Toon posts:

Conflicterende lettertypes uit het niets

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gnermo
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-05 21:24

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort bij een gebruiker een raar probleem wat ik nog niet eerder heb gezien.
Deze user wilde tekst in een PDF aanpassen, maar kreeg hierbij de foutmelding dat de fonts niet geïnstalleerd waren. Het gaat hier om Adobe Acrobat XI Pro

Na het vinden van het juiste lettertype en deze geïnstalleerd te hebben kon de gebruiker de tekst wel aanpassen, alleen niet helemaal zoals je zou denken.
Het gaat hier om het YannoneKaffesatz lettertype, wat in vier varianten wordt aangeboden:

YannoneKaffesatz-Regular
YannoneKaffesatz-Bold
YannoneKaffesatz-Italic
YannoneKaffesatz-ExtraLight

Dit zijn vier TrueType bestandjes die je dubbelklikt, installeert en verder niks bijzonders.

Het probleem is als volgt:

De originele tekst in het bestand is YanoneKaffesatz-Regular , maar als je het bestand gaat aanpassen dan past hij automatisch de tekst aan naar YanoneKaffesatz (zonder regular)
Je kan in Adobe wel kiezen voor YanoneKaffesatz-Regular, maar deze past hij dan automatisch aan naar de versie zonder regular toevoeging.

Hierdoor krijg je een document wat er als onleesbaar uit komt te zien, als je het lettertype niet hebt geïnstalleerd.
Eerder was het niet nodig om deze lettertypes apart te installeren om deze documenten aan te passen.

Nu kan ik dit probleem oplossen door bij alle interne gebruikers deze fonts te installeren, maar dat is geen echte oplossing.

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Alle reacties

• Paultje3181
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:52
Kun je geen vinkje zetten bij include truetype fonts? Lang geleden, maar ik dacht dat dit wel een vinkje is bij de Adobe pakketten.

En anders render je de lettertypes als image, als de eindgebruiker tenminste niets meer hoeft aan te passen in de pdf.

• Gnermo
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 13-05 21:24

Gnermo

All about that bass!

Topicstarter
Ik heb het opgelost door de lettertypes te embedden in de PDF via Print to PDF.

:)

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee