Game monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-12-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een goede game monitor.
De response time moet 1ms zijn.
De refresh rate 144Hz of hoger.
Waar mogelijk moet er g-sync op zitten.

Ik twijfel tussen een 240Hz 1080p
Of gewoon een mooie 1440p

Wat is je budget?
Heb niet echt specifiek een budget.
Als de monitor het geld waard is, is het goed

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, alles mag aangeboden worden

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik wil de monitor speciaal voor het gamen gebruiken. Vooral de esport shooters.
Denk aan CSGO, PUBG, Rainbow Six Siege, de nieuwe call of duty straks.

Daarbij wil ik graag zo veel mogelijk fps behalen.

Als het goed is moet dat met het systeem dat er komt wel goed komen, dus hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik geef daarbij niet zo heel veel om kleuren etc.

Alle reacties

• FixDeluxe
Iemand ervaring met onderstaande?

pricewatch: BenQ Zowie XL2546 Rood, Zwart

• Rettsu
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-01 15:23
Ik zit niet zo in de monitoren, maar ik weet wel dat veel mensen een 144hz / 1440p scherm hebben.
Nagaande van de shooters die je speelt, is natuurlijk een zeer hoge HZ heel erg fijn, (240 hz vs 144hz vs 60hz zie je namelijk heel erg)

Ik persoonlijk zou dan gaan voor een 240Hz.
Het verschil tussen 144Hz en 240Hz is best groot, terwijl de resolutie + kwaliteit tussen 1080p en 1440p op een normale afstand bijna niet te zien is.

You can be a king, or a streetsweeper.. but everybody is dancing with The Grim Reaper - Robert Alton Harris

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:33
Rettsu schreef op maandag 29 juli 2019 @ 11:36:
Het verschil tussen 144Hz en 240Hz is best groot, terwijl de resolutie + kwaliteit tussen 1080p en 1440p op een normale afstand bijna niet te zien is.
Mwah, ik denk dat je dit niet als feit moet presenteren. Het verschil tussen 1080P en 1440P is vrij goed te zien op normale bureau-afstanden. Het verschil tussen 144Hz en 240Hz vind ik dan weer verwaarloosbaar. Wel merkbaar als je het naast elkaar zet (als je die 240FPS überhaupt weet te halen) maar absoluut niet storend als je op 'slechts' 144Hz speelt.

Als je die esports titels ook echt competitief speelt is er natuurlijk niks mis mee om een 240Hz monitor te nemen, al is het maar voor je gemoedsrust dat je geen competitief nadeel hebt aan een trager scherm.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• FixDeluxe
zeer zeker.
maar aan de hand daarvan kan ik niet iets vinden waar ik een fijn gevoel bij krijg.
bijna omdat er over alle 1440p monitoren wel wat slechts gereviewd word :X

mocht er een 1440 monitor zijn die echt boven alles uit steekt, dan zou ik dat graag willen weten, want ik kan hem niet vinden :(
Pagina: 1