Toon posts:

3D Prophet SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
deze heb ik dus laatst gekocht en het verbaast me dat iedereen zegt dat deze kaart bagger is, maar in 1024*768*32 haal ik in de timedemo 50 FPS en in 16 bit zelfs 70 FPS.
niets om over te klagen dus(hij staat wel op de standaard geforce settings, 120/166)

mijn config:
PII 350
128 MB ram pc100
6 GB HD
3D Prophet SE

enneh op de maximale settings van de nvidia drivers bij mij (140/180) draait ie gewoon VET stabiel maar dan wordt ie wel errug heet

Bolle

Verwijderd

Wel leuk om dat es te lezen!!
Ik had hem nu per ongeluk thuis ontvangen en vroeg iedereens mening es derover, had je waarschijnlijk ook wel gelezen die post. Inderdaad iedereen roept meteen terugsturen en hij is bagger en wat een klote kaartje! Iemand gaf als reden dat het geheugen langzamer zou draaien dan een SDR kaartje. Maar nu keek ik net naar de stats van die Guillemot en een Elsa ErazorX (SDR dus).
Ze draaien toch allebei gewoon met:
NVIDIA GeForce 256 GPU at 120 MHz, 32 MB SDRAM at 166 MHz, 350 MHz RAMDAC ??
Waar zit em het verschil dan in??
Ik stuur em voor de zekerheid toch maar terug en heb nu de Elsa wederom in bestelling gezet. Heb hier toch meer vertrouwen in, en testjes die ik heb gezien en alles is prima, drivers compleet met overclock slidertjes derin enzo, lijkt allemaal wel OK te zijn, die guillemot blijft blijkbaar een zure nasmaak houden.
Maar inderdaad als je zegt dat ie lekker draait en die fps's haalt enzo dan zou het toch ook wel goed zijn zou je zeggen!
Maar mensen die dit lezen en hier meer van weten van dat hoge zuig-gehalte van die guillemot ...LEG DAT DAN MAAR EENS HAARFIJN UIT!!

Verwijderd

Topicstarter
bovendien draai ik quake 3 nu lekker in wide screen mode in als window, dus lekker chatten en tussendoor ff online kweeken, maar jah dan gooit kaashema soms nog roet in het eten
ach jah, je kunt niet alles hebben
bovendien zijn mijn fps-en van 640*480 tot en met 1024*768 in 16 bit gelijk, nl. 70 FPS of meer.

toch raar...maar ik ben er in iedergeval blij mee

Bolle

Verwijderd

Over die lagere geheugensnelheid van de Prophet SE: ik was zelf op zoek naar een Geforce-kaart, en las op diverse forums geruchten dat de SE-versie een trager soort geheugen gebruikte:
Het ging dan niet om het aantal MHz ('32 MB SDRAM at 166 MHz'), maar hoeveel nanoseconde het geheugen is: niet 5 ns maar 5,5 of zelfs 7 ns. Door het tragere geheugen is-ie ook moeilijker te overclocken.

Ik wou je hiervoor alleen waarschuwen.

Zie ook de site van Riva Extreme: http://www.rivaextreme.com/reviews/prophet/index8.shtml

en http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=8855

Verwijderd

Topicstarter
najah
hij is mij snel genoeg
70 FPS is wel genoeg :P
enneh ik kan FSAA op 640*480 draaien high detail en 50 FPS dussu

hij doet t zelfs op 1024*768 wat een Geforce 2 GTS em in sommige tests niet nadoet

:)

Bolle

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
mag ik weten HOE JIJ HIER OP KOMT? :

hij doet t zelfs op 1024*768 wat een Geforce 2 GTS em in sommige tests niet nadoet

Want ik denk dat mijn ge-force 2 234@409 toch wel iets sneller is >:) >:)

Verwijderd

Ik heb dus ook per ongeluk een SE thuisgestuurd gekregen, daar zit inderdaad 7ns geheugen op in plaats van 5,5ns geheugen. Afgezien daarvan heeft de SE een defaultcore-snelheid van 110 en geheugensnelheid van 140mhz (normaal gesproken) Daardoor kun je ook niet de laatste bios van Guillemot flashen. Deze kaart loopt gewoon eerder uit z'n specs. en is dus minder goed over te clocken.

Verwijderd

Hmm ohkay......dus jij heb em ook meteen teruggestuurt? En welke heb je nu dan? Tevreden?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
ik snap toch niet helemaal wat je bedoelt met die nanoseconden en megahertz, deze staan direct in verband met elkaar. 7 ns geheugen kan 1000/7=142 mhz aan door de fabrikant gegarandeerd.
5.5 ns geheugen kan 181 mhz aan.

maar die van mij (7ns) loopt al op 170 mhz (5.9ns)

wat de fabrikant erop zet zegt ook niet alles denk ik.

Verwijderd

Ja ik ben gaan klagen, had hem namelijk als een gewone OEM 3DProphet besteld. (In de tijd dat er net een waarschuwing was uitgegaan over het in omloop zijn van SE versies die als "gewone" Prophets verkocht werden en dus duurder! waren) Die SE werd omgeruild voor een 3DProphet retail (met TV-out) zonder bijbetaling.
Deze gebruik ik nog steeds, overclocked 135/198. Dik tevreden
Mijn memclock loopt dus op 198 ipv overclocked 170 zoals jij aatos, (166 is overigens standaard voor een retail), ik bedoel maar ;)

Verwijderd

Aha, 135/198 klinkt goed ja! Ik zie altijd overal alleen maar die SE versie staan tegenwoordig. Wist niet dat er ook nog een gewone versie van was dan, die noemen ze dan zeker SDR versie? Waar staat dat eigelijk voor dan? SDRAM? Dat heb die SE toch ook wel? Of het het bij die weer anders?

• aatos
kokkor ik heb een se. dus het kan goed zijn dat jij wat hoger komt.

ik ga es kijken hoe hoog ik hem krijg.

brb

Verwijderd

Die Prophet SE is gewoon een beetje mindere kaart voor een beetje minder geld. Hij kost ongeveer 330 piek en voor dat geld is het een leuke kaart.

• aatos
kopermijn ik heb er 400 voor betaald een paar weken terug :(

ik heb em nog een beetje verder geduwd: core 110@130 mem 140@186

• aatos
ehm om hem nog hoger te krijgen zat ik eraan te denken het voltage te verhogen.. welk voltage is dit, i/o? ik heb een be6-2 mobo dus ik kan het veranderen.

Verwijderd

Kheb ook een geforce SE. ALtijd goed gelopen op 135/170, alleen de laatste paar weken krijg ik tearing in alle benchmark programmas voor D3D (villagemark/3Dmark2000), dus misschien toch een beetje te heet geworden... Kan ook aan de nieuwe 5.22 drivers liggen, maar dat lijkt me sterk.

Oh ennee, die prophet bios kun je er dus wel gewoon opflashen zonder problemen, dus die waarschuwing is niet terecht

Verwijderd

Die waarschuwing moeten ze er wel opzetten, omdat de core/mem 120/166 natuurlijk eigenlijk buiten de specs van de SE zitten. Dus voor eigen risico.

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 07:52
Ik zie dat de meningen nogal verdeeld zijn. Kheb op het werk een aantal SE kaartjes gehad en "gewone" kaartjes. beide gebenchmarked en geen enkel verschil! Ook viel op dat op de doos en driver-cd van de SE kaartjes het Guillemot en Hercules stond en dat op de doos van de "gewone" kaartjes alleen het Guillemot logo stond. Toen Guillemot Hercules overnam hebben ze misschien wel gedacht om de Geforce kaarten die onder Hercules uitkwamen een andere naam te geven of zoiets. Ook de leveranciers konden ons niet vertellen waarom op de ene geforce SE stond en op de andere niet. Zij beweerden ook dat er geen verschil in zat. Ook in de verschillende benchmarks die we hebben gedraaid kwam geen verschil naar voren. Beetje vreemd dat er dan sprake is over verschillende snelheden geheugen. Als iemand hier ECHTE duidelijkheid over kan verschaffen zou ik dit zeer op prijs stellen.

grtz,

Markjuh

P.S. De SE is trouwens ook ech wel snel.

• Cole
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Cole

Ik heb ook een prophet se, gewoon een goed kaartje hoor, hij is snel genoeg met mijn athlon650 , ik hoef geen tv out ofzo gebruik ik toch niet dus waarom zou ik ervoor betalen, en met wat tweaken presteert ie ook als een normale prophet. Heb wel wat probz gehad met de refreshrate maar daar schijnen meerdere (alle?) geforce kaarten last van te hebben, maar daar heb je powerstrip voor :)

Verwijderd

Die enige duidelijkheid die ik je kan verschaffen is dat ik beide kaartjes in handen heb gehad en dat het geheugen op mijn SE kaartje echt 7ns was en op de kaart die ik nu heb is het geheugen 5,5ns, dus sneller technisch gezien. Dat die SE prima functioneerd is iets anders. Probleem wat ik had met dat SE kaartje is dat het verkocht werd als een normale 3DProphet en de onderdelen op de PCB niet correspondeerden met hun eigen opgegeven specificaties. En daar betaalde ik er wel voor. Overigens zijn de specificatie op de Guillemot-site nu ook veranderd!En wordt er info gegeven over het bestaan van de SE versie. Dat was toen dus niet zo en er werd erg geheimzinnig over gedaan. Ik houdt er niet van een kat in de zak te kopen.
Pagina: 1