Toon posts:

Optisch gesynchroniseerd opnemen naar Sony MD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony MZ-R700 MD en een Terratec DMX 1024 kaart. Daarmee wil ik mp3's digitaal opnemen via de optische uitgang. Maar als ik de md recorder op sync mode zet, en record aanzet, dan begint hij meteen op te nemen, hoewel de muziek dan nog niet is gestart. Ook worden er geen overgangen ingelast, en de opname pauzeert ook niet als ik winamp stop.
Ik werk met windows2000. Ik heb gemerkt dat onder Win98 de opname wel gesynchroniseerd start, maar win98 wil ik niet meer gebruiken. Bovendien worden ook daar geen pauzes ingelast tussen de nummers.
Hoe kan ik dit toch goed werkend krijgen?

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:25

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Het probleem is dat de minidisk geen pauze "ziet" tussen de 2 tracks.
Hier is een plug-in voor die je met WinAmp kunt gebruiken.

http://www.wincue.org/

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Bij http://www.zdnet.com/downloads/
kun je Utilities halen om dit soort trukjes te maken.........

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou een oplossing kunnen zijn, ik ga het proberen, bedankt.
Maar nu heb ik nog wel het probleem dat het onder win2000 de sync functie helemaal niet werkt. Het lijkt alsof de digitale uitgang constant een signaal afgeeft, ook als er geen geluid wordt afgespeeld...
Zou dat aan de drivers van mijn geluidskaart kunnen liggen?

Verwijderd

Nee is een bekend probleem, dan heb je ergens een analoog signaal in je mixer aanstaan. Zet alles uit behalve master en wave dan is het goed.!

Edit: O nee je Portable heeft geen level sync, decks wel, daarom gebruik ik altijd m'n deck :)

Sorry boy :P

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 22:05 schreef G-SPOTT_INC het volgende:
Nee is een bekend probleem, dan heb je ergens een analoog signaal in je mixer aanstaan. Zet alles uit behalve master en wave dan is het goed.!

Edit: O nee je Portable heeft geen level sync, decks wel, daarom gebruik ik altijd m'n deck :)

Sorry boy :P
Ik had hiervoor een panasonic portable md en die kon het wel, iig wel op de analoge ingang. Voor ik tijd had om de digitale ingang te testen werd hij gejat :(

Ik heb hier het gevoel dat het niet aan de md ligt maar aan de digitale uitgang van mijn soundcard. Onder windows 2000 lijkt hij niet goed te werken, er is ook signaal als er geen geluid is. Dat zou hem dus compleet onbruikbaar maken voor minidiskopnames. Alleen kan ik daar natuurlijk niks over op het net vinden :(
Heeft iemand de optische uitgang van de xfire 1024 wel werkend gekregen icm md?

Verwijderd

Ik had vanavond al eerer een berichtje gezet hier, maar er ging iets mis met de vebinding.......

Het volgende advies:

Toen ik mijn SB Live met originele drivers kreeg en dat installeerde werkte er bijna niets, toen ben ik bij http://www.creative.com
de gehele range UPGRADES gaaan halen, en daarna werkte alles perfect.

Dus, wat heb je te verliezen...?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar ten eerste heb ik geen sb maar een terratec, en ten tweede heb ik de laatste drivers uiteraard al. Dat was het eerste dat ik geprobeerd heb, zonder resultaat.

Verwijderd

Sorry, dan was ik ff met een andere thread in de war..........

Maar iig heb je wel de Digitale uitgang.

Er zijn veel Utilities te vinden voor dit soort werk MP3, dus dan moet je je daar op concentreren.

Ik heb in mijn andere set ook een TerraTec EWS64XL zitten met zo'n Digitaal frontje, wat ik je van de software kan vertellen uit ervaring, dat de mixer instellingen erg nauw luisterd bij die kaarten.

Dus als jij de MP3 open heb staan, moeten alle andere faders dicht, anders wordt je uitgang in de war gebracht !
Pagina: 1