Kan laptop niet terug zetten naar fabrieksinstellingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 10:26
Mijn vraag

Heb gisteren een Lenovo Legion Y540-15IRH - 81SX0080MH aangeschaft. Wilde deze proberen, maar dat kan alleen goed als je inlogt met windows e.d.

Laptop bevalt mij niet en dus wil ik de PC terug brengen naar fabrieksinstellingen ivm retour.

Dit gedaan, laptop bezig en stopte op 30 % Hierna viel deze uit. 5 minuten gewacht en op de power knop gedrukt.

Ik inloggen e.d. en zie al dat het één en ander verwijderd is, druk nogmaals op fabrieksinstellingen resetten, maar krijg nu constant een foutmelding.

Er is nog een alternatieve methode om alleen Widows 10 te herinstalleer (dit gedaan) en daarna kan ik weer een systeemherstel uitvoeren (maar dit verwijderd geen accounts, e.d. of reset de pc)

Daarna kan ik weer een fabriek reset doen, deze blijft dan wederom weer haken op 30 %......

Wat kan ik hier nu aan doen? Ik wil niet dat mijn retourrecht vervalt en dit is buiten mijn fout om gegaan

Groet,

Nick

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
ik zou gewoon het administrator account aanzetten via computer beheer en dan daarmee inloggen. Je zelf aangemaakte user account verwijderen. Vervolgens een sysprep /generalize / oobe draaien. Dan ziet hij er weer uit als toen je hem uit de doos haalde.

Open cmd als admin en dan:
%WINDIR%\system32\sysprep\sysprep.exe /generalize /shutdown /oobe

Daarna terug naar de winkel en niemand die iets ziet aangezien hij in de oobe omgeving komt (out of the box experience)

[ Voor 6% gewijzigd door HKLM_ op 27-07-2019 22:54 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disker
HKLM_ schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:52:
ik zou gewoon het administrator account aanzetten via computer beheer en dan daarmee inloggen. Je zelf aangemaakte user account verwijderen. Vervolgens een sysprep /generalize / oobe draaien. Dan ziet hij er weer uit als toen je hem uit de doos haalde.

Open cmd als admin en dan:
%WINDIR%\system32\sysprep\sysprep.exe /generalize /shutdown /oobe

Daarna terug naar de winkel en niemand die iets ziet aangezien hij in de oobe omgeving komt (out of the box experience)
Dus als ik bovenstaande doe , zodra ze de laptop nagaan (is online gekocht) krijgen ze het settings menu van windows en Lenovo zoals uit de doos te zien tijdens het opstarten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:37
Disker schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:02:
[...]

Dus als ik bovenstaande doe , zodra ze de laptop nagaan (is online gekocht) krijgen ze het settings menu van windows en Lenovo zoals uit de doos te zien tijdens het opstarten?
Yes ze komen op de schermen uit om Windows in te stellen, privacy settings, user account etc zoals die uit de doos is gekomen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Bij lenovo werkt het anders.
Zoek het reset-gaatje. Deze zit aan de zijkant (soms links, soms een rechts).
Zet de laptop uit.
Steek een paperclip in het gaatje
De laptop zal nu starten
Kies hier de opties om laptop naar fabrieksinstellingen te zetten vanuit het menu

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disker
Wim-Bart schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:29:
Bij lenovo werkt het anders.
Zoek het reset-gaatje. Deze zit aan de zijkant (soms links, soms een rechts).
Zet de laptop uit.
Steek een paperclip in het gaatje
De laptop zal nu starten
Kies hier de opties om laptop naar fabrieksinstellingen te zetten vanuit het menu
Daar kwam ik naar wat rondneuzen net achter.

Maar heb wat bestanden van de C schijf gekopieerd naar de D schijf die er niet meer waren en hoppa het werkte.

Maar Alsnog bedankt allemaal! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee waarom je je Windows vraag in het non-Windows forum plaatst. NOS -> WOS.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1