Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 163465

Topicstarter
Mijn sony slt a55v is gevallen. Alles lijkt het goed te doen. Maar ik maak met behulp van de groene vierkantjes scherpgestelde foto's. Bekijk ik die achteraf op lcd scherm, pc etc. dan is de foto niet scherp. Mijn vermoeden is dat de sensor een opdonder heeft gehad en wellicht verschoven is. Iemand een idee hoe dit opgelost kan worden.
Of wellicht een andere mogelijke oorzaak weet.
Voor de rest werkt nml alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRIdev
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-06 07:15
Is er wel een deel van de foto scherp? Dus achter of voor het ontwerp waarop je hebt scherp gesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:15

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Is dit met een andere lens ook zo? Het lijkt mij namelijk voor de hand liggender dat de lens een klap heeft gehad en er een element verschiven is.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:25
Je spiegel en/of AF-systeem kunnen ook een opdonder hebben gehad.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeroBandit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-03 09:14
Jouw Sony werkt met een halfdoorlatende spiegel. 9/10 zit de spiegel wat scheef, deze kan je onderaan openklikken en terug dicht klikken. Ook is er een kleine kans dat de AF module die bovenaan de spiegel zit (onder de flits) een beetje verschoven is en daarom de autofocus niet correct meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163465

Topicstarter
Via amerikaans forum begrepen dat de stabilisatie kapot is. Kan nml geen keuze meer maken in de steadyshot functie. Die keuze is grijs in jet menu.
Pagina: 1