Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksb95
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-07 15:06
Goedendag Tweakers,

Ik ben een 23 jarige student, die momenteel woont in Zuid-Holland en 32 uur per week werkt. In verband met het volgen van een master in Maastricht vanaf september ben ik aan het zoeken naar een woning.
Verschillende sites zoals de site van de universiteit: Maastrichthousing geven mij geen kans aangezien ik maar een maand inschrijftijd heb. Degene met de langste inschrijftijd die is automatisch uitgenodigd ipv een loting.

Verder heb je sites van makelaars die je inschrijfgeld (25eu - 35 eu) proberen af te troggelen en vervolgens totaal niet meewerken of meedenken.

Ik heb wel een aanbod in België, maar als je kijkt naar zorgverzekering, reistijd, inschrijving en studiefinanciering is dit een lang verhaal.
Hebben jullie ervaring met een goede makelaar of contacten? Dan hoor ik graag van jullie!

Met vriendelijke groet,
Kai

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10:15
Hoe lang ga je in Maastricht blijven ?

Mijn dochter heeft een studio in Vroenhoven, echt op steenworp van Nederland. Volgens mij zijn er nog studio’s vrij.

Zou toch het overwegen waard kunnen zijn. Contracten lopen een jaar.

[ Voor 9% gewijzigd door Noppesnada op 28-07-2019 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksb95
Noppesnada schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:16:
Hoe lang ga je in Maastricht blijven ?

Mijn dochter heeft een studio in Vroenhoven, echt op steenworp van Nederland. Volgens mij zijn er nog studio’s vrij.

Zou toch het overwegen waard kunnen zijn. Contracten lopen een jaar.
Ik wil er een jaar blijven. Maar weet je toevallig wat je allemaal moet wijzigen? Zorgverzekering etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
We hebben voor mijn dochter niets gewijzigd. Ze staat nog steeds ingeschreven op het ouderlijk adres.

Stufi is geen probleem. Ziektekostenverzekering loopt via mij. Verzekeringen idem.

Heb echt nog geen issues gehad.

Zelfs haar scooter staat in Maastricht, verzekerd op haar eigen naam en dit is bekend bij de verzekering.

Overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksb95
Noppesnada schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:34:
We hebben voor mijn dochter niets gewijzigd. Ze staat nog steeds ingeschreven op het ouderlijk adres.

Stufi is geen probleem. Ziektekostenverzekering loopt via mij. Verzekeringen idem.

Heb echt nog geen issues gehad.

Zelfs haar scooter staat in Maastricht, verzekerd op haar eigen naam en dit is bekend bij de verzekering.

Overwegen waard.
Fantastisch! Dus even ter verificatie, niets wijzigen. Maar hoe zit het dan met de inschrijving in België? Het lijkt me dat je toch wel moet inschrijven in de gemeente?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Noppesnada
Nee, je hoeft je niet in te schrijven, zeker niet als het maar 1 jaar is.

Zie ook mijn topic: Studeren in Maastricht, wonen in Belgie ?

Mocht je interesse hebben, mogelijk is er nog een studio vrij in het gebouw van mijn dochter. PM me dan maar voor de details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ksb95 schreef op zondag 28 juli 2019 @ 19:12:
Goedendag Tweakers,

Ik ben een 23 jarige student, die momenteel woont in Zuid-Holland en 32 uur per week werkt. In verband met het volgen van een master in Maastricht vanaf september ben ik aan het zoeken naar een woning.
Verschillende sites zoals de site van de universiteit: Maastrichthousing geven mij geen kans aangezien ik maar een maand inschrijftijd heb. Degene met de langste inschrijftijd die is automatisch uitgenodigd ipv een loting.

Verder heb je sites van makelaars die je inschrijfgeld (25eu - 35 eu) proberen af te troggelen en vervolgens totaal niet meewerken of meedenken.

Ik heb wel een aanbod in België, maar als je kijkt naar zorgverzekering, reistijd, inschrijving en studiefinanciering is dit een lang verhaal.
Hebben jullie ervaring met een goede makelaar of contacten? Dan hoor ik graag van jullie!

Met vriendelijke groet,
Kai
Met die termijn, beste kans leegstandsbeheer. Camelot Europe of Maximus. En dat is nog krap in deze periode, wat ik zo zie aan rapportage van wat ik zelf in dat gebied in verhuur (kamers) heb is het niet de meest gunstige periode.

Maar, budget. Dat kan verschil maken. Ik kan niet in je beurs kijken, maar voor studio's (600 - 700) zie ik nog in aanbod staan. Ook centrum Maastricht. Sittard, vrij onmogelijk. Alternatief, Geleen.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Valkenburg al eens geprobeerd? Zit je met de trein zo in Maastricht. Genoeg vakantieappartementen daar en die willen her en der vast wel voor een jaar verhuren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

Facebook is ook een goede tool voor een studio te vinden.

Goede groepen zijn:
- Rooms/Kamer/Zimmer in Maastricht
- flat hunting maastricht
- Housing Maastricht
- MSR Maastricht Student Room group- Search/Offer

Anders in Heerlen zijn ook veel studio's te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksb95
Noppesnada schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:43:
Nee, je hoeft je niet in te schrijven, zeker niet als het maar 1 jaar is.

Zie ook mijn topic: Studeren in Maastricht, wonen in Belgie ?

Mocht je interesse hebben, mogelijk is er nog een studio vrij in het gebouw van mijn dochter. PM me dan maar voor de details.
Ik zal je even een PM sturen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksb95
Virtuozzo schreef op zondag 28 juli 2019 @ 20:50:
[...]

Met die termijn, beste kans leegstandsbeheer. Camelot Europe of Maximus. En dat is nog krap in deze periode, wat ik zo zie aan rapportage van wat ik zelf in dat gebied in verhuur (kamers) heb is het niet de meest gunstige periode.

Maar, budget. Dat kan verschil maken. Ik kan niet in je beurs kijken, maar voor studio's (600 - 700) zie ik nog in aanbod staan. Ook centrum Maastricht. Sittard, vrij onmogelijk. Alternatief, Geleen.
bedankt voor je respons! Zelf dacht ik aan max. 600eu i.v.m. de huurtoeslag. De studio's die leegstaan heb je daar een website van? Of zijn dat je eigen studio's ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Kijk je ook op Marktplaats?
Even naar de mogelijkheden in Sittard gekeken, dan zie ik toch wel enkele studentenkamers/studios, o.a. deze: https://link.marktplaats.nl/m1439376693 , gelegen aan het Kerkplein, beschikbaar vanaf 1 september. Naast deze zie ik er ook nog op het Tempelplein, in de Putstraat en in de Heistraat in de wijk Overhoven.
Woon zelf in Sittard en zou, heel eerlijk gezegd, in de Putstraat en de Heistraat niet willen wonen. Met beide huizen is weliswaar niets mis (pand in de Heistraat is 'n mooi verbouwde boerderij), maar de straten zijn helaas nogal verpauperd. Tempelplein en Kerkplein (twee huizen verderop woont de deken) zijn prima locaties, wel allebei dichtbij de Markt, dus als er daar iets te doen is, heb je geluidsoverlast. Maar je kunt natuurlijk ook gezellig mee feesten, en dan ben je met 'n paar biertjes op, te voet binnen enkele minuten thuis ;)
Bij zo'n studentenkamer heb je meestal een gemeenschappelijke voordeur, dus je krijgt dan geen huurtoeslag. Maar de huur is ook lager, bij de kamer uit mijn voorbeeld 380 euro (excl.70 euro servicekosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik ken verschillende mensen die anti kraak wonen. Ik woon zelf in Heerlen, waar ik mensen ken die bijvoorbeeld via AdHoc een kamer hebben weten te krijgen. Ik geloof dat de maandhuur daar 250 euro bedraagd.

In Sittard is verder ook Maximus een mogelijkheid. Afhankelijk van welk type bewoning (appartement, woning, kamer) kun je daar ook goedkoop een woonplek vinden. De appartementen zitten geloof ik rond de 180 euro per maand, maar in tegenstelling tot de kamers in Heerlen betaal je daar wel zelf je gas, water en licht.

Uit de tijd dat ik zelf nog anti kraak woonde kan ik je meegeven dat de plaatsingstijd, wanneer er ruimte is, ontzettend kort kan zijn. Ik heb destijds binnen enkele dagen een afspraak gekregen op kantoor, waarna ik direct de sleutel mee kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksb95
DistantFury schreef op maandag 29 juli 2019 @ 09:10:
Ik ken verschillende mensen die anti kraak wonen. Ik woon zelf in Heerlen, waar ik mensen ken die bijvoorbeeld via AdHoc een kamer hebben weten te krijgen. Ik geloof dat de maandhuur daar 250 euro bedraagd.

In Sittard is verder ook Maximus een mogelijkheid. Afhankelijk van welk type bewoning (appartement, woning, kamer) kun je daar ook goedkoop een woonplek vinden. De appartementen zitten geloof ik rond de 180 euro per maand, maar in tegenstelling tot de kamers in Heerlen betaal je daar wel zelf je gas, water en licht.

Uit de tijd dat ik zelf nog anti kraak woonde kan ik je meegeven dat de plaatsingstijd, wanneer er ruimte is, ontzettend kort kan zijn. Ik heb destijds binnen enkele dagen een afspraak gekregen op kantoor, waarna ik direct de sleutel mee kreeg.
Goedendag,
Ik heb mij zojuist ingescheven bij adhoc maar begreep dat iemand mij moet voordragen. Zou je dit voor mij kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DistantFury
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
ksb95 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 13:03:
[...]

Goedendag,
Ik heb mij zojuist ingescheven bij adhoc maar begreep dat iemand mij moet voordragen. Zou je dit voor mij kunnen doen?
Ik woon er zelf niet meer, maar ik kan natuurlijk wel even aan een bewoner vragen of hij hier toe bereid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ksb95 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 00:05:
[...]

bedankt voor je respons! Zelf dacht ik aan max. 600eu i.v.m. de huurtoeslag. De studio's die leegstaan heb je daar een website van? Of zijn dat je eigen studio's ?
Eigen straten in beheer. Studentenaanbod gaat, naar ik begrijp, via onderlinge verwijzing dan wel directwonen en kamernet.

600 euro voor een studio is krap, voor Maastricht, al is dat ook een beetje afhankelijk van afstand tot centrum. Er staat mij iets bij van sub-600 studio Tongerseweg.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksb95
Virtuozzo schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:13:
[...]

Eigen straten in beheer. Studentenaanbod gaat, naar ik begrijp, via onderlinge verwijzing dan wel directwonen en kamernet.

600 euro voor een studio is krap, voor Maastricht, al is dat ook een beetje afhankelijk van afstand tot centrum. Er staat mij iets bij van sub-600 studio Tongerseweg.
Volgens mij had ik deze studio ook gevonden inderdaad via maastrichthousing daarentegen verloor ik van iemand met 2 jaar inschrijftijd. Na ja het hoeft nier in het centrum te zitten aangezien ik meer naar het UMC moet voor mijn studie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dusche
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-01 18:57

Dusche

Tja.

ksb95 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 14:51:
[...]

Volgens mij had ik deze studio ook gevonden inderdaad via maastrichthousing daarentegen verloor ik van iemand met 2 jaar inschrijftijd. Na ja het hoeft nier in het centrum te zitten aangezien ik meer naar het UMC moet voor mijn studie.
In dat geval zal je waarschijnlijk op de Randwyck campus zitten, kijk eens voor studio's in de wijk Heer, op de Akersteenweg worden vaak studio's aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksb95
Met dank aan jullie gebeld met een verhuurder in België. Deze heeft een studio te huur en deze ga ik vrijdag bezichtigen.
Ik begreep van hem dat er meer Nederlanders zijn en dat zij zich niet inschreven in België. Dus dat ga ik ook doen, tenzij ik werk in België.
Pagina: 1