Telemetry van alle appls blokkeren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkazoodle
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-08 00:21
Beste Tweakers,

Ik vinkte onlangs al de gegevensverzameling af in de instellingen van nvidia en adobe reader. Voor Windows zelf gebruik ik o&o shutup; handig want na updates worden sommige instellingen terug actief.

Zijn er met o&o shutup vergelijkbare programma's die de instellingen van allerhande programma's kunnen opvolgen een aanpassen? Ik vind vooral tools die Windows beperken, maar ik zou ook graag programma's het zwijgen opleggen.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-10 15:49

-36-

Trust me. I'm an amateur

In je firewall standaard uitgaande connecties blokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

mrkazoodle schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:15:
(..)
Zijn er met o&o shutup vergelijkbare programma's die de instellingen van allerhande programma's kunnen opvolgen een aanpassen? Ik vind vooral tools die Windows beperken, maar ik zou ook graag programma's het zwijgen opleggen.
Draai het even om... Je gebruikt nu een tool die in een specifieke omgeving een heleboel dingen uitzet. Dat is nog redelijk eenvoudig

Nu zijn er zoveel configuraties als er gebruikers zijn, met allerlei andere programma's en versies. En jij bent op zoek naar een universele tool om daarbij de telemetrie in bulk uit te zetten... ik verwacht niet dat er zo'n tool is...
Sowieso zou het maken een eindeloos verhaal zijn, om over het up-to-date houden maar te zwijgen.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

-36- schreef op maandag 29 juli 2019 @ 01:05:
In je firewall standaard uitgaande connecties blokken?
Dit ja, gewoon helemaal blokkeren. Behalve, afhankelijk van het soort software, bij applicaties die zelf een seintje geven bij nieuwe updates. Niet updaten is vaak een groter risico dan telemetry. Zuivere telemetry is ook geen risico (integendeel: helpt de applicatie verbeteren) maar het is moeilijk om te zien of het bij echte telemetry blijft.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
[Pi-Hole] Ervaringen & discussie ga je geweldig vinden, dan pak je het gelijk voor je hele netwerk aan :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-10 23:16

Pazo

Mroaw?

^^ Dat. Met Pi-hole al die telemetry domeinen blokkeren, en alle apparaten op je netwerk worden 'beschermd'.
Je zou dan op die RPi ook nog OpenVPN kunnen installeren, zodat je ook buitenshuis beschermd bent.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkazoodle
F_J_K schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:43:
[...]

Dit ja, gewoon helemaal blokkeren. Behalve, afhankelijk van het soort software, bij applicaties die zelf een seintje geven bij nieuwe updates. Niet updaten is vaak een groter risico dan telemetry. Zuivere telemetry is ook geen risico (integendeel: helpt de applicatie verbeteren) maar het is moeilijk om te zien of het bij echte telemetry blijft.
Internet blokkeren is misschien drastisch, het is niet altijd mogelijk, en inderdaad risicovol als je daardoor updates zou mislopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkazoodle
ThinkPadd schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:46:
[Pi-Hole] Ervaringen & discussie ga je geweldig vinden, dan pak je het gelijk voor je hele netwerk aan :Y
Thanks! Al van gehoord, maar nog geen ervaring mee en niet aan gedacht. Top! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Ietwat verouderd topic, maar DIT misschien iets voor je? Wordt nog steeds geüpdatet/onderhouden.
Pagina: 1