Peugeot 206 (2005) radio vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolsokje
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-02 14:08
Ik heb pas geleden een Peugeot 206 uit 2005 gekocht waar de standaard radio nog in zit. Hier zit geen bluetooth op en wil deze daarom ook vervangen. Ik heb al wat rond gezocht naar hoe dit werkt en weet dus dat ik sowieso deze dingen nodig heb, maar voor de rest heb ik nog wat onduidelijkheid. Ik heb ook gelezen dat je al dan niet een ISO verloopstukje nodig zou kunnen hebben. Zoals gezegd, m'n auto komt uit 2005 en heeft stuurbediening (die maar gedeeltelijk werkt) en een display met radio informatie. Stel dat ik een radio als deze koop, heb ik dan een verloopstukje nodig en zo ja, is deze de juiste of heb ik en andere nodig?

Het is m'n eerste auto en heb daarvoor nog nooit een radio ingebouwd, dus heb geen idee waar ik moet zoeken, alle hulp wordt dus op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-04 19:17
Even bellen met de Peugeot dealer. Die kan je op basis van het kenteken zo vertellen wat je nodig hebt en wat de mogelijkheden zijn.

Mijn vriendin heeft een 206CC uit 2004. Daar heb ik een ISO verloopkabeltje voor aan moeten schaffen en een verloopje voor de antenne. De stuurbediening werkt bij de nieuwe radio niet meer, maar daar hebben we bewust voor gekozen.

Bepaalde merken (o.a. Alpine) hebben modules die je tussen de ondersteunende radio (van hetzelfde merk als de module) en stuurbediening zet waarmee de stuurbediening (deels) blijft functioneren. Kost wel wat overigens.

Overigens heb ik nog een XCarLink 2 met bluetooth module liggen voor een originele Peugeot radio (Clarion RD3) die je op de cd-wisselaar aansluiting aansluit. Daarmee kun je een USB stick aansluiten of vanaf SD kaart muziek spelen op je originele radio. Daarnaast is de bluetooth module geschikt voor handsfree bellen en muziek streamen vanaf je telefoon. Mocht je interesse hebben, laat het dan even weten.

[ Voor 95% gewijzigd door pporrio op 29-07-2019 17:32 ]

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:24
Je kunt ook je radio laten zitten en een aux/bluetooth interface erbij kopen. Ik zie dat ze 4 modellen hebben voor de 206. Even juiste model opzoeken.

Om bij een nieuwe radio stuurbediening en dashboardscherm te laten werken moet de radio dat wel expliciet ondersteunen.

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 29-07-2019 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 20:31
Gefeliciteerd met je nieuwe auto!

Laatst met dit bijltje gehakt bij mijn Astra, zal voor jou niet veel anders zijn:
Je hebt een aantal dingen nodig (laten we even uit gaan van een Pioneer radio als voorbeeld):

1. Een verloopstekker van Peugeot naar ISO
2. Bij je nieuwe radio zit een stekker van Pioneer naar ISO. Die heb je ook nodig.

Je pakt nu de stekker die uit je Peugeot komt. Daarop steek je de Peugeot>ISO stekker. Daarop steek je dan weer de ISO>Pioneer stekker die in je radio gaat.

Je stuurbediening zal niet meer werken. Wil je dit ook nog werkend hebben, zul je waarschijnlijk een CAN-BUS module nodig hebben.

Een tweede optie is om bij de dealer of de plaatselijke autowinkel te vragen naar een Peugeot>Pioneer stekker.

Bij sommige auto's moeten de gele en de rode draad omgedraaid worden, dit merk je als je radio zijn 'geheugen' kwijt is elke keer dat je je sleutel verwijderd. Bijvoorbeeld dat je al je opgeslagen zender kwijt bent of een CD steeds weer vanaf liedje 1 begint.

Hier nog een uitleg over waar de kabels bij ISO stekkers precies voor dienen:
http://www.caraudioforbeginners.nl/iso-kabel-tutorial/

Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 12:53
Of ziets, hoef je geen afscheid te nemen van je originele radio + stuurbediening:

https://www.navinc.nl/peu...functie-aux-optie-rt3-van

evt. deze:

https://www.navinc.nl/4-m...0-bt/ipod/usb/aux/peugeot