Ik heb een verzekering voor mijn priveauto bij Promovendum, bestaande uit een WA+ beperkt casco dekking en een pechhulp dekking. Resp 21,17 en 7,50 /mnd
Nu ontvang ik afgelopen woensdag (ik ben op vakantie) een e-mail waarin staat:
Er staat alleen mijn autoverzekering genoemd; niet mijn pechhulp. Ook worden beide premies afzonderlijk afgeschreven.
Goed... een verdubbeling dus, zo even 8 dagen van te voren. Volstrekt idioot natuurlijk.
Ik heb direct terug gemaild en geageerd, maar tot op heden niets gehoord.
Eens even in de AV gedoken van Promovendum en daarin staat:
edit: Titel *verdubbelt
Nu ontvang ik afgelopen woensdag (ik ben op vakantie) een e-mail waarin staat:
blabalba het wordt drukker op de weg, weer wordt extremer, meer schades jada jada
Toch ontkomen ook wij uiteindelijk niet aan een premie-aanpasing voor uw autoverzekering
Voor de autoverzekering van uw [auto] met [kenteken] bedraagt de maandpremie per 1 augustus 2019: 41,98 euro.

Er staat alleen mijn autoverzekering genoemd; niet mijn pechhulp. Ook worden beide premies afzonderlijk afgeschreven.
Goed... een verdubbeling dus, zo even 8 dagen van te voren. Volstrekt idioot natuurlijk.
Ik heb direct terug gemaild en geageerd, maar tot op heden niets gehoord.
Eens even in de AV gedoken van Promovendum en daarin staat:
Is dit gewoon 1 grote WTF en heb ik nog enkele dagen om een andere verzekeraar te zoeken? (in en op mijn vakantie)Promovendum heeft het recht om op een door haar vast te stellen datum de premie en
de voorwaarden van de verzekering te wijzigen. Verder heeft Promovendum het recht
om tussentijds beperkende voorwaarden te stellen.
Indien Promovendum van het hierboven omschreven recht gebruik maakt, ontvangt
u daarvan bericht. Mocht u niet instemmen met de voorgestelde wijziging, dan heeft u
het recht om binnen één maand nadat u de wijziging is medegedeeld schriftelijk op te
zeggen. De verzekering wordt dan per de voorgestelde wijzigingsdatum beëindigd.
Indien Promovendum binnen deze termijn geen opzegging van u ontvangt, wordt u
geacht met de wijzigingen in te stemmen.
In de volgende gevallen heeft u het recht van opzegging niet:
a. indien de doorgevoerde wijziging van de premie en/of de voorwaarden voortvloeit
uit een wijziging van een wettelijke regeling of bepaling;
b. indien de doorgevoerde wijziging een verlaging van de premie en/of een uitbreiding
van de dekking inhoudt;
c. indien de verhoging voortvloeit uit een verhoging van het verzekerd bedrag door
indexering welke het geval kan zijn bij een woonhuis- en inboedelverzekering;
d. indien de wijziging is gebaseerd op een premie-aanpassing overeenkomstig het
voor het afgelopen kalenderjaar door het Centraal Bureau voor de Statistiek bepaalde
inflatiepercentage;
e. indien de verhoging voortvloeit uit een wijziging van de bonus/malus als gevolg van
een ingediende schade.
edit: Titel *verdubbelt
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.