Waterkoeling mogelijk? nieuwe behuizing...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Omdat mijn CPU temperatuur tijdens stressfase aan de hoge kant is, heb ik besloten om waterkoeling te kopen.Hoge temperatuur komt door de standard CPU ventilator.

Echter heeft mijn behuizing op het moment geen plek voor een dubbele ventilator. (Corsair H100i PRO)
Ik weet niet waar ik op moet letten op moet letten bij het aanschaffen van nieuwe behuizing. (ATX-micro).

Ook weet ik niet of de koeler aansluitbaar op mijn moederbord is, (Ik ben hier vrij nieuw in).

Zou een van jullie hierin kunnen helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
MSI h110m pro-d (micro ATX)
Corsair H100i PRO (2x 240mm)

Als behuizing had ik deze op het oog:
pricewatch: Aerocool DS 230

Bedankt,

Groeten,
Burgtje

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2019 08:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit! gemist? Schopje naar CAA.

Begrijp ik goed dat je die waterkoeler al hebt? Want er zijn ook luchtkoelers te vinden die net zo goed of zelfs beter presteren dan een gemiddelde waterkoeler.

Zeker bij jouw setje waar overklokken niet kan, is een normale aftermarket luchtkoeler al een heel stuk beter en meer dan voldoende. Dan ben je voor 2-3 tientjes klaar. Het enige dat we nu dan moeten weten is welke behuizing je nu hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door br00ky op 29-07-2019 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
br00ky bedankt voor de snelle reactie.

Waterkoeling heb ik nog niet.

Vrij simpele behuizing:
pricewatch: Sharkoon Vaya II Value Zwart

Deze heb ik nog wel ergens liggen, had voorheen moeite met deze er op te krijgen.
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:50:
Deze heb ik nog wel ergens liggen, had voorheen moeite met deze er op te krijgen.
De Hyper 212 is een zeer capabele luchtkoeler (zeker voor z'n prijs). Ik zou eerst een proberen om deze te monteren. Een AiO-waterkoeler zal de boel niet veel koeler houden.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ranaasha bedankt voor je snelle reactie!

Dit ga ik eerst proberen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Rannasha schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:54:
[...]

De Hyper 212 is een zeer capabele luchtkoeler (zeker voor z'n prijs). Ik zou eerst een proberen om deze te monteren. Een AiO-waterkoeler zal de boel niet veel koeler houden.
Linus heeft misschien interessant filmpje voor je over water- vs luchtkoeling YouTube: The BEST Cooling Solution - Air or Water - FINAL ANSWER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:50:
Dat is toch een van de meest gangbare en makkelijk te monteren coolers. Als het daar al niet mee lukte zou ik bij waterkoeling ook hulp vragen. Verder eens met @Rannasha, dat is een prima cooler met bewezen goede prestaties.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:45
Heb je nog extra fans in je huidige behuizing geïnstalleerd of draai je met de enkele 120mm intake fan waarmee de behuizing uitgeleverd wordt?
Pagina: 1