wie heeft er zin om een mobo te testen?

Pagina: 1
Acties:

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:50
ik heb een asus p2b op de kop getikt voor 5 piek op een zwarte markt. ik weet niet of het ding het doet.

ik heb hem helemaal kaal aan een voeding gehangen, hij reageert dan wel op aan/uit signalen (hij gaat dus wel aan en weer uit)

helaas heb ik geen pentium 2, en daarom kan ik het ding niet echt testen. als ie het doet is het best de moeite om ergens een ouwe p2 te kopen om zo een goedkoop systeempje te hebben. maar ik heb natuurlijk geen zin om een p2 te kopen als het mobo dan kapot blijkt.

daarom: is er een tweaker in omgeving enschede die voor testdoeleinden een p2 beschikbaar stelt? vergoeding in de vorm van veel bier :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een Pentium 3 Slot 1 kan d'r ook op hoor, ook Celeron, zolang het maar Slot 1 is. (of convertertje)

• aatos
en dat gaat draaien? volgens asus passen er alleen p2's op tot 450 mhz

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 20:28 schreef aatos het volgende:
en dat gaat draaien? volgens asus passen er alleen p2's op tot 450 mhz
Dan druk je die er toch lekker op? :)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 20:34 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Die heeft ie toch niet?

• aatos
Op zaterdag 28 juli 2001 20:34 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

dat is dus het probleem. die heb ik niet liggen. daarom de vraag: wie heeft er wel een, en woont in de buurt van enschede?

• aatos
ik heb er wat geheugen op gezet, mijn videokaart eringeprikt, en mijn celly 533 op een soltec slocket erin gezet.

geen resultaat, geen beeld, geen post, geen beepcodes, hij gaat wel netjes aan, en uit als ik 4 seconden de powerswitch inhoud.

ik moet hem toch met een p2 testen, want ik heb het idee dat het ding het nog gewoon doet

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
533 Mhz, dat is een multiplier van 8. Dat kan de P2B niet hebben geloof ik, volgens mij heeft ie een max van 6, maar kan je dat niet op je slotket instellen ?? Maar als ie geen piepjes geeft is het volgens mij toch echt geen goed teken.

offtopic:
Hoe was het daaro ?? Hadden ze wel leuke dingen ?? Grabbelbakken met dingen van 5 piek zijn wel gaaf in ieder geval.

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op zaterdag 28 juli 2001 21:29 schreef Toewan het volgende:
533 Mhz, dat is een multiplier van 8. Dat kan de P2B niet hebben geloof ik, volgens mij heeft ie een max van 6, maar kan je dat niet op je slotket instellen ?? [...]
Dat kan de P2B heel goed hebben :) (me celly 850 @ P2B :P )

Zorg ervoor dat je slotket op 1.8 VCore (minimale VCore die P2B ondersteunt) staat, dan zou het moeten lukken (als het mobo niet stuk is).

Systeem

• aatos
Op zaterdag 28 juli 2001 21:29 schreef Toewan het volgende:
533 Mhz, dat is een multiplier van 8. Dat kan de P2B niet hebben geloof ik, volgens mij heeft ie een max van 6, maar kan je dat niet op je slotket instellen ?? Maar als ie geen piepjes geeft is het volgens mij toch echt geen goed teken.

offtopic:
Hoe was het daaro ?? Hadden ze wel leuke dingen ??
de max multiplier die je op het ding kan instellen is 5.5.

hoe het was: nouja, het is zo'n hal die elke donderdag en zaterdag open is. het is vlak bij mij in de buurt, af en toe ga ik er heen. er is 1 computerstand, niet groot, veel ouwe troep. de kerel die er staat heeft er de ballen verstand van, de prijs gaat per vierkante meter printplaat.
ze wouden 10 piek, ik zei dat ik hem niet kon testen (lagen geen atx voedingen) en bood 5 piek. dat was ook wel ok.
als je nog een ouwe monitor zoekt voor 25 piek ben je er wel aan het goede adres. en zoals dit, als dit mobo werkt was het een goeie deal. zo niet, dan hang ik hem aan de muur.

verder heb ik deze keer een versterker gekocht, een ouwe bak met ingebouwde tuner. kostte 15 piek, en blaast flink. hij staat in de keuken, is aangesloten op een boombox van 65 piek. de vorige versterker die ik er had staan is gejat :( .
voor de 80 piek die er nu aan spullen staat is het goed geluid, en het hoeft ook niet goed te zijn, als het maar acceptabel klinkt en hard gaat.

verder op de zwarte markt: ontzettend veel ouwe troep, een paar turken met telefoonfrontjes en laserpointers voor 10 piek, kermishorloges etc. dan nog een paar figuren met wat stereosetjes en componenten, meestal veel te duur.

toegang is 2,50.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op zaterdag 28 juli 2001 21:36 schreef vandenberg het volgende:

Zorg ervoor dat je slotket op 1.8 VCore staat, dan zou het moeten lukken (als het mobo niet stuk is).
Ow, dat is wel beter dan. Ik heb zelf de P2B-S gehad, superbordje, maar heb alleen maar een P2 300 @ 450 gehad.

• aatos
Op zaterdag 28 juli 2001 21:36 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Zorg ervoor dat je slotket op 1.8 VCore staat, dan zou het moeten lukken (als het mobo niet stuk is).
zou je me een overzicht kunnen geven van hoe jouw jumpers allemaal staan? want ik heb geen idee waar ze allemaal voor zijn, en hoe ze standaard staan.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waar is die zwarte markt precies en hoeveel bier is veel bier?

Verwijderd

Nikel> je was me voor :P

• aatos
LOL..

laat ik het zo zeggen: diegene die vanavond een p2 meebrengt kan zich bij mij gezellig lam zuipen, en krijgt ook nog de lokatie van de zwarte markt mee >:)

• Nikel
  • Niet online
Ik ben na 2 biertjes al lam dus dat gaat helaas niet door dan :) .

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:36

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is hier heel gezellig, maar het moet geen HK topic worden. Een beeeetje ontopic aub :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 20:43 schreef aatos het volgende:

[..]

dat is dus het probleem. die heb ik niet liggen. daarom de vraag: wie heeft er wel een, en woont in de buurt van enschede?
Ik woon in Enschede, en heb ook een Pentium II maar die krijg je niet! >:) :P die procesor zijn zo goed die moet je nooit meer weg doen.

• aatos
Op zaterdag 28 juli 2001 21:57 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Ik woon in Enschede, en heb ook een Pentium II maar die krijg je niet! >:) :P die procesor zijn zo goed die moet je nooit meer weg doen.
ik heb hem alleen als test nodig, mocht alles werken koop ik er wel ergens 1

• vandenberg
Op zaterdag 28 juli 2001 21:39 schreef aatos het volgende:

[..]

zou je me een overzicht kunnen geven van hoe jouw jumpers allemaal staan? want ik heb geen idee waar ze allemaal voor zijn, en hoe ze standaard staan.
Ik heb een speciale slotket, die z'n power direct van de psu krijgt en automatisch het goede voltage (1.7) levert. Ik heb dus niks hoeven jumperen.
Hoe dat bij een gewone slotket gaat, weet ik dus niet precies, maar wel dat de Vcore (op de slotket) op 1.8 moet staan, aangezien jouw rev. geen lager voltage ondersteunt.

Systeem

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 22:00 schreef aatos het volgende:

[..]

ik heb hem alleen als test nodig, mocht alles werken koop ik er wel ergens 1
Alee, waar woon je dan in Enschede? :+

• aatos
Op zaterdag 28 juli 2001 22:02 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Alee, waar woon je dan in Enschede? :+
hoge bothofstraat. ken je de polaroidfabriek? daartegenover

• aatos
goed, ik heb via de asus site een handleiding gedownload, alle jumpers goed gezet, het slocketvoltage op 1.5 gezet (standaard voor celly 533), de multiplier op 8, fsb op 66, en het ding aangezet. weinig resultaat. power aan en uit wil prima, maar dat is alles. geen beeld.
toetsenbord krijgt wel even stroom (ledjes), muis helemaal niet (heb zo'n logitech ding met lampje erin, en dat brand niet).

hij lijkt me vrij dood, misschien de bios kapot? heeft er iemand een p2b bios liggen? >:)

en &^*^%^, tijdens het wisselen van mobo viel er een jumper in mn draaiende golden orb, is er een vinnetje afgebroken. maakt dus een teringherrie. en aangezien het 7 vinnetjes zijn kan ik niet gewoon die aan de andere kant ook afbreken. ik heb twee halve vinnetjes weggehaald, het is nu beter, maar nog steeds meer herrie dan eerst.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:32

Wallie

Herr

Denk dat je nog een oude bios erin hebt, die die vrij nieuwe celeron niet herkent.
1014-beta1 is de laatste bios versie.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Nikel
  • Niet online
Een golden orb kun je gelukkig als een hele mooie waxinelichtjehouder gebruiken.

Zit die zwarte markt niet ook tegenover de polaroid trouwens?

Maarehm, dat mobo zal toch echt stuk zijn, anders betaal je er ook wel meer dan 5 piek voor.

• aatos
Op zaterdag 28 juli 2001 22:50 schreef Wallie het volgende:
Denk dat je nog een oude bios erin hebt, die die vrij nieuwe celeron niet herkent.
1014-beta1 is de laatste bios versie.
ja, maar flashen wordt moeilijk op dit systeem...

en zou het dan kunnen dat hij idd geen stroom geeft aan mn muis?

• aatos
Op zaterdag 28 juli 2001 22:51 schreef Nikel het volgende:
Een golden orb kun je gelukkig als een hele mooie waxinelichtjehouder gebruiken.

Zit die zwarte markt niet ook tegenover de polaroid trouwens?

Maarehm, dat mobo zal toch echt stuk zijn, anders betaal je er ook wel meer dan 5 piek voor.
die orb heb ik wel nodig nu, anders wordt posten op got moeilijk :P

zwarte markt zit bij de edah verderop.

en die 5 piek: die lui weten zelf niet wat ze hebben, veel zooi is kapot, maar veel ook niet.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:32

Wallie

Herr

Processortje lenen van iemand...

En ik dacht dat de ps/2 poort pas aan 't einde van de bios wordt geintialiseerd.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Zie sig. Met een gewoon ASUS slotket-adaptertje heb je voor een prikkie een snelle, superstabiele machine met een Cu-mine Celly. Koeling met een Golden orb of zo is ruim genoeg.

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 22:40 schreef aatos het volgende:

[..]

hoge bothofstraat. ken je de polaroidfabriek? daartegenover
Ja, kom ik geregeld.
In de stad he? :P

• aatos
Op zaterdag 28 juli 2001 23:04 schreef UrgoanElsa het volgende:

[..]

Ja, kom ik geregeld.
In de stad he? :P
yep..

Verwijderd

Enschede?
Leven daar nog nog mensen dan *D

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Op zaterdag 28 juli 2001 23:12 schreef YoTiaC het volgende:
Enschede?
Volgens mij is dit niet leuk voor de mensen die het ramp meegemaakt hebben. Als je toch je zelf zo lollig vind, neemt het dan op en speel het dan maar lekker voor je zelf af.

Verwijderd

Enschede?
Inderdaad niet erg leuk nee...

• vandenberg
Op zaterdag 28 juli 2001 22:46 schreef aatos het volgende:
goed, ik heb via de asus site een handleiding gedownload, alle jumpers goed gezet, het slocketvoltage op 1.5 gezet (standaard voor celly 533[...]
Dat werkt dus niet, probeer nou 's 1.8, want lager levert je mobo echt niet.

Systeem

• aatos
Op zondag 29 juli 2001 19:12 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Dat werkt dus niet, probeer nou 's 1.8, want lager levert je mobo echt niet.
ik had hem al aan de muur geschroefd :) maar ik zal het eens proberen als ik thuiskom.

Verwijderd

Enschede?
Ik zal wel een beetje oppassen wat je zegt euh ik denk dat door veel mensen zo'n opmerking niet op prijs word gesteld (inclusief mij, no flame intended)

• SpeedyG
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 14:52

SpeedyG

Say Cheese !!

Even gekeken op de Asus site:
Slot 1 für die CPU
Intel Pentium II Prozessor 233 - 450 MHz
Intel Pentium III Prozessor 450 - 600 MHz
Celeron 266 - 433 MHz
Meer info kun je hier vinden http://www.asuscom.de/de/produkte/P6/p2b.html

Succes ermee!

SpeedyG says tukkerland rules 8-) B-)
SpeedyG is een ex-tukker |:(

Runs on tequila, much cheaper than petrol.....

Verwijderd

Enschede?
:D People=Shit!

• aatos
Op maandag 30 juli 2001 10:04 schreef SpeedyG het volgende:
Even gekeken op de Asus site:
[..]

Meer info kun je hier vinden http://www.asuscom.de/de/produkte/P6/p2b.html

Succes ermee!

SpeedyG says tukkerland rules 8-) B-)
SpeedyG is een ex-tukker |:(
specs heb ik al, en ook al een handleiding gedownload. niet van de duitse |:( site maar van de taiwanners natuurlijk.

maar er zijn dus mensen die ook een hogere celly erop hebben, en dat werkt.

maar ik ga dus 1.8v es proberen.
Pagina: 1