Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HDMI kabel suggesties

Pagina: 1
Acties:

• jayfunk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2022
Beste tweakers,

Onlangs heb ik mijn gaming pc aangesloten op mijn 75 inch 4k tv met een 10 meter lange hdmi kabel van action want de afstand tussen mijn tv en mijn pc is best groot.

Nu heb ik tijdens het browsen en lichte werkzaamheden geen problemen en werkt alles naar behoren.

Echter als ik wil gaan gamen dan red de kabel het niet meer en krijg ik een paarse gloed door het scherm.

Mijn vraag aan julie is:

Waar zou ik een goeie kwaliteit hdmi 2.0b kabel met een lengte van 7.5 meter voor niet al te duur kunnen aanschaffen?

Alle suggesties zijn welkom.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

[ Voor 3% gewijzigd door jayfunk op 28-07-2019 23:42 ]

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:06

M14

Zeker weten dat het de kabel is? Functioneert het zonder problemen met een korte kabel?

Dit zou ik eerst uitsluiten.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

jayfunk schreef op zondag 28 juli 2019 @ 23:41:
Beste tweakers,

Onlangs heb ik mijn gaming pc aangesloten op mijn 75 inch 4k tv met een 10 meter lange hdmi kabel van action want de afstand tussen mijn tv en mijn pc is best groot.

Nu heb ik tijdens het browsen en lichte werkzaamheden geen problemen en werkt alles naar behoren.

Echter als ik wil gaan gamen dan red de kabel het niet meer en krijg ik een paarse gloed door het scherm.

Mijn vraag aan julie is:

Waar zou ik een goeie kwaliteit hdmi 2.0b kabel met een lengte van 7.5 meter voor niet al te duur kunnen aanschaffen?

Alle suggesties zijn welkom.

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.
tja "goedkoop" = duurkoop .. wil je perse die afstand overbruggen kan je wellicht beter eens kijken naar HDMI verlengers via 2x CAT5 (cat6a) kabels ..

https://www.kabelmaxx.nl/hdmi-verlenger-tot-30-meter bv maar doe je onderzoek (revieuws lezen enzv)

overgens wat heb je zelf al gevonden en / of afgeschoten .. wat is "duur" 1000 euro ? of 10.000 euro ? budget is dus wel makkelijker

Tja vanalles

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Duurkoop is duurkoop. HDMI kabels horen gewoon aan de standaard te voldoen. Budget lijkt me ook niet relevant dus, want of het werkt wel, of niet, en TS wil gewoon het goedkoopste dat werkt. Moet zeggen dat het mij uberhaupt verbaasd dat het uitmaakt wat hij ermee doet, dan zal het echt nu net op het randje zitten.

Voor die afstand zijn ook echt geen speciale verlengers nodig. Dat is nodig voor als je inderdaad 30 meter wil, niet voor 7.5m. Daarnaast is de specifieke die jij linkt alleen voor hdmi 1.4 geschikt, niet 2.0. (En ja, ik weet dat je eigenlijk andere namen hoort te gebruiken voor de kabels, maar als hij 4k @ 60Hz wil moet hij gewoon een kabel hebben die daar snel genoeg voor is, of je het nou een HDMI 2.0 kabel of een HDMI premium high speed kabel noemt).

En dat is dus ook het advies voor TS. Ik begrijp dat je een kabel wil voor 4k 60Hz (zonder HDR!, dat gaat niet over HDMI 2.0 zonder aanpassingen). Elke kabel die dat zegt te kunnen, hoort het te kunnen. Dus bestel online een: "premium high speed", "hdmi 2.0" of "18gbps" HDMI kabel. Verschillende termen voor hetzelfde.

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 20:09
Mijn ervaring is hetzelfde met action kabels. Het werkt wel, maar stoort gigantisch. Grootste probleem is dat Windows 10 mijn TV niet goed kan identificeren, zodat hij niet weet wat wel en niet wordt ondersteund. Bij een kortere afstand heb ik dat probleem niet. Dus ja hij doet 4k 60hz, maar niet zonder problemen. Mogelijk in een huis zonder elektrische straling.... het zou wat mij betreft verboden moeten worden.

Ik ga denk ik eens maar pricewatch: Sharkoon HDMI 2.0 kabel 4K (7,5m) proberen. Enige kabel op Tweakers met review over 4k.

Misschien leuk idee om een test te doen door Tweakers of Hardware.info over kabels....

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-10 20:44
Ik ben zeer tevreden over die van Club3d. bouwkwaliteit is super en prijs is ook scherp. Ruconnected is super maar vragen wel weer wat meer voor een kabel.

https://www.club-3d.com/e...edmere_cable_10m-32.81ft/

https://azerty.nl/product...kabel-hdmi-m-naar-hdmi-m-

Niet iedereen zal het met de prijs eens zijn omdat zoals al gezegd word, het werk of het werkt niet. Mijn ervaring is dat ik bij de te veel dataoverdracht gewoon zwart beeld krijg.
Pagina: 1