Toon posts:

copy via headless server

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06-12 15:08
Hallo,

Sinds enige tijd gebruik ik filezilla op een headless server om files te downloaden. Ik maak gebruik van X11 forwarding.
Nadeel is, bij grote files mijn laptop moet blijven aanstaan.
Zijn er mensen die hun ervaring willen delen ?
Een oplossing zou bv zijn ftp via web ui.
Ik heb graag een gui want als ik rondlees dan gebruiken er vele lftp maar dit is enkel command line.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 17:08

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Je zal eerst je situatie fatsoenlijk moeten omschrijven, want er is geen touw aan vast te knopen. Je wilt bestanden kopiëren. Dat is duidelijk. Maar van waar naar waar? En waarom zou je laptop aan moeten blijven?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
a) waarom?
b) er zijn VNC-opties zodat je een remote X-sessie hebt draaien die via VNC benadert kan worden.

Helaas geef je dusdanig bar-weinig informatie dat we niet echt goede suggesties kunnen doen. Zoals welk OS je precies draait, dat soort basics zouden wel handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 06-12 15:08
Ok ik zal meer info geven. Ik heb enkele seedboxes waar ik regelmatig films series download om lokaal te bekijken.
Lokale server is een centos die als nas dient en nfs share gebruikt om deze data aan te bieden aan kodi.
Ben nu bv seizoen 1 4k van game of thrones aan het downloaden en dat is 250GB. Duurt wel even voor dit klaar is.
Terwijl blijft mijn laptop aanstaan.
Niet heel vervelend maar zou makkelijker zijn om download te starten en laptop af te sluiten.
Echter een gui oplossing is niet makkelijk te vinden.

Waarom enkel gui. Wel ik ben heel vertrouwd met linux command maar tussen files / folders browsen is wel comfortabel.
Vnc / x2go / nomachine heb ik overwogen maar is eigenlijk zonde voor wat ik het nodig heb om gnome of kde op mijn centos te installeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online
Er zijn ook alternatieven naast Gnome of KDE hè.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 17:08

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Ik wil je wijzen op Het algemeen beleid #verbodencopyright. We gaan je dus niet helpen hoe jij je series e.d. download. Met wat eigen onderzoek kom je prima alternatieve tegen, maar dat bespreken we niet omdat je illegaal bezig bent.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee