Probleem:
Sinds een paar dagen kon ik de pc alleen nog opstarten wanneer ik eerst de stroom eraf haalde (dat werkte dus wel een paar dagen). Het probleem nu, is dat er helemaal niets meer gebeurd. Wat ik gisteren anders heb gedaan is om hem i.p.v. af te sluiten, in slaapstand te zetten.
Belangrijk om te vermelden is dat de lampjes van de GPU wel aangaan, dus lijken wel stroom te krijgen. De voeding is nog betrekkelijk nieuw (2-3 maanden oud) en heeft verder altijd goed gewerkt. De voeding hiervoor had dit probleem ook, maar na aanschaf van de nieuwe nooit problemen meer gehad. Verder heb ik ook niets aangepast in de bios of welke instelling dan ook. Lijkt mij dus in de hardware te zitten.
Hardware info:
Voeding: Cooler Master 750W gold edition modular
pricewatch: Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular
Moederbord: MSI Z87-G45 gaming
pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming
Processor: Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4770K CPU @ 3.50 GHz
pricewatch: Intel Core i7-4770K Boxed
GPU: zotac geforce gtx 1070
pricewatch: Zotac GeForce GTX 1070 Ti AMP Edition
RAM: 2x crucial ballistix 4gb 1600mhz, 1.35v
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical LP BLT4G3D1608ET3LX0CEU
2x corsair dominator 4GB DDR3, 2400mhz en1.65v
pricewatch: Corsair Dominator Platinum CMD8GX3M2A2400C11
SSD: crucial mx300 2,5 inch 525GB
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
HDD: Samsung HD103UJ, 1TB, 7200rpm
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Nooit geen problemen gehad met de nieuwe voeding tot het begin van afgelopen week. Toen startte de pc enkel nog als ik de stroom er eerst afhaalde, sinds vandaag start hij niet meer.
Ik heb al andere stopcontacten geprobeerd en een andere stekkerdoos. Eén keer lukte het mij hem weer te starten in een andere kamer. Maar daarna lukte ook dat niet meer. Verder heb ik ook geprobeerd hem zonder scherm en toebehoren te starten, ook geen effect.
Graag hoor ik wat mogelijk verkeerd is of wat ik kan doen om hierachter te komen.
Alvast bedankt.
Sinds een paar dagen kon ik de pc alleen nog opstarten wanneer ik eerst de stroom eraf haalde (dat werkte dus wel een paar dagen). Het probleem nu, is dat er helemaal niets meer gebeurd. Wat ik gisteren anders heb gedaan is om hem i.p.v. af te sluiten, in slaapstand te zetten.
Belangrijk om te vermelden is dat de lampjes van de GPU wel aangaan, dus lijken wel stroom te krijgen. De voeding is nog betrekkelijk nieuw (2-3 maanden oud) en heeft verder altijd goed gewerkt. De voeding hiervoor had dit probleem ook, maar na aanschaf van de nieuwe nooit problemen meer gehad. Verder heb ik ook niets aangepast in de bios of welke instelling dan ook. Lijkt mij dus in de hardware te zitten.
Hardware info:
Voeding: Cooler Master 750W gold edition modular
pricewatch: Cooler Master MWE Gold 750 Full Modular
Moederbord: MSI Z87-G45 gaming
pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming
Processor: Processor: Intel(R) Core(TM) i7-4770K CPU @ 3.50 GHz
pricewatch: Intel Core i7-4770K Boxed
GPU: zotac geforce gtx 1070
pricewatch: Zotac GeForce GTX 1070 Ti AMP Edition
RAM: 2x crucial ballistix 4gb 1600mhz, 1.35v
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical LP BLT4G3D1608ET3LX0CEU
2x corsair dominator 4GB DDR3, 2400mhz en1.65v
pricewatch: Corsair Dominator Platinum CMD8GX3M2A2400C11
SSD: crucial mx300 2,5 inch 525GB
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB
HDD: Samsung HD103UJ, 1TB, 7200rpm
pricewatch: Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB
Nooit geen problemen gehad met de nieuwe voeding tot het begin van afgelopen week. Toen startte de pc enkel nog als ik de stroom er eerst afhaalde, sinds vandaag start hij niet meer.
Ik heb al andere stopcontacten geprobeerd en een andere stekkerdoos. Eén keer lukte het mij hem weer te starten in een andere kamer. Maar daarna lukte ook dat niet meer. Verder heb ik ook geprobeerd hem zonder scherm en toebehoren te starten, ook geen effect.
Graag hoor ik wat mogelijk verkeerd is of wat ik kan doen om hierachter te komen.
Alvast bedankt.
[ Voor 30% gewijzigd door rikkie54321 op 30-07-2019 12:37 ]