Toon posts:

2 defecte laptops samen knutselen naar 1 werkende?

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan het volgende te kopen:

"1 armada 1580dt met defect beeldscherm en 1 armada 1592dt met defecte videokaart te koop. Met deze 2 laatstgenoemde is eenvoudig 1 goede van te maken. gratis met xtra hd netwerkkaarten, enz.. "

wat denken jullie: zijn die 2 samen te voegen tot 1 werkende of niet?
Wat zijn jullie ideeën erover?

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:53
als het echt alleen een defect scherm en defecte videokaart is wel. dan haal je gewoon het scherm uit die van de videokaart, en je duwt hem in de andere

Verwijderd

Als die videokaart niet op het mobo zit dan wel maar meestal zitten die er wel op. Duzz.. Kweenie ouwe. Het scherm moet geen probleem zijn.

Verwijderd

Als het om een defecte videokaart gaat lijkt het me wel te doen. Ligt eraan wat het zaakje mag kosten en wat de specs zijn natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
Tja in een laptop zit alles onboard natuurlijk. maar ik vraag me af of de behuizingen etc hetzelfde zullen zijn.

het gaat om de Compaq Armada 1500-serie, maar ik weet niet of bijv. de lay-outs hetzelfde zijn bij de modellen onderling. Dat KAN natuurlijk ook verschillen!

ik zoek de specs vd laptops even op!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:53
hmm, ik zie dat het wel twee verschillende modellen zijn..

ik zou zeggen, bel compaq, en vraag wat voor type schermen ze gebruiken in die twee modellen. misschien weten zij wel of de interfaces compatible zijn

• Libertarian
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
videokaart zit op het mobo..probleem dus, maar mochten de beeldschermen het zelfde formaat hebben dan heb je geen probleem. dan is het mogelijk het te vervangen en dit is niet zo moeilijk.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:23

Petuhr

FreeBSD

Op zaterdag 28 juli 2001 20:28 schreef shooter het volgende:
videokaart zit op het mobo..probleem dus
Scherm omwisselen "ALS" dat kan...

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om de volgende:

Armada 1580dt:
http://members.ozemail.com.au/~coy29/pg9.htm

Armada 1592dt:
http://195.116.213.33/notebook/1500.htm

misschien dat jullie hier meer aan hebben :)

Verwijderd

Dan kun je alleen die gebruiken waarvna het scherm het nog doet....
Die ander mag je aan mij geven ok?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 20:32 schreef _LOSS_ het volgende:
Dan kun je alleen die gebruiken waarvna het scherm het nog doet....
Die ander mag je aan mij geven ok?
je vergeet je post te editten :)
er moet staan:
wil ik wel van je overnemen tegen een leuk bedrag
:P

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Als dat allemaal zo eenvoudig is, waarom doet de verkoper het dan zelf niet ?? En als hij het zelf niet weet hoe het moet, hoe weet hij dan dat het eenvoudig is ??

Tsja, als je het risico wil lopen kan je voor wat minder geld een mooi laptopje in elkaar draaien. Wat kost het btw ??

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 20:38 schreef Toewan het volgende:
Als dat allemaal zo eenvoudig is, waarom doet de verkoper het dan zelf niet ?? En als hij het zelf niet weet hoe het moet, hoe weet hij dan dat het eenvoudig is ??

Tsja, als je het risico wil lopen kan je voor wat minder geld een mooi laptopje in elkaar draaien. Wat kost het btw ??
het gaat om F500,-.....

maar nu je het zegt: ik heb geen zin om F500,- in de klieko te gooien :(

• Toewan
Op zaterdag 28 juli 2001 20:39 schreef _Zjoske_ het volgende:

[..]

het gaat om F500,-.....

maar nu je het zegt: ik heb geen zin om F500,- in de klieko te gooien :(
Tsja, dat zou dan 500 piek voor een P150 MMX zijn, is op zich een mooie prijs. Maar ja, je hebt denk ik geen garantie dat het zeker werkt. De verkoper zal niet zeggen ach, als het niet werkt, kom het maar terug brengen, krijg je je geld terug.

Er staat in beide gevallen 12,1" CTFT. Maar ik heb dan altijd zo iets, als het dan werkelijk zo makkelijk is, waarom zet hij het dan zelf niet in elkaar, en kan hij er evt nog meer voor vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm tja zit inderdaad wat in ja. Of het is gewoon iemand met 2 linkerhanden op hardware-gebied. Dat weet je nooit he!

maar ik nu zijn telefoonnummer gekregen. Nu dat van Compaq zoeken en ik word heel wat wijzer hoop ik. Misschien dat anderen ervaring ermee hebben of meer weten van die compaq's? ik ben alleen bekend met Toshiba en Acer-laptops.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Geef mij dat maar voor 500 piek, schermen zijn overzetbaar. Al hoort het officieel niet helemaal zo te zijn...

Edit je moet weten hoe je het moet doen, en daar ligt het probleem, je moet niet bang wezen om het ding helmaal te strippen (valt ook nog best wel mee, aleen de gehele bovenkant) Maar ja hoe krijg je het open onder te mollen, het is een compaq, dat moet je gewoon maar ff durven.. nix ersnstigs dus :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 22:54 schreef psygho het volgende:
Geef mij dat maar voor 500 piek, schermen zijn overzetbaar. Al hoort het officieel niet helemaal zo te zijn...

Edit je moet weten hoe je het moet doen, en daar ligt het probleem, je moet niet bang wezen om het ding helmaal te strippen (valt ook nog best wel mee, aleen de gehele bovenkant) Maar ja hoe krijg je het open onder te mollen, het is een compaq, dat moet je gewoon maar ff durven.. nix ersnstigs dus :)
ik werk bij een pc-zaak... technische dienst en ik kreeg zelfs de geheel aan elkaar gelijmde Escom-pc's uit elkaar. Dus ik neem aan dat het moet lukken, tenzij de aansluiting van tft-schermen nogal ingewikkeld is. Kun je me daar meer over vertellen?

• Toewan
Mwa, aansluitingen van TFT schermen is niet ingewikkeld volgens mij. Ik heb zelf een Compaq Armada 1130 gehad, was wel een met DSTN scherm, maar dat was gewoon een soort (oranje) flat cabletje (als ik me dat nog goed herinner, is al weer een tijd geleden.)

En een Compaq laptop open schroeven is ook niet moeilijk hoor, alleen je moet een beetje uitkijken dat je de schroefjes niet dol draait. Ik heb mijn toenmalige Armada helemaal uit elkaar gehad. Ik heb hier ook nog een Armada 1120 mobo'tje liggen, weet alleen niet of het werkt (p100 met 8 of 16 Mb)

En weet je zeker dat het de videokaart is die gaar is, of is toch stiekem het schermpje niet kapot ?? Als het videokaartje kapot is doet het scherm niks. Maar als het scherm niks doet, hoe weet je dan dat het scherm wel werkt ??

Tsja, 500 piek is eigenlijk niet zo veel (mocht het niet werken), want je hebt dan ook nog wel het een en ander aan onderdelen, maar ja, dan moet je nog wel iemand tegen komen die het kan gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 23:35 schreef Toewan het volgende:
Mwa, aansluitingen van TFT schermen is niet ingewikkeld volgens mij. Ik heb zelf een Compaq Armada 1130 gehad, was wel een met DSTN scherm, maar dat was gewoon een soort (oranje) flat cabletje (als ik me dat nog goed herinner, is al weer een tijd geleden.)

En een Compaq laptop open schroeven is ook niet moeilijk hoor, alleen je moet een beetje uitkijken dat je de schroefjes niet dol draait. Ik heb mijn toenmalige Armada helemaal uit elkaar gehad. Ik heb hier ook nog een Armada 1120 mobo'tje liggen, weet alleen niet of het werkt (p100 met 8 of 16 Mb)

En weet je zeker dat het de videokaart is die gaar is, of is toch stiekem het schermpje niet kapot ?? Als het videokaartje kapot is doet het scherm niks. Maar als het scherm niks doet, hoe weet je dan dat het scherm wel werkt ??

Tsja, 500 piek is eigenlijk niet zo veel (mocht het niet werken), want je hebt dan ook nog wel het een en ander aan onderdelen, maar ja, dan moet je nog wel iemand tegen komen die het kan gebruiken.
tja dat is heel simpel uit te testen: je hebt op die dingen ook een externe monitor-aansluiting :) Geeft ie geen beeld dan weet je al genoeg :P (maar dan nog de gok of het scherm inderdaad niet kapot is)

ik denk dat ik de gok maar ga wagen!

Verwijderd

niet doen, ik heb er verkeerde ervaringen mee. 2laptops kopen en dan 1 proberen te maken. 500,- is niet veel voor 2 laptops maar de kans ik klein dat je er 2 van kan maken. :'(

• Toewan
Wie niet waagt wie niet wint he. :)

ik heb effe m'n oude Armada 1120 mobo'tje op de scanner gelegd, zo ziet de VGA aansluiting van dit ding (en waarschijnlijk die Armada's) er uit.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/a.vandegriendt/mobo2.jpg

En ja, die Armada 1130 heb ik ook zo ver uit elkaar gehad dat het mobo'tje los op tafel lag. Eigenlijk moet ik eens een goedkoop Contura 400 laptoppie (of een laptop schijfje met een Compaq Diagnostic partition en een voeding) opscharrelen en dan dit mobo'tje es proberen. Maar ja, het komt uit een knakenbak, dus ik verwacht niet dat ie werkt. :)

• Snurp
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-03-2025

Snurp

aka NICO

Ik denk niet dat dit werkt. Sim-pel, het zijn twee verschillende machines uit dezelfde serie. Ik ben een klein beetje vertouwt met compaq, maar volgens mij zijn dit twee verschillende typen schermen. Toshiba en IBM hebben voor elke nieuwe laptop een ander scherm. Dus dat kan ook het geval zijn bij compaq.
Ook weet je zeker dat de videokaart defect is? Heb je dat gehoord of getest? Je kan het testen door een extrene monitor er op aan te sluiten krijg je nog beeld is je videokaart niet kapot. Het kan nog zijn dat het hoogspannings gedaalte kapot is die kan je wel uitwisselen. En dan bestaat de kans dat je twee defecte schermen hebt dus helemaal niets. Verder mocht je de switch willen doen moet je dus het scherm van de 1580dt op de 1592dt zetten omdat, als je kaart idd defect is die waarschijnlijk onboard dus niet vervangbaar. Dus als alles werkt hou je zelf er een p150 aan over. Dat voor 500,- vind ik een groote gok als je die p233 eraan over kan houden kan je het proberen. Maar ik zou kijken in V&A of ibazar voor een goedkoop laptopje. voor een 500,- kan je wel een p150 kopen misschien dat je er nog 100,- bij moet leggen maar dan heb je zeker een werkend geval.
Succes

Veni,Vidi, Et carpe ceruesi. (Ik kwam, zag en pakt een biertje) nDus

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 12:07 schreef Snurp het volgende:
Ik denk niet dat dit werkt. Sim-pel, het zijn twee verschillende machines uit dezelfde serie. Ik ben een klein beetje vertouwt met compaq, maar volgens mij zijn dit twee verschillende typen schermen. Toshiba en IBM hebben voor elke nieuwe laptop een ander scherm. Dus dat kan ook het geval zijn bij compaq.
Ook weet je zeker dat de videokaart defect is? Heb je dat gehoord of getest? Je kan het testen door een extrene monitor er op aan te sluiten krijg je nog beeld is je videokaart niet kapot. Het kan nog zijn dat het hoogspannings gedaalte kapot is die kan je wel uitwisselen. En dan bestaat de kans dat je twee defecte schermen hebt dus helemaal niets. Verder mocht je de switch willen doen moet je dus het scherm van de 1580dt op de 1592dt zetten omdat, als je kaart idd defect is die waarschijnlijk onboard dus niet vervangbaar. Dus als alles werkt hou je zelf er een p150 aan over. Dat voor 500,- vind ik een groote gok als je die p233 eraan over kan houden kan je het proberen. Maar ik zou kijken in V&A of ibazar voor een goedkoop laptopje. voor een 500,- kan je wel een p150 kopen misschien dat je er nog 100,- bij moet leggen maar dan heb je zeker een werkend geval.
Succes
2 verschillende typen schermen als het allebei om een 1500-serie gaat en beide 12,1inch tft? Daar zal toch geen verschil in zitten neem ik aan?

dit stond trouwens ook nog in een later mailtje:
een vriend van me heeft er veel verstand van en garandeert dat ze aan de
praat te krijgen zijn. Ik zelf ben daar niet zo handig in.

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje trouwens..... Toewan zal het wel weten aangezien hij dat moederbord zelf ook heeft.

Kun je op die moederborden de processors verwisselen?

• Toewan
Op dit moederbordje kan het niet, en ik denk dat het op die nieuwere Armada 1500's ook niet kan. (Processor zit onder dat ijzeren koel element.)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm jammer, want ik had graag geprobeerd een werkende P233 te maken.

overigens zou er in die 1580dt een p166 zitten.

nou begin ik toch weer te twijfelen of ik het wel of niet moet doen. Heeft iemand ooit wel eens lopen knutselen in zijn laptop?

• PsYgHo
Op zondag 29 juli 2001 13:58 schreef _Zjoske_ het volgende:

nou begin ik toch weer te twijfelen of ik het wel of niet moet doen. Heeft iemand ooit wel eens lopen knutselen in zijn laptop?
Het is echt simpel, het is niet meer dan een of 2 ribbon cables (afhankelijk van het type0 en 2 of meerder blok connectors die je heel makklijk los peutert met een heel klein (horloge) schroevendraaiertje... Maar ja sommigen kijken er heel erg tegen op..

In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!

• PsYgHo

Ben zelf in dienst van een repa td van oa Compaq, ik weet waar ik over babbel... Wij doen niet anders, En ja we bouwen wel vaker van 2 of meerdere types weer 1 complete voor een leuk prijs voor BELANGRIJKE klanten.. en wie is er belangrijk ??, juist de td medewerkers die voor een koek en een ei nu van 3 schroot laptops een leuke werkende hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm als je bij Compaq TD werkt kun je me vast ook wel vertellen of die processors ook overzetbaar zijn. En ik heb op het compaq forum rondgekeken en daar hebben ze het ook over display adapters vervangen. Vga-kaarten dus. maar da's toch niet mogelijk omdat ie on-board is? Kun je me daar meer over vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie er toch van af denk ik.

Als het echt zo makkelijk te repareren was: waarom doet ie het zelf dan niet? De verkoper zei dat een vriend van hem er verstand van heeft en kon garanderen dat het werkend te maken is. Hijzelf heeft er geen verstand van. Ik vind F500,- als gok dan toch te veel.

Ik heb Psygho even een icq-pager gestuurd omdat die ook interesse erin had.

• PsYgHo
Display adapter is overzetbaar, maar past 5 van de 10 keer niet ivm de connectors.

Sommigen kunnen al helmaal niet overgezet worden want die zijn totaal geintergeerd.

iig bedankt voor je pager van icq!

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 14:53 schreef psygho het volgende:
Display adapter is overzetbaar, maar past 5 van de 10 keer niet ivm de connectors.

Sommigen kunnen al helmaal niet overgezet worden want die zijn totaal geintergeerd.

iig bedankt voor je pager van icq!
ok graag gedaan! Laat ons weten of je het gaat doen en zo ja: of het gaat lukken of niet!

Ik heb de verkoper al een mailtje gestuurd dat ik een andere mogelijke koper voor hem gevonden had en dat ik ervan afzie!

EDIT: ik heb net nog contact met hem gehad en als ik het niet werkend krijg dan kan ik mn geld gewoon terugkrijgen. Ik denk dat ik het dus WEL doe, maar ik heb zelf geen spare parts van Compaq.

Als ik het niet werkend krijg dan is het misschien nog steeds interessant voor jou Psygho, aangezien jij wel spareparts kan krijgen.

Als bij die 1592dt de videokaart wel te vervangen is, wat zou dat ongeveer kosten dan?

• PsYgHo
weet je zeker dat je me het goede mail addres verstuurd heb, als ik met hotmail een berichtje wil sturen krijg ik een foutmelding dat die naam niet gevonden is, mail anders ff naar : psygho@hotmail.com alvast bedankt..

Tuurlijk wil ik je wel helpen verder,ook in dit geval, mail ook maar naar hetzelfde addres als hierboven, en stel je vraag,

**Disclaimer*****
Dit geld aleen voor de topic starter en voor niemand anders, anders zit ik strax met 500 vragen voor mijn neus in mijn vakantie!

• Toewan
Ja ik :) Maar ik heb nog nooit van 2 laptops 1 laptop proberen te maken. En die oude Armada 1130 heb ik al lang niet meer, anders zou ik de connectoren eens kunnen vergelijken.

En spare parts van Compaq kunnen ERG duur zijn, dat weet ik wel. :) Vooral systeemboardjes moeten veel kosten. Tsja, kijk, het is leuk om die dingen te kopen als je de 500 piek niet nodig hebt. Maar ik heb me een keer bijna met zoiets in m'n vingers gesneden, is achteraf toch nog goed gekomen. Ik weet het, de verleiding kan groot zijn, want stel dat het werkt. Maar stel dat het niet werkt, ben je wel ineens 500 piek kwijt(da's 60 Gb 7200 RPM HD, GF2, euhm 500 piek minder rood staan)
Ik denk echt voortaan wel 2 keer na hoor.

Tsja, je bent je 500 piek niet echt kwijt, want je hebt dan een 166 MMX systeempje met externe monitor. Maar ja, of je daar nu 500 piek voor wil geven. :)

• Snurp

Snurp

aka NICO

Het is en uit elkaar halen van die dingen is geen punt. Het probleem kan zijn, wat psygho al zegt, dat de connectors niet passen. Het scherm kan uitwisselbaar zijn. Maar wat doe je als er op het ene scherm een 18 polige connector zit en op de ander een 26 polig?
Als de connector op het mainboard hetzelfde is kan je de kabels uitwisselen. anders wordt het na meten. Ik zelf heb me daar nog niet aan gewaagd omdat teveel werk is, en de kosten te hoog.
Maar als je em kan krijgen om te kijken, altijd doen. En lukt het niet dan heb je je geld ook weer terug.

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik heb de laptops hier nu liggen!

wat blijkt:
-de 1580dt heeft de defecte videokaart (alleen wit beeld)
-de 1592dt heeft de defecte tft.

ik heb nu de tft's omgewisseld. Was snel gedaan en verliep zonder problemen.

dat defecte tft gaf wel beeld maar had er gewoon een hoop barsten in. Net te doen dus.

nu heb ik een probleem! ik hoor nu dus een werkende p233mmx te hebben. maar ik heb hem maar heel even werkend gezien (toen nog met dat defecte scherm). daarna heeft ie wel stroom en doet ie verder niets. Aanschieten zeg maar en alle ledjes branden. Maar booten of beeld geven ho maar. Ook nadat ik het scherm overgezet heb doet ie hetzelfde.

Weet iemand hier een oplossing voor?

EDIT: blijkbaar waren de schermen al omgewisseld: het verhaal is zo zoals in de 1e post. het openmaken vd laptops is lastig.

• Toewan
Alles goed aangesloten ?? Ga even alle aansluitingen na. Harde schijf vooral, want ik weet niet wat een Compaq laptop doet zonder een diagnostic partition, maar volgens mij niet veel.

Hee, ik had trouwens die advertentie ook zien staan op 2dehands.nl. Maareh [nieuwsgierig offtopic :)] vraagje, wat zat er nog allemaal meer bij ??

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 11:20 schreef Toewan het volgende:
Alles goed aangesloten ?? Ga even alle aansluitingen na. Harde schijf vooral, want ik weet niet wat een Compaq laptop doet zonder een diagnostic partition, maar volgens mij niet veel.

Hee, ik had trouwens die advertentie ook zien staan op 2dehands.nl. Maareh [nieuwsgierig offtopic :)] vraagje, wat zat er nog allemaal meer bij ??
harddisk was goed aangesloten. ik had er 2 van liggen dus dat zat wel goed (nr. 1 die er al in zat en nr.2 uit die andere laptop). Alle aansluitingen verder lijken goed te zitten (heb ik ook niet aan gezeten want voor het scherm verwisselen hoef je maar een paar schroefjes los te draaien en 3 stekkers overzetten).

Wat er nog meer bij zat: 2 netwerkkaarten, een modem zonder aansluiting en een philips webcam met parallele aansluiting ( :? ). verder wat kabels

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 23:39

Kirpeknots

Wazzup!

let op!!

De 1580 heeft een ander moederbord dan de 1592.

De oudere 1500 hadden geen USB. Later wel en de layout van het mainboard was toen compleet anders. (toetsenbord ook iets stugger geworden)

De videokaart is on-board.

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Probeer is zonder accu op netvoeding.

Verwijderd

Topicstarter
die 1580 en 1592 lijken exact hetzelfde te zijn qua lay-out hoor :)

en met normale voeding zonder accu zelfde probleem :(

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43

volgens mij gaat dat prima ik heb we van 2 dooie Psions en levende wetente maken ;)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Kirpeknots

Kirpeknots

Wazzup!

Op dinsdag 31 juli 2001 12:21 schreef ernst het volgende:

[..]

volgens mij gaat dat prima ik heb we van 2 dooie Psions en levende wetente maken ;)
Ja en ik heb van 2 dooie nissan sunny's ook ooit één levende wten te maken. :?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
Op dinsdag 31 juli 2001 12:25 schreef Kirpeknots het volgende:

[..]

Ja en ik heb van 2 dooie nissan sunny's ook ooit één levende wten te maken. :?
uhm, wat wilde je daar mee zeggen :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 12:31 schreef ernst het volgende:

[..]

uhm, wat wilde je daar mee zeggen :?
dat een palm wel even heel iets anders is dan een laptop.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog een idee?

• Snurp

Snurp

aka NICO

Als alle ledjes branden, betekend een fout melding. Dat deze niet meer door z'n post kan komen. Probeer eerst eens alles terug te zetten in oorspronkelijke staat. Kijk wat er wel en niet werkt. Probeer daarna bijde systemen op een externe monitor. Werkt dit alles niet en heb je alleen maar mooie ledjes om naar te kijken. Kan je proberen om het lcd-scherm er helemaal af te halen en nogmaals op een externe monitor te testen.

Doe alles rustig en haal niets door elkaar. start rustig de laptop op, als je niet direct beeld krijgt probeer dan met de FN-F4 toets (dacht ik, anders een toets boven de functie toetsen met twee schermpje erop) zo switch je tussen intern en de extrene monitor. Als je wit beeld krijgt betekend nog niet dat je videokaart defect is. Controleer de kabels op breukjes metname bij de schanieren. Druk ze ook ff aan op het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 23:58 schreef Snurp het volgende:
Als alle ledjes branden, betekend een fout melding. Dat deze niet meer door z'n post kan komen. Probeer eerst eens alles terug te zetten in oorspronkelijke staat. Kijk wat er wel en niet werkt. Probeer daarna bijde systemen op een externe monitor. Werkt dit alles niet en heb je alleen maar mooie ledjes om naar te kijken. Kan je proberen om het lcd-scherm er helemaal af te halen en nogmaals op een externe monitor te testen.

Doe alles rustig en haal niets door elkaar. start rustig de laptop op, als je niet direct beeld krijgt probeer dan met de FN-F4 toets (dacht ik, anders een toets boven de functie toetsen met twee schermpje erop) zo switch je tussen intern en de extrene monitor. Als je wit beeld krijgt betekend nog niet dat je videokaart defect is. Controleer de kabels op breukjes metname bij de schanieren. Druk ze ook ff aan op het moederbord.
Allemaal al geprobeerd. Die tips had Psygho me ook al gegeven... helaas hielp het niet :(

Overigens (zoals ik al eerder meldde) zou de verkoper me het geld teruggeven als het niet werkte. Wat denk je? ik vandaag bellen: voicemail. Bericht achtergelaten, en niet meer terug gebeld :(

Verwijderd

Topicstarter
ok goed: ik heb dus te maken met een oplichter denk ik :(

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe update: een vriend van me heeft gereageerd op een advertentie die hij geplaatst had. Guess what: binnen 5 minuten mailtje terug.....

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik heb misschien wel interesse in onderdelen, kun je bescrhijven wat er allemaal voor een bruikbare rommel in zit.

* intert0y heeft een armada 3500 P2-266. maar evt. HD's ofzo zouden die passen, wil er wel een paar extra :)

Maar ofdat ik daar 500,- voor over zou hebben. NAAH... suc6..

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

die gast heeft inmiddels al terug gemaild (hij is zogenaamd op vakantie en mailde vanuit blabla). Eind deze maand zou hij terug zijn. Maar ik vraag me af hoe betrouwbaar het is.

een extra HD kan niet in een laptop. Ik heb dankzij die kapotte laptops een 2,1 en een 3,2 gb harddisk :)

OJA: de reden vanwege de andere gebruikersnaam is vanwege een ONTERECHTE ban waar de crew zelfs nog te laf voor is om ook maar überhaupt een mailtje voor te sturen!

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 20:23 schreef aatos het volgende:
als het echt alleen een defect scherm en defecte videokaart is wel. dan haal je gewoon het scherm uit die van de videokaart, en je duwt hem in de andere
Lijkt me handiger om de videokaart uit die van 't kapotte scherm te halen, en die in de goeie te stoppen. :P

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 02 augustus 2001 18:27 schreef _zjoske2_ het volgende:

OJA: de reden vanwege de andere gebruikersnaam is vanwege een ONTERECHTE ban waar de crew zelfs nog te laf voor is om ook maar überhaupt een mailtje voor te sturen!
Zie: [topic=196704]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ja ik heb dat wel eens gedaan. van een dell cp pentium 166MMX een pentium 2 266 en toen ik een snellere module had zelfs 333MHz werkt tot nu nog perfect dat bewijst dit stukje tekst. *D Voor z'n opgrade is ook een p2 bios nodig voor de gasten die dit ook willen doen.

Verwijderd

Ja ik heb dat wel eens gedaan. van een dell cp pentium 166MMX een pentium 2 266 en toen ik een snellere module had zelfs 333MHz werkt tot nu nog perfect dat bewijst dit stukje tekst. Voor z'n opgrade is ook een p2 bios nodig voor de gasten die dit ook willen doen.
Yeah right, dream on.... |:(
How the hell prop je een (mobile) P2 module in een Pentium board?

Dat ik hier ook nog op inga....

Maar goed, ontopic again.
Ik ben bang dat je vet genaaid bent, maar je hebt nu wel 2 laptops met bruikbare onderdelen. Er zijn nog zat mensen met deze laptops en vast wel belangstelling voor de onderdelen. Compaq onderdelen zijn zo reteduur dat je ze best wel zal kunnen slijten al kost het waarschijnlijk redelijk wat moeite.

Zo niet, heb je voor 500 piek een redelijk interessant project voor je neus om je dieper te graven in laptops en hun werking. Maybe one day krijg je een van de twee nog aan de praat ook en dan is de lol/trotsheid hoger dan de toen "weggegooide" 500 piek. :)

In ieder geval, succes ermee!

• Snurp

Snurp

aka NICO

Op donderdag 02 augustus 2001 18:45 schreef surreal het volgende:

[..]

Lijkt me handiger om de videokaart uit die van 't kapotte scherm te halen, en die in de goeie te stoppen. :P
We hebben het ten eerste over een laptop, en ten tweede als je had gelezen had je geweten de de videokaart onboard was. |:(

Voor _Zjoske_ succes met het terug halen van je geld. Jammer dat het niet gelukt is. Maar je kunt zeggen dat je hebt in iedergeval hebt geprobeert en je bent weer wat wijzer geworden. Misschien kan je er een andere tweaker blij mee maken.

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Aangezien RobtH aka _Zjoske_ niet meer gewenst is op GoT verloopt de communicatie via mij (hij leest de topics, en ik krijg van hem via icq te horen wat ie wil replyen)

RobtH: ook het omwisselen vd voedingen heeft helaas geen nut gehad. De laptop die werkend zou moeten zijn gaat nog steeds niet aan maar heeft wel stroom dus.

Verwijderd

gewoon volhouden tegen die gast die je heeft genaait

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op vrijdag 03 augustus 2001 12:45 schreef WebBitch het volgende:
gewoon volhouden tegen die gast die je heeft genaait
die schijnt dus op vakantie te zijn, dus RobtH moet geduld hebben :)

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 00:02 schreef ALepH het volgende:

[..]

Yeah right, dream on.... |:(
How the hell prop je een (mobile) P2 module in een Pentium board?

Dat ik hier ook nog op inga....
Ik zal ff uitleggen hoe ik dat heb gedaan. De dell cp serie en de dell cpi serie gebruiken de zelfde moederborden. Het verschil tussen een cp en een cpi moederbord is de BIOS. Op dit type moederbord kan een MMC1 cpu module geplaatst worden. Nu ff iets over MMC1 modules. Dit is een printplaatje met chipset en cpu in een. De pin layout van een p1 en een p2 module zijn het zelfde. Dus uitwisselbaar.

Als je nog meer wil weten over mobile cpu's lees dan dit artikel van uncle Tom:

http://www6.tomshardware.com/cpu/00q4/001107/index.html

Met laptops zijn vaak leuke truukjes uit te haalen. Bij een mmc1 module is het zelfs mogelijk de multiplier te veranderen door R40, R39 en R72 omtesoldeeren of weg te laten.

Een schermpje omschroeven zitten wat haken en ogen aan omdat een laptop fabrikant vaak verschillende merken tft's gebruikt.

Na 2 jaar parttime aan laptops te hebben gesleuteld weet je vaak wat wel en niet mogelijk is. Dus is er nog een werkgever die een fulltime reparateur zoekt? Ik hou mezelf aanbevolen.
Pagina: 1