Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Intel® RST Update nodig voor Windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrSparkels
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-10 10:05
Mijn vraag:

De Dell Laptop van mij echtgenote wil de laatste windows update niet installeren omdat de Intel RST niet up to date is.
Ik word doorverwezen naar de volgende website: https://support.microsoft...s-with-certain-versions-o

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Laptop: Dell Inspiron 15 5567
Software: Windows 10
Intel Rapid Storage Technologie 15.2.0.1020

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Dell Support APP - Volgens hem is alles up to date.

Dell support website van de laptop - Deze geeft een hoop updates maar geen nieuwe driver voor de RST (behalve de laatste versie en dat is de bovenstaande uit 2016)

Intel RST website https://downloadcenter.in...User-Interface-and-Driver en hier kan ik wel de versie vinden die windows voorschrijft (15.9.6.1044) maar welke van de 3 moet ik hemelsnaam installeren 8)7
Ben gewoon wat voorzichtiger geworden en heb geen zin om de boel in het honderd te laten lopen.
Als ze haar laptop niet meer kan gebruiken vrees ik eeuwige verbanning naar de bank :-(

Eeuwige dankbaarheid ligt in het verschiet als dit opgelost kan worden.

Beste antwoord (via MrSparkels op 03-09-2019 14:40)

• mrtnvnl
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06-10 20:12
Het lijkt erop dat Microsoft dit probleem zo onhandig vond, dat ze ook zelf een oplossing gaan aanbieden deze week.

Zie Microsoft support: Updating to Windows 10, version 1903 on devices with certain versions of Intel® Rapid Storage Technology (Intel® RST) drivers

"This issue was resolved in KB4512941. The safeguard hold is estimated to be removed in early September.".

Martin

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07:36

• ivo1969
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik had gisteren bij de vader van mijn vriendin precies het zelfde maar dan bij een HP latop

Ik had het programma verwijder,, opnieuw opgestart, maar tijdens de installatie weer dezelfde melding

Toen https://downloadcenter.in...User-Interface-and-Driver daar de laatste versie gedownload maar weer dezelfde fout melding.

Ergens blijft iets staan waardoor de upgrade denkt dat er nog steeds in een incompatable versie staat.

En ik heb zelf een Lenovo laptap maar als ik de laatste versie download dan krijg ik de melding : dit platform wordt niet ondersteund.

Ik ben benieuwd of de TS het ondertussen het wel is gelukt

Ondertussen ben ik wijzer geworden dat het niet aan mij heeft gelegen dat het mij niet gelukt is:

https://mspoweruser.com/w...updated-intel-rst-driver/

ivo1969 wijzigde deze reactie 28-07-2019 21:32 (17%)
Reden: Verkeerde verwijzing in de tekst

• Dylan_HP
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 31-07 19:59
Zelfde probleem hier. Ikzelf maak gebruik van een HP Envy met een i7 processor. Zowel de nieuwste versie van Intel RST als de aanbevolen versie gedownload, maar steeds geeft het updatevenster de foutmelding aan die boven beschreven is.

Zou Windows hier zelf achteraan gaan of lijkt het einde van systeemupdates inzicht?..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 09-10 21:07
Ik heb het zelf nog niet uit kunnen proberen, aangezien ik desbetreffende laptop niet bij de hand heb, maar ik het volgende kwam ik tegen en schijnt te werken:

Hi I have found fix working for me. The reason windows wont update is becowse it sees old version of the drive, you must go to drivers directory C:\Windows\System32\drivers find old version iastora.sys(thereis old date mine was 2016) and rename it to iastora_old.sys. After that restart the 1903 upgrade with the "fix" button

• MrSparkels
Dylan_HP schreef op maandag 29 juli 2019 @ 21:53:
Zelfde probleem hier. Ikzelf maak gebruik van een HP Envy met een i7 processor. Zowel de nieuwste versie van Intel RST als de aanbevolen versie gedownload, maar steeds geeft het updatevenster de foutmelding aan die boven beschreven is.

Zou Windows hier zelf achteraan gaan of lijkt het einde van systeemupdates inzicht?..
Dylan_HP... Ik krijg het zelfde resultaat. Nieuwste driver maar NO GO wat betreft de update. Het lijkt wel of de update 'onthoud' dat er een oude versie van RST heeft gedraaid.

Uhmmmm was Bill nog maar hier ... benieuwd hoe dit verder gaat/ opgelost gaat worden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MrSparkels
ivo1969 schreef op maandag 29 juli 2019 @ 22:37:
Ik heb het zelf nog niet uit kunnen proberen, aangezien ik desbetreffende laptop niet bij de hand heb, maar ik het volgende kwam ik tegen en schijnt te werken:

Hi I have found fix working for me. The reason windows wont update is becowse it sees old version of the drive, you must go to drivers directory C:\Windows\System32\drivers find old version iastora.sys(thereis old date mine was 2016) and rename it to iastora_old.sys. After that restart the 1903 upgrade with the "fix" button
Dit werkt dus wel ....

De grap zit dus in het feit dat de nieuwe versie van de RST als C:\Windows\System32\drivers\iaStorAC.sys word opgeslagen (in mijn geval 17.5.1.1021) en niet de oude versie overschrijft (iaStorA.sys)

Dit is mijn Ik heb totaal geen verstand van windows bevinding 8)7

Ik kan de RST gewoon opstarten en hij geeft aan dat hij normaal werkt.
Voorlopig slaap ik gewoon naast mijn echtgenote :z _/-\o_ :z

• Dylan_HP
@MrSparkels, zou je dit als stappenplan kunnen vertalen voor een leek. Ik ben niet bepaald handig met computers als het gaat om wijzigingen maken ik softwarezaken. Zou het erg waarderen als je dat voor me uit kan werken.

• Dylan_HP
@betrokkenen, Bericht van MrSparkels heeft geholpen. Heb het met een beetje twijfel zelf gedaan, wat overigens niet moeilijk was, en nu wordt de update geïnstalleerd. Zorg er wel voor, vanzelfsprekend, dat hoofdletters ( iaStorA_old_.sys) worden overgenomen. Geen idee wat er anders zou gebeuren, maar zekere voor het onzekere.

• mara57
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 12-08 08:58
@Dylan_HP Wat is nu het stappenplan....ook ik heb dit probleem, zou je mij daarover kunnen inlichten. (of ben ik heel erg blond)

• MrSparkels
mara57 schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:05:
@Dylan_HP Wat is nu het stappenplan....ook ik heb dit probleem, zou je mij daarover kunnen inlichten. (of ben ik heel erg blond)
@mara57 Maakt niet uit of je blond bent of niet .. we zijn hier toch om the helpen ;)
Ik heb @Dylan_HP gevraagd in een DM of ik iets moest maken maar daar heb ik geen reactie op gehad...

Zoals ik al eerder schreef ben ik geen Windows nerd maar dit heb ik gedaan:
  1. Naar de volgende site gegaan om de laatste versie van Intel RST te downloaden
    https://downloadcenter.intel.com/download/28656/Intel-Rapid-Storage-Technology-Intel-RST-User-Interface-and-Driver
    Daar heb ik links op [setuprst.exe] geklikt om zo de laatste versie te installeren.
  2. Toen op om mijn C-schijf de volgende file opgezocht: C:\Windows\System32\drivers\iaStorA.sys.
    Deze met rename hernoemd naar iaStorA_old.sys.
  3. KLAAR :)
Als het goed is staat de nieuwe Intel RST file onder de file die je net hernoemd hebt met de naam iaStorAC.sys.

Hopelijk is dit wat duidelijker voor je....

Een als een echte louche garage .... garantie tot aan de deur .... :+

• mara57
@MrSparkels Ahhhh, dank dank dank voor deze wijze woorden. In het weekend ga ik een poging wagen. Als het gelukt is laat ik het je weten.

• MrSparkels
mara57 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 09:26:
@MrSparkels Ahhhh, dank dank dank voor deze wijze woorden. In het weekend ga ik een poging wagen. Als het gelukt is laat ik het je weten.
Laat het maar weten....
Hopelijk is het duidelijk genoeg en loopt de update gewoon door...

• mara57
@MrSparkels Hartelijk dank!!!! Tijdens stormy weather is het mij, dankzij uw tip, gelukt om de nieuwste versie van Windows 10 te installeren. Niet nadenken gewoon doen. Een volgende x zal ik bij pc problemen dit forum graag nog eens raadplegen! :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• mrtnvnl
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 06-10 20:12
Het lijkt erop dat Microsoft dit probleem zo onhandig vond, dat ze ook zelf een oplossing gaan aanbieden deze week.

Zie Microsoft support: Updating to Windows 10, version 1903 on devices with certain versions of Intel® Rapid Storage Technology (Intel® RST) drivers

"This issue was resolved in KB4512941. The safeguard hold is estimated to be removed in early September.".

Martin

• MrSparkels
Door voortschrijdend inzicht hierbij een update op het beste antwoord.....

(ga er hierbij dan ook van uit dat Microsoft doet wat het beloofd)
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True