon aanzetten naast huidige telefoon. Je zou dan een optie krijgen met overzetten gegevens. Dit is een nieuwe methode sinds kort (laatste iOs versie, echter heeft mijn XR die??). Alles zou dan over gaan.

Ik twijfel echter of methode 2 en 3 echt alles overzetten (inc. medische) en denk daarom dat 1 de beste is. Echter vind ik het raar want iTunes wordt uitgefaseerd. Dus daarom dit topic.

Wat raden jullie aan?

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

XR vraag snel om te updaten tot laatste iOS(12.4) als je 7 daar ook op draait en je maakt reservekopie van alles wat je wilt in je ID kan er niets mis gaan.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TweakerVincent
Hackus schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:02:
XR vraag snel om te updaten tot laatste iOS(12.4) als je 7 daar ook op draait en je maakt reservekopie van alles wat je wilt in je ID kan er niets mis gaan.
Ok dus praktisch. Ik start XR op en dan doe ik zet backup terug via iCloud (nadat ik backup op 7 gemaakt heb). Vervolgens gaat XR dan auto updaten en dan pas restoren? en dan wordt echt alles (inc medisch) meegenomen?

[Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 29-07-2019 14:07]

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

restoren ?

Je moet wel medisch aanvinken voor je reservekopie maakt, dus alles aanvinken wat je mee wilt hebben in de kopie.(back-up)

toestel opladen, dan gaat ie vanzelf aan en geeft de melding van iOS update

XR staat al op 12 versie, dus is niks aan de hand

[Voor 32% gewijzigd door Hackus op 29-07-2019 14:14]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TweakerVincent
Hackus schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:13:
restoren ?

Je moet wel medisch aanvinken voor je reservekopie maakt, dus alles aanvinken wat je mee wilt hebben in de kopie.(back-up)

toestel opladen, dan gaat ie vanzelf aan en geeft de melding van iOS update

XR staat al op 12 versie, dus is niks aan de hand
ok dus toch gewoon via iTunes encrypt backup maken. optie 1 dus in mijn keuzelijst.

• muppet99
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 08:01
Tegenwoordig zit alles in de icloud en als je de nieuwe telefoon in de buurt blijft houden kan je een vicinity migration iphone uitvoeren.

YouTube: How to Transfer All Data and Apps from Old to New iPhone om het een en andere makkelijk uit te leggen ;)

Carpe Diem

• TweakerVincent
muppet99 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:16:
Tegenwoordig zit alles in de icloud en als je de nieuwe telefoon in de buurt blijft houden kan je een vicinity migration iphone uitvoeren.

YouTube: How to Transfer All Data and Apps from Old to New iPhone om het een en andere makkelijk uit te leggen ;)
Ja die bedoelde ik met optie 3. Mijn vraag was of dan 100% (ook medisch) zeker echt alles over gaat. Sorry voor deze domme vragen maar kom uit tijd dat dat niet allemaal standaard was en ik gebruik mijn telefoon nogal vaak.

• muppet99
Onthou 1 ding: er zijn geen domme vragen. Als de eerste methode niet werkt, kun je nog altijd de backup terugzetten. Moet je natuurlijk niet vergeten hier ook even je ervaring te delen ;)

Carpe Diem

• TweakerVincent
muppet99 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 19:17:
Onthou 1 ding: er zijn geen domme vragen. Als de eerste methode niet werkt, kun je nog altijd de backup terugzetten. Moet je natuurlijk niet vergeten hier ook even je ervaring te delen ;)
Ik ga voor itunes local op pc migratie.

3 jaar terug moest ik mijn iPhone 5 volledig wissen en dan een paar extra handelingen doen om het van de app store en locate etc te wissen. Maar als ik deze apple link check https://support.apple.com/en-us/HT201351
blijkt dat niet meer nodig te zijn? Alleen icloud ontkoppelen en dan erase all zou genoeg moeten zijn voor verkoop... raar of is dat ondertussen veel simpeler gemaakt?

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 08:41
Voordat je overgaat nog ff je whatsapp chats naar de icloud syncen.
En voor verkoop telefoon gewoon reset vanuit het menu doen, dan vraagt hij vanzelf voor je apple id pw en wist hij vanzelf alles.

• TweakerVincent
wokkelz schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:18:
Voordat je overgaat nog ff je whatsapp chats naar de icloud syncen.
En voor verkoop telefoon gewoon rest vanuit het menu doen, dan vraagt hij vanzelf voor je apple id pw en wist hij vanzelf alles.
op top. dan is dan verbeterd tov paar jaar terug. Dank

• muppet99
en zet zoek mijn iphone uit. Als je account namelijk niet meer gekoppeld is, kan je deze lastiger uitzetten

Carpe Diem

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

muppet99 schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 12:50:
en zet zoek mijn iphone uit. Als je account namelijk niet meer gekoppeld is, kan je deze lastiger uitzetten
Als je de instructies van Apple volgt gebeurd dat vanzelf:
When you erase your iPhone, iPad, or iPod touch, Find My iPhone and Activation Lock is turned off.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• muppet99
Check. Zie inderdaad dat ik ook al een fossiel ben op het gebied van ontwikkelingen bij apple ;)

Carpe Diem

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TweakerVincent
Zo update: ben klaar met migratie. Heb gekozen via iTunes met encryption on. (wilde 300% zeker weten dat echt alles over gaat, inc medische etc). Een fout gemaakt, ik dacht dat ik mijn watch moest unpairen, maar dat was dus een factory reset....

Dus was bang dat ik watch moet customizen. Maar dat ging goed :D Moest wel eerst inloggen om ios te updaten naar nieuwste versie. Toen restore gedaan via itunes op pc. Erna watch gekoppeld en yeah hij ging een backup terug zetten.

Alles werkt, inc 2 factor etc (zie ander topic hierover).

Hoop dat iemand hier wat aan heeft!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee