Wat ik tot dusver in gedachte heb:
* Als het een Mortar wordt, wil ik wachten tot de Mortar MAX beschikbaar komt.
** Grafische kaart is wat mij wel een beetje aansprak (ook gezien de prijs), verder zijn suggesties welkom.
*** De kast is ook min of meer een placeholder. Omdat de keuze reuze is moet ik hier nog eens wat meer induiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwe build voornamelijk op Linux (Ubuntu/Mint) gaan gebruiken voor Java/JEE ontwikkeling met IntelliJ IDEA en Maven. Regelmatig gebouwde componenten op Wildfly deployen om e.e.a. te kunnen testen. Verder ook nog eens een paar VM's draaien om de software tegenaan te kunnen laten babbelen. Er mag dus best wat geheugen in.
Qua gaming mag het redelijk bescheiden blijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit is geen harde randvoorwaarde. Als het rond de 900 euro uitkomt, zou het mooi zijn; kan ik een heel mooie build samenstellen die wat duurder is, dan ga ik daarnaar kijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Inmiddels zijn dat alleen twee oude 500GB WD harde schijven en eventueel nog een 5,25" DVD brander (als die nog past, is dat mooi meegenomen, maar is geen must)
Toetsenbord, muis en monitor (Philips272B8QJEB) heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, geheugen, voeding, SSD, videokaart en een kast eromheen.
Eventueel nog een Windows licentie mocht dat nodig zijn, maar voorlopig komt er alleen Linux op.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Zen 2
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Kijk eens naar mijn lijstje en schop er eens tegenaan als dat nodig is.
Ik heb geen superhaast met bestellen, dus als er componenten zijn die de moeite waard zijn om even op te wachten, dan is dat geen probleem.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 205,- | € 205,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar * | € 100,- | € 100,- |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC ** | € 159,99 | € 159,99 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini *** | € 45,82 | € 45,82 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB | € 145,71 | € 145,71 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Whisper BWG450M | € 78,- | € 78,- |
| 1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 960GB | € 149,90 | € 149,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 884,42 | ||
* Als het een Mortar wordt, wil ik wachten tot de Mortar MAX beschikbaar komt.
** Grafische kaart is wat mij wel een beetje aansprak (ook gezien de prijs), verder zijn suggesties welkom.
*** De kast is ook min of meer een placeholder. Omdat de keuze reuze is moet ik hier nog eens wat meer induiken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de nieuwe build voornamelijk op Linux (Ubuntu/Mint) gaan gebruiken voor Java/JEE ontwikkeling met IntelliJ IDEA en Maven. Regelmatig gebouwde componenten op Wildfly deployen om e.e.a. te kunnen testen. Verder ook nog eens een paar VM's draaien om de software tegenaan te kunnen laten babbelen. Er mag dus best wat geheugen in.
Qua gaming mag het redelijk bescheiden blijven.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Dit is geen harde randvoorwaarde. Als het rond de 900 euro uitkomt, zou het mooi zijn; kan ik een heel mooie build samenstellen die wat duurder is, dan ga ik daarnaar kijken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Inmiddels zijn dat alleen twee oude 500GB WD harde schijven en eventueel nog een 5,25" DVD brander (als die nog past, is dat mooi meegenomen, maar is geen must)
Toetsenbord, muis en monitor (Philips272B8QJEB) heb ik al.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, moederbord, geheugen, voeding, SSD, videokaart en een kast eromheen.
Eventueel nog een Windows licentie mocht dat nodig zijn, maar voorlopig komt er alleen Linux op.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD Zen 2
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Kijk eens naar mijn lijstje en schop er eens tegenaan als dat nodig is.
Ik heb geen superhaast met bestellen, dus als er componenten zijn die de moeite waard zijn om even op te wachten, dan is dat geen probleem.
[ Voor 58% gewijzigd door Soepergrover op 28-07-2019 14:43 . Reden: Verhaal wat ingekort. ]