Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Oude foto's op de ps3 overzetten naar laptop mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Mijn eerste vraag, en voor mij meteen de gevoeligste..... Op mijn oude ps3 (de allereerste versie) staan video's en foto's van mijn overleden zoontje.

Helaas is die ps3 stuk, de disk drive is kapot gegaan omdat er speelgoed in werd gestopt.... 😳.

Is er een manier om alle foto's en filmpjes over te zetten naar een laptop?

Alvast bedankt voor je hulp in deze.

Gr

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
HDD eruit halen en als externe disk aansluiten op je pc.

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Allereerst, gecondoleerd met dit verschrikkelijke verlies.

Als alleen de diskdrive stuk is, dan kan hij toch nog wel gewoon booten?
Je kan dan volgens mij alles zo op een usb stick (fat32) zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij gaat maar voor even aan en valt dan steeds uit. Dus usb en een beeldscherm aansluiten heeft geen effect.

Is er iemand in de buurt van Hoofddorp-Amsterdam waarvan jullie weten dat die dat voor mij kan doen? Ik heb geen idee hoe ik die harde schijf eruit moet halen..... 😳

Thnx voor de reacties

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-10 14:30
Dat is wel te vinden op youtube.

YouTube: How To Change PS3 Fat Hard Drive

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Allereerst: veel sterkte met het verlies van je zoontje.

De harde schijf er uit halen kun je zelf, het enige wat je nodig hebt is een kruiskopschroevendraaier. Een stap-voor-stap handleiding kun je hier vinden: https://nl.ifixit.com/Gui...+Replacement/3476?lang=en

Duurt tussen de 5 en 10 minuten, aldus de handleiding. Ik denk dat je dit binnen 5 minuten al voor elkaar hebt.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15:22

g0tanks

Moderator CSA
Het is inderdaad makkelijk om het zelf te doen, maar beter laat je er iemand naar kijken die er verstand van heeft.

Een ongeluk zit in een klein hoekje en het lijkt me niet dat je het risico wil lopen om zoiets waardevols te verliezen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
Is een interne PS3 harde schijf uberhaupt wel uit te lezen met een normale pc? Wat ik zo lees is de schijf geformatteert in een eigen geëncrypt formaat?

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:30
Nielson schreef op zondag 28 juli 2019 @ 15:53:
Is een interne PS3 harde schijf uberhaupt wel uit te lezen met een normale pc? Wat ik zo lees is de schijf geformatteert in een eigen geëncrypt formaat?
Dat vroeg ik me dus ook al af. Ik denk dat je die schijf helemaal niet uit kan lezen.

Als ik de kennis zo lees, zeg ik niet om lullig te zijn, denk dat het beste is om naar een zaak te gaan waar ze consoles repareren. Die zijn er genoeg in Amsterdam.
Helemaal bij dit soort belangrijke foto's.

Die hebben dit waarschijnlijk ook zo opgelost, stoppen die schijf in een werkende playstation, en halen zo alles er af.

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 28-07-2019 17:15 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:41
Nou, als ik zo lees gaat dat ook niet werken:

https://whirlpool.net.au/wiki/ps3_hdd
Taking the internal HDD from one PS3 and putting it straight into another also will not work. The new console will reformat it.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Aansluiten op een pc gaat niet werken inderdaad en in een andere ps3 ook niet. Rest volgens mij de enige mogelijkheid de ps3 te laten fixen in zoverre dat hij boot en beeld geeft (disc drive hoeft niet perse te werken denk ik) en dan de foto's en video's kopiëren naar een usb-stick. En maak dan ook direct een backup.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aansluiten en uitlezen op een PC schijnt wel te werken. Ik moet er wel bij zeggen dat het risico op dataverlies aanwezig is uiteraard.

Lees deze eens door: https://www.psdevwiki.com/ps3/HDD_Encryption en https://www.psdevwiki.com/ps3/Mounting_HDD_on_PC

De beide artikelen zijn voor een leek te ingewikkeld. Het zou handig zijn om een Linux expert er bij te zoeken die het een en ander voor je kan doen. Uiteraard wel eerst de schijf dupliceren zodat je een werk-exemplaar hebt.

[ Voor 40% gewijzigd door sypie op 28-07-2019 17:30 ]

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:50
De beste optie is om de ps3 te repareren of een nieuwe ps3 van marktplaats te trekken voor een paar tientjes en de oude hdd in de “nieuwe” ps3 zetten. Wanneer je hier zelf geen vertrouwen in hebt, zou je een advertentie op V&A kunnen zetten.

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 14:30
Dan word dus blijkbaar zijn schijf geformatteerd, en dan ben je nog verder van huis.

Ik zou beginnen bij een zaak die consoles repareert. Maar als het echt allemaal niets word, kan een bedrijf wat data recovery doet er misschien iets mee. Maar dat zal niet goedkoop zijn.
Pagina: 1