Nahimic bestanden in /system32 veilig verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-08-2020
Beste Tweakers,

Op mijn computer heb ik in mijn /system32 folder files van Nahimic (zie foto) https://imgur.com/a/HIVOO9K
Nu is mijn vraag: Hoe komt het dat ik deze Nahimic files heb, terwijl ik geen Software of iets van Nahimic op mijn PC heb.

Wat ik ook doe..ik kan nergens iets met Nahimic vinden. Nu vraag ik mij dus af.. wat doen die files daar (ze zaten er ook na een fresh windows install) en hoe uninstall ik Nahimic. Ik ervaar game crashes in World of Warcraft en de techsupport zegt dat het aan mijn Nahimicservice.exe ligt.

Ik wil niet zomaar bestanden uit mijn System32 verwijderen maar ik weet dus niet wat die nahimic files daar überhaupt doen, aangezien ik geen Nahimic software op mijn PC heb (zover ik kan vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:09

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Lees even het antwoord hier
Nahimic lijkt niets schadelijks te zijn maar audiogerelateerd.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
FooLsKi schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:51:
Lees even het antwoord hier
Nahimic lijkt niets schadelijks te zijn maar audiogerelateerd.
Hey, bedankt voor je reactie. Ik weet inderdaad dat het een soort audio enhancer is maar o.a. volgens de techsupport van WoW schijnt dit progamma mijn game dus te laten crashen. Ik zie nergens een blauw logo of iets en ik kan het programma ook niet vinden in het configuratiescherm of bij mijn programma's.

Ik wil er dus vanaf maar weet niet hoe ik dit kan doen.

[ Voor 31% gewijzigd door ItsmeZ op 28-07-2019 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

ItsmeZ schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:05:
[...]

Hey, bedankt voor je reactie. Ik weet inderdaad dat het een soort audio enhancer is maar o.a. volgens de techsupport van WoW schijnt dit progamma mijn game dus te laten crashen. Ik zie nergens een blauw logo of iets en ik kan het programma ook niet vinden in het configuratiescherm of bij mijn programma's.

Ik wil er dus vanaf maar weet niet hoe ik dit kan doen.
Als je googled naar je probleem vind je een post op een WoW forum van iemand die beweert dat het in software zit die een Asus moederbord hoort, heb je dat al geprobeerd te verwijderen?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
Wintervacht schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:14:
[...]

Als je googled naar je probleem vind je een post op een WoW forum van iemand die beweert dat het in software zit die een Asus moederbord hoort, heb je dat al geprobeerd te verwijderen?
Ik weet niet precies welke post je bedoeld. Maar bij mijn moederbord komt het programma ''Armory Crate''
Deze heb ik inderdaad verwijderd maar dat heeft de Nahimic files niet met zich mee verwijderd helaas.
Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

ItsmeZ schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:18:
[...]

Ik weet niet precies welke post je bedoeld. Maar bij mijn moederbord komt het programma ''Armory Crate''
Deze heb ik inderdaad verwijderd maar dat heeft de Nahimic files niet met zich mee verwijderd helaas.
Of bedoel je iets anders?
Zoek op 'Nahimic World of Warcraft' en je komt deze post tegen, daar heb ik het vandaan. Staan overigens meer relevante resultaten in de search.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
Wintervacht schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:32:
[...]

Zoek op 'Nahimic World of Warcraft' en je komt deze post tegen, daar heb ik het vandaan. Staan overigens meer relevante resultaten in de search.
Helaas zie ik hier geen oplossing tussen staan. Ik heb behoorlijk wat tijd gespendeerd aan het afzoeken van het internet naar een oplossing/uitleg hiervoor, maar helaas zonder succes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Aan de datum van de bestanden te zien heb je een of andere driver (stuurprogramma) voor het moederbord recent geinstalleerd, op of na 24 juni 2019. Daarmee kan Nahimic zijn meegekomen.

Als je het programma niet kunt vinden in de control panel, dan kun je een uninstall doen vanaf de Command Prompt (opdrachtregel: cmd.exe). Die kun je openen als administrator/beheerder (rechtermuis, Run as administrator) zodat je voldoende rechten hebt om services te stoppen, drivers te stoppen en bestanden te verwijderen.

Eerst moet je zoeken of er een setup bestand te vinden is, bijvoorbeeld in C:\ProgramData. Dat kun je ook vanaf de opdrachtregel doen:
c:
cd \ProgramData
dir nahim* /s

Dit laat alle bestanden zien die beginnen met "nahim" ergens onder de ProgramData folder. Met wat geluk zit daar ook het setup bestand bij, bijvoorbeeld "Nahimic_setup.exe". Ga naar die directory met "cd" en voer daarna de setup uit met uninstall parameter. Bijvoorbeeld: Nahimic_setup.exe" /uninstall, waarbij "Nahimic_setup.exe" de gevonden bestandsnaam is.

Als het gelukt is te uninstallen, herstart dan de computer. Dat zorgt ervoor dat eventuele bestanden die worden vastgehouden omdat ze geopend zijn ook worden verwijderd.

Het is ook mogelijk handmatig een programma te verwijderen, maar dat moet de laatste optie zijn omdat dit niet eenvoudig is, risico's heeft en ongewenste sporen nalaat. Ik vermoed dat je een driver hebt, een service, een control panel item en een aantal library bestanden (DLL's). Drivers staan in de drivers folder. Die zie je ook niet zomaar met de verkenner. Daarvoor kun je een hulpprogramma zoals Total Commander gebruiken of de verkenner zo configureren dat het extensies en verborgen (systeem-)bestanden weergeeft. Services en drivers kunnen via de normale manier in Task Manager en Device Manager worden uitgeschakeld. Ze kunnen ook via de registry worden verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ItsmeZ
mrmrmr schreef op zondag 28 juli 2019 @ 02:10:
Aan de datum van de bestanden te zien heb je een of andere driver (stuurprogramma) voor het moederbord recent geinstalleerd, op of na 24 juni 2019. Daarmee kan Nahimic zijn meegekomen.

Als je het programma niet kunt vinden in de control panel, dan kun je een uninstall doen vanaf de Command Prompt (opdrachtregel: cmd.exe). Die kun je openen als administrator/beheerder (rechtermuis, Run as administrator) zodat je voldoende rechten hebt om services te stoppen, drivers te stoppen en bestanden te verwijderen.

Eerst moet je zoeken of er een setup bestand te vinden is, bijvoorbeeld in C:\ProgramData. Dat kun je ook vanaf de opdrachtregel doen:
c:
cd \ProgramData
dir nahim* /s

Dit laat alle bestanden zien die beginnen met "nahim" ergens onder de ProgramData folder. Met wat geluk zit daar ook het setup bestand bij, bijvoorbeeld "Nahimic_setup.exe". Ga naar die directory met "cd" en voer daarna de setup uit met uninstall parameter. Bijvoorbeeld: Nahimic_setup.exe" /uninstall, waarbij "Nahimic_setup.exe" de gevonden bestandsnaam is.

Als het gelukt is te uninstallen herstart dan de computer. Dat zorgt ervoor dat eventuele bestanden die worden vastgehouden omdat ze geopend zijn ook worden verwijderd.

Het is ook mogelijk handmatig een programma te verwijderen, maar dat moet de laatste optie zijn omdat dit niet eenvoudig is, risico's heeft en ongewenste sporen nalaat. Ik vermoed dat je een driver hebt, een service, een control panel item en een aantal library bestanden (DLL's). Drivers staan in de drivers folder. Die zie je ook niet zomaar met de verkenner. Daarvoor kun je een hulpprogramma zoals Total Commander gebruiken of de verkenner zo configureren dat het extensies en verborgen (systeem-)bestanden weergeeft. Services en drivers kunnen via de normale manier in Task Manager en Device Manager worden uitgeschakeld. Ze kunnen ook via de registry worden verwijderd.
Super bedankt voor de uitgebreide uitleg. Ik heb vandaag weinig tijd maar ik ga dit morgen eens uitproberen :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

Als je het nog simpeler wil doen:

https://github.com/lostindark/DriverStoreExplorer

It takes one to know one...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bayatsog
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-08 14:38
Mocht je het lastig vinden om Nahimic te deinstalleren, kan je WoW ook in DirectX 11 draaien. Blijkbaar hebben Nahimic en DX12 in WoW problemen.
WoW opstarten in DX11 kan je doen door in de opties voor WoW in de battle.net app extra parameter mee te geven: -d3d11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09:02

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

PMG->WOS, dit is meer een vraag voor windows clients

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItsmeZ
bayatsog schreef op maandag 29 juli 2019 @ 08:10:
Mocht je het lastig vinden om Nahimic te deinstalleren, kan je WoW ook in DirectX 11 draaien. Blijkbaar hebben Nahimic en DX12 in WoW problemen.
WoW opstarten in DX11 kan je doen door in de opties voor WoW in de battle.net app extra parameter mee te geven: -d3d11.
Ik heb vandaag een nieuwe videokaart binnen gekregen en blijkbaar was mijn vorige 2080ti defect geleverd want ik heb nu geen crashes meer en alles runt perfect :). Ik hoef dus geen software of iets meer te verwijderen. Maar toch bedankt voor de informatie, kan altijd nog goed van pas komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:05

TheVMaster

Moderator WOS
mrmrmr schreef op Sunday 28 July 2019 @ 02:10:

c:
cd \ProgramData
dir nahim* /s

Als het gelukt is te uninstallen, herstart dan de computer. Dat zorgt ervoor dat eventuele bestanden die worden vastgehouden omdat ze geopend zijn ook worden verwijderd.

Voordat je handmatig software gaat verwijderen, zou ik eerst gewoon die map even hernoemen. Dan even rebooten (zorg ff dat je een bootable usb stick hebt, zodat je kunt troubleshooten als daarna windows niet meer start). Maar zoeken naar de setup en kijken of je hem kunt verwijderen is sowieso een goed idee.

Note to self : Volgende keer eerst het topic uitlezen, voordat ik alvast begin met reageren
Pagina: 1