Een goede laptop voor een 4-jarige HBO studie.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvalson
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-02-2021
Ik ga de opleiding Finance And Control doen aan het Avans hogeschool. En ik zoek nu een laptop voor mijn studie.
Als het gaat om computer componenten weet ik alles prima uit mijn hoofd maar laptops vind ik altijd zo duur voor wat ze leveren maar omdat ik moeilijk zelf een laptop kan gaan maken deze post.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga de laptop nodig hebben om verslagen, powerpoints en excel bestanden mee te maken.
Ook wil ik op de laptop aantekeningen kunnen maken d.m.v. een stylus die dan eventueel ook aangeraden mag worden.
Hij is alleen voor schoolwerk dus geen gaming of andere doeleinden.
Ik heb wel een voorkeur naar Windows zodat ik meer ruimte heb in de programma's die ik op de laptop kan zetten maar als Chrome OS toch meer word aangeraden wil ik het wel overwegen.

Wat is je budget?
Dit is een beetje een lastige omdat ik deze niet zeker weet. Het ligt aan wat mijn ouders een goede prijs vinden (want die gaan het uiteindelijk grotendeels betalen) maar ik zat zelf te denken aan tussen de 400 en 700 euro. Dat is een redelijke marge omdat ik niet echt weet of 400 euro reëel is. (prijs is incl. stylus)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat iedere keer dat ik naar school bijna wel mee. accuduur moet goed zijn maar hoeft ook weer niet ellenlang mee te gaan omdat er vast wel genoeg laadplekken in mijn school zullen zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst een 2 in 1 laptop tussen de 12 en de 14 inch.

Een grote tablet vind ik ook goed. In dat geval koop ik er gewoon een bluetooth toetsenbord bij dat is ook totaal geen probleem.
Voorkeur gaat wel uit naar minimaal een 2c/4t Intel core of AMD Ryzen. dus geen pre-ryzen AMD processoren zoals de A12 etc...

Ik hoop dat er mensen zijn die mij hiermee kunne helpen :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-06 21:27

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ik zou beginnen bij op school navragen wat de eisen zijn op dit gebied.

ChromeOS lijkt mij een slechte keuze, daar kun je niet zomaar ieder programma op installeren. Een laptop met Windows 10 lijkt mij een beter startpunt.

Zoals ik wel vaker in gelijksoortige topics aan geef:
Kijk ook naar refurbished. Veel laptop voor weinig geld.

Kijk sowieso naar de zakelijke lijnen van de diverse A-merk fabrikanten (HP, Dell) en bedenk hoe lang je zonder laptop kunt zitten. Als dat niet langer dan een paar dagen is, kijk of je iets meer geld uit kunt geven voor een laptop waarbij je de volgende dag, of een dag later, iemand op de stoep hebt om 'm te repareren.

Zoiets als dit:
https://www.dell.com/nl-n...ude-13-3390-2-in-1-laptop

Let op: Die prijs - € 569,00 - is exclusief BTW en exclusief NBD on-site garantie. Maar het is wél een kleine 2-in-1 laptop.

Is een maatje groter geen probleem en wil je €100 minder kwijt zijn:
https://www.dell.com/nl-n...d/latitude-15-3590-laptop

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvalson
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-02-2021
unezra schreef op maandag 29 juli 2019 @ 07:05:
Ik zou beginnen bij op school navragen wat de eisen zijn op dit gebied.

ChromeOS lijkt mij een slechte keuze, daar kun je niet zomaar ieder programma op installeren. Een laptop met Windows 10 lijkt mij een beter startpunt.

Zoals ik wel vaker in gelijksoortige topics aan geef:
Kijk ook naar refurbished. Veel laptop voor weinig geld.

Kijk sowieso naar de zakelijke lijnen van de diverse A-merk fabrikanten (HP, Dell) en bedenk hoe lang je zonder laptop kunt zitten. Als dat niet langer dan een paar dagen is, kijk of je iets meer geld uit kunt geven voor een laptop waarbij je de volgende dag, of een dag later, iemand op de stoep hebt om 'm te repareren.

Zoiets als dit:
https://www.dell.com/nl-n...ude-13-3390-2-in-1-laptop

Let op: Die prijs - € 569,00 - is exclusief BTW en exclusief NBD on-site garantie. Maar het is wél een kleine 2-in-1 laptop.

Is een maatje groter geen probleem en wil je €100 minder kwijt zijn:
https://www.dell.com/nl-n...d/latitude-15-3590-laptop
mij school heeft geen eisen voor de laptop want ze zijn niet verplicht voor mijn studie. Het enige wat ze me hadden aangeraden was een 2 in 1 met stylus zodat ik goed aantekeningen kon maken.
Hun voorkeur ging uit naar de Microsoft surface laptops. Zij gaven als voorbeeld de Surface Go maar ik weet niet zeker of 530 euro voor de 8GB versie van de tablet een goede prijs verhouding is. de 400 euro versie met 4GB klinkt aannemelijk maar ik weet niet zeker of dat genoeg zal zijn.