Toon posts:

Subwoofer aansluiten mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jullej
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 26-09-2019
Mijn vraag
Ik heb een SU-V45A versterker van technics met op het moment 2 b&w 600 series aan, maar ik zoek naar wat extra bass maar heb geen idee dat ik hier nog een subwoofer op kan aansluiten of welke ik moet gebruiken. Ik heb niet zo een groot budget meer max €450 voor de subwoofer. Kan iemand me helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Versterker: SU-V45A
2 speakers: B&W 684

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Dat gaat je niet lukken, althans niet zonder extra apparatuur. Het is en blijft een oude stereo versterker. Geen 2.1 of een 5.1 apparaat.

Tenzij je een subwoofer kunt vinden met een geïntegreerde versterker waar je stereo heen stuurt en die vervolgens zelf de lage frequenties er uit haalt en het hoge doorstuurt naar de beide kanalen. Lijkt me sterk dat die er zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

sypie schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:39:
Dat gaat je niet lukken, althans niet zonder extra apparatuur. Het is en blijft een oude stereo versterker. Geen 2.1 of een 5.1 apparaat.

Tenzij je een subwoofer kunt vinden met een geïntegreerde versterker waar je stereo heen stuurt en die vervolgens zelf de lage frequenties er uit haalt en het hoge doorstuurt naar de beide kanalen. Lijkt me sterk dat die er zijn.
Er zijn duizenden keuzes aan actieve subwoofers die zowel line in als rca input hebben hoor :)

Als ik het goed zie heeft deze versterker 2 kanalen, dus zou je met speaker out naar de rood/zwart input van een actieve sub prima uit de voeten kunnen!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

Anoniem: 100386

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jullej
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 26-09-2019
En welke zou je dan zo kunnen aanraden in mijn budget want ik weet erniet veel van en wil wel de juiste keuze maken. :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zoals ook anderen al aangeven: zoek een actieve sub met high level inputs. Die kun je aansluiten op de speaker B inputs, gaat prima werken. Alternatief is een dito sub die ook nog high level thru heeft, dan kun je je speakers ook op de sub zelf aansluiten. Check even de chterkant van een Klipsch sub 10 of sub12, dan kun je zien wat ik bedoel :)
Beiden zijn overigens oude modellen, niet meer nieuw te koop vziw.

En welke het beste is zul je toch echt zelf moeten beoordelen. Ga luisteren met je favoriete muziek bij een hifiwinkel. Er zijn subs die het goed doen bij muziek, die het goed doen bij home cinema en die het bij beiden goed doen. Maar jij moet beoordelen wat je lekker vindt klinken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 01:59

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Jullej schreef op zondag 28 juli 2019 @ 21:58:
[...]
En welke zou je dan zo kunnen aanraden in mijn budget want ik weet erniet veel van en wil wel de juiste keuze maken. :)
Zo werkt het op GoT niet. We verwachten iets van eigen inzet door een eigen zoektocht. Je bent in de goede richting geduwd door te weten dat je op zoek moet naar een subwoofer met High Level ingang. Low Level zou kunnen met REC en TAPE Out maar ik zou dat niet doen aangezien die uitgangen een vast volume hebben en niet mee gaan met de volumeregeling van de versterker. Wat de @sypie zegt is dus ook niet correct, wat er beschreven wordt met "lijkt me sterk dat die er zijn" is wat 99,9% van de actieve subwoofers kan en zal doen. De methode van aansluiten kan per merk verschillen, bij de ene moet de subwoofer tussen versterker en speaker staan (dus doorlussen vanaf de subwoofer) en bij andere is alleen vanaf de versterker naar de subwoofer genoeg. Oftewel zoeken naar een actieve subwoofer met High Level binnen je budget.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Haruhi
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 26-11 13:13
Ik zou kijken naar Rel/BK of MJ subwoofers met de bekende Neutrink Speakon naar gewone luidspreker kabels.
Ik koop alleen 2e hands, dan is de keuze nog groter.

Anoniem: 100386

Voordat je überhaupt hieraan begint wil ik je een vraag stellen:
Wanneer mis je de bas het meest, bij muziek? En welke soort muziek hebben we het dan over?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 29-07-2019 09:23]

• Wintervacht
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 13-11 18:01

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik heb een paar weken terug een Yamaha YST-SW45 op de kop getikt tweedehands. Toegegeven het is geen super ding maar met een hoop gepriegel met de volume en frequency cutoff knoppen ben ik er zeker tevreden mee, het neemt de lage tonen (<70Hz) mooi over waar mijn vloerstaanders daar gewoon te weinig laagweergave voor hebben. Ze gaan wel tot 45Hz ofzo maar een sub die daar speciaal voor gebouwd is zorgt er gewoon voor dat ze wat meer aanwezig zijn, zonder overheersend te worden.

Een optie is dus een geschikte actieve sub zoeken voor ~50 euro tweedehands, frutselen met de instellingen en plaatsing, gewoon eens luisteren wat het toevoegt en als het bevalt verkoop je hem voor het zelfde geld en ga je eens goed zoeken naar een upgrade :)

[Voor 36% gewijzigd door Wintervacht op 29-07-2019 10:34]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee