Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:24
Ik heb een slimme stekkerdoos gehaald bij de Ikea en was in de veronderstelling dat ik deze direct via een controller kan schakelen. Ik gebruik enkel de Hue controller en vraag me af of ik deze stekkerdoos direct via de Hue app kan bedienen.

Ik heb gelezen dat het normaliter via een afstandsbediening gaat, maar kan dit ook zonder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Het zou wel handig zijn om te weten om wat voor stekkerblok hat gaat, en of deze Hue ondersteuning heeft.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet400
Excuus, ik had de voorzichtige aanname gedaan dat iedereen hier deze kent. maar uiteraard ten onrechte.

Hieronder een linkje. Hij ondersteund het zigbee protocol zoals alle Hue en Tradfri lampen dat ook doen. Dus ik dacht dat ik hem via de Hue app gewoon kon detecteren, net zoals dat ging bij mijn Hue en Tradfri lampen. iemand ervaring hiermee ?

https://www.iculture.nl/n...tradfri-slim-stopcontact/

[ Voor 17% gewijzigd door Piet400 op 27-07-2019 19:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:24
Tjemig....Er staat LETTERLIJK in het artikel waar je naar linkt "Koppelen met een Philips Hue-bridge is eveneens niet mogelijk."

Go figure.....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Daar het artikel bijna een half jaar oud is, kan dat natuurlijk inmiddels anders zijn.
Te kort door de bocht om te stellen dat het nooit gaat werken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Zoals @MasterMaceMichu al aangeeft, staat het dus letterlijk in het artikel dat het niet gaat. Als je dan dacht dat het na een half jaar na het artikel misschien wel zou werken, had je beter je vraag kunnen stellen voordat je de stekker (het is geen doos) kocht.

Overigens sluit niemand uit dat het zou kunnen gaan werken, maar zo te zien dus nog niet...

[ Voor 17% gewijzigd door Troetelbeer op 27-07-2019 23:50 ]

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Vanaf versie 2.0.022 kan de stekkerdoos met Hue samenwerken.
https://www.reddit.com/r/...a_outlets_now_work_in_hue

Goed bezig @MasterMaceMichu en @Troetelbeer ... 8)7

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Laatst online: 12:24
De TS komt met een artikel waar leeterlijk in staat dat iets niet werkt, waar hij door Troetel en mij op wordt gewezen. Snap jouw reactie niet echt, Tsurany. Wij zijn toch zijn Google niet?

Als jij het kan vinden, kan hij het ook....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Troetelbeer
Tsurany schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:05:
Vanaf versie 2.0.022 kan de stekkerdoos met Hue samenwerken.
https://www.reddit.com/r/...a_outlets_now_work_in_hue

Goed bezig @MasterMaceMichu en @Troetelbeer ... 8)7
Je kunt wel sarcastisch/cynisch doen, maar wat wij zeggen was gebaseerd op het artikel wat de TS zelf plaatste.

Daarbij...Als hij geen Tradfri Gateway heeft, is het de vraag of zijn stekker wel die versie firmware heeft, want zonder die Gateway kan hij de stekker niet updaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

MasterMaceMichu schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:18:
De TS komt met een artikel waar leeterlijk in staat dat iets niet werkt, waar hij door Troetel en mij op wordt gewezen. Snap jouw reactie niet echt, Tsurany. Wij zijn toch zijn Google niet?

Als jij het kan vinden, kan hij het ook....
De toon van jouw reactie was volstrekt onnodig, zeker als blijkt dat het inmiddels wel werkt en het artikel inderdaad verouderd is.
Dit had TS vast wel zelf kunnen vinden, maar jouw reactie stuurt daar ook zeker niet op aan.

FYI, ik ben bekend met het product dus weet dat het inmiddels mogelijk is. Ik hoef het dus niet zelf op te zoeken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:05

Grvy

Bot

Tsurany schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:32:
[...]

De toon van jouw reactie was volstrekt onnodig, zeker als blijkt dat het inmiddels wel werkt en het artikel inderdaad verouderd is.
Dit had TS vast wel zelf kunnen vinden, maar jouw reactie stuurt daar ook zeker niet op aan.

FYI, ik ben bekend met het product dus weet dat het inmiddels mogelijk is. Ik hoef het dus niet zelf op te zoeken.
:) dat geld ook voor jouw reactie.

[ Voor 3% gewijzigd door Grvy op 28-07-2019 00:41 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Wat vriendelijker reageren een volgende keer geldt voor een aantal personen in dit topic. Zullen we echter stoppen met het met de vinger naar elkaar wijzen?

@Piet400 volgende keer is het handig indien je iets meer eigen onderzoek uitvoert. Hoe je een goed topic maakt is te lezen in Het algemeen beleid #quickstart.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
Tsurany schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:32:
[...]

Het werkt alleen als TS zijn stekker die firmware versie heeft en daar heeft hij zeer waarschijnlijk de Tradfri Gateway voor nodig. Of hij moet het geluk hebben dat zijn stekker die versie firmware al bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet400
Bedankt voor de nuttige info Tsurani ! wordt erg op prijs gesteld.
Ik had deze informatie niet gevonden en hoopte op dergelijk info van iemand in dit forum.

De andere reacties vind ik betreurenswaardig. het lijkt alsof het doel is om mensen te bashen.
Zeer triest dit niveau.

dacht dat het wel mogelijk moest zijn om in een forum een vraag te stellen, nou dat blijkt bij Tweakers zeker niet het geval!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:34
Op Tweakers zijn we weer niet om je alles op een presenteerblaadje aan te reiken, we verwachten hier dat je ook wel enige inspanning vertoont. Uit niets blijkt dat je al wist dat het niet werkte. Pas na wat doorvragen komt dat boven. Als je had gevraagd of dat inmiddels al wel kon hadden we elkaar direct wat beter kunnen helpen ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Maar Piet, tweakers kwamen niet met de link dat het niet zo werken, die gaf jij. Dan kan je met anderen niet kwalijk nemen verbaasd te zijn. Ben het met je eens dat het allemaal wel wat vriendelijker had gekund maar het leek werkelijk dat je je eigen link niet gelezen had.

Daarnaast geef je een vrij algemene omschrijving van product en poneert dan dat je eigenlijk had verwacht dat iedereen die zou kennen. Hoe moeilijk is het om gewoon de product naam bij een vraag te noemen. Nogmaals had allemaal beter gekund maar daar had je zelf aan kunnen bijdragen.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 310408 op 28-07-2019 20:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rbreen
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-12-2024
Ter bevestiging: vandaag Tradfri stekkers gehaald en die werden in eerste instantie helemaal NIET gevonden door de Hue Bridge (2.0), ook niet als je ze heel dicht bij houdt. Ik heb ze in een schakelbaar stekkerblok gestoken zodat ik ze 6x snel aan en uit kon zetten maar dat hielp ook niet.

Wat WEL hielp is ze resetten door een dun voorwerp in het kleine gaatje onder het witte lampje te steken. Ik heb daarvoor een houten tandenstoker gebruikt want ik wil mezelf niet elektrocuteren. Op 2 manieren gereset, de reset knop ingedrukt daarna de spanning aangedaan. De tweede heb ik 'gewoon' onder spanning gereset door de reset button 10 seconden ingedrukt te houden (geen idee hoelang voldoende is) en na het loslaten hoor en zie je de reset.

Je kunt aan de stekker herkennen wanneer hij gereset is want de witte indicator brand niet meer zo fel en ik weet niet zeker of ik het goed gezien heb maar lijkt langzaam te pulseren. Hij is dan vindbaar voor andere zigbee netwerken.

In ieder geval daarna kun je in de hue app zoeken naar nieuwe lampen en werden ze correct gevonden en kun je ze een naam geven, aan een kamer toewijzen en laten deelnemen in scenes (alleen aan/uit uiteraard). Overigens brand het indicatie lichtje hierna weer feller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slinger19
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 30-08-2024
rbreen schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:54:
In ieder geval daarna kun je in de hue app zoeken naar nieuwe lampen en werden ze correct gevonden en kun je ze een naam geven, aan een kamer toewijzen en laten deelnemen in scenes (alleen aan/uit uiteraard). Overigens brand het indicatie lichtje hierna weer feller.
Voeg je de stekker toe als 'lamp' in de Hue app, of als accesoire (i.c. Hue Smart Stekker)? Conclusie is dus dat na resetten de stekker koppelbaar is met de Hue Bridge 2.0?

Update 8-1: zelf een Tradfri smart plug gekocht. Prima koppelbaar idd (even resetten en dan vindbaar als lamp), alleen de mesh versterkende werking is vrij slecht. Met een hue lamp als steunpunt kom ik in de achtertuin qua bereik, met deze stekker als steunpunt red ik dat niet helaas.

[ Voor 20% gewijzigd door Slinger19 op 08-01-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:28

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier ook een plug gekocht in een setje met een schakelknop erbij (14.95) maar ik vrees dat hier oude firmware in zit. Hij laat zich met geen mogelijkheid vinden, ook niet als ik iets forceer met Touchlink. Reset met een pinnetje heb ik al tig keer gedaan. Misschien hebben ze in die setjes oude voorraad plugs gestopt. Ter info: de E27 RGB lamp werd wel snel gevonden na een reset.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Slinger19 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 14:28:
Update 8-1: zelf een Tradfri smart plug gekocht. Prima koppelbaar idd (even resetten en dan vindbaar als lamp), alleen de mesh versterkende werking is vrij slecht. Met een hue lamp als steunpunt kom ik in de achtertuin qua bereik, met deze stekker als steunpunt red ik dat niet helaas.
Heb jij de verpakking toevallig nog? Daar staat een batchnummer op waar ik benieuwd naar ben. Bij mij is het 1849, en mijn wilde gok is dat dit week 49 in 2018 is.Te oud zonder update dus.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Laatst online: 02-07 21:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Heb je dat ook wel eens ooit in het Hue topic of in het Tradfri topic gemeld?

Ik zie dat softwareversie 2.0.022 dateert uit april vorig jaar, maar ik kan me niet herinneren ooit op Tweakers gelezen te hebben dat de Ikea plug tegenwoordig wel met de Hue hub zou werken. (Ik ben vorige maand nog een Philips plug van tegen de 40 euro gaan kopen, terwijl ik een Ikea plug al gewoon had liggen.)

(@Piet400 in elk geval alsnog bedankt voor zijn vraag.)

[ Voor 5% gewijzigd door aawe mwan op 11-01-2020 22:23 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verzenden
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:47
Ik heb 3 maanden geleden 2 ikea plugs gekocht. Zonder deze te resetten heb ik deze via hue essentials kunnen touch linken met de hue Bridge. Ging allemaal vlotjes. Geen idee welke firmware de pluggen hebben, ik heb geen ikea bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-07 23:14
aawe mwan schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:20:
[...]

Heb je dat ook wel eens ooit in het Hue topic of in het Tradfri topic gemeld?

Ik zie dat softwareversie 2.0.022 dateert uit april vorig jaar, maar ik kan me niet herinneren ooit op Tweakers gelezen te hebben dat de Ikea plug tegenwoordig wel met de Hue hub zou werken. (Ik ben vorige maand nog een Philips plug van tegen de 40 euro gaan kopen, terwijl ik een Ikea plug al gewoon had liggen.)

(@Piet400 in elk geval alsnog bedankt voor zijn vraag.)
De osram pluggen kosten 17,95 en deze werken (zover ik weet) gewoon met de hue bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Inmiddels heb ik een losse outlet gekocht met batch code 1925 en die werd wel meteen herkend door de Hue bridge. De setjes met remote waren inmiddels uitverkocht dus er zal wel een nieuwe batch geleverd worden.

Pagina: 1