Ik zoek een Sonos systeem, maar niet van Sonos.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:15
Ik ben al een lange tijd aan het zoeken naar een geluidsinstallatie, maar ik kom er niet aan uit. Daarom vraag ik op het altijd behulpzame en getalenteerde Tweakers forum om advies.

Een vriend van mij heeft meerdere Sonos speakers thuis. Dit systeem werkt geweldig en zou ik thuis ook graag willen hebben. Wat ik zo geweldig vind, is dat je meerdere speakers kan hebben die verspreid zijn in je huis, en die tegelijkertijd afspelen.

Er is echter één klein nadeeltje… het geluid. Ik weet niet goed hoe ik het kan uitleggen. Maar voor mij voelt het of er iets raars is gedaan met de bass. Het klinkt voor mij of het elektronisch is opgepompt ofzo.

Zelf ben ik fan van Sony. Deze hebben ook een wifi speaker zoals de srs-x99. Alleen is deze niet echt meer te koop in Nederland, en stamt hij uit 2015.

Nu ben ik op zoek naar een systeem zoals Sonos, ook in prijsklasse. Maar dan met andere speakers. Ik hou van mooi helder geluid zonder een overdreven bass. De muziek stream ik vanaf mijn android telefoon in combinatie met spotify. Voor in de woonkamer zit ik er wel aan te denken om een nieuwe platenspeler aan te schaffen. Zodat ik de oude LP's die ik van mijn pa heb gekregen weer kan afspelen. Maar deze hoef ik alleen in de woonkamer af te spelen.

Er is heel veel keuze waardoor ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Ik ben namelijk al meer dan een jaar aan het zoeken zo'n systeem. Nu is mijn vraag kunnen jullie mij hiermee verder helpen en adviseren geven?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-10 21:30
Er zijn behoorlijk wat multiroom audio systemen. Naast Sonos zijn bv Heos en Bluesound bekende en prima opties, misschien dat een van beide goed aansluit op jouw wensen.
Overigens kun je als je een iOS apparaat hebt nog wel wat aanpassen in een Sonos systeem dmv Trueplay, en ookplaatsing kan behoorlijk veel invloed hebben in (oa) hoe de bass overkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_maarten
De Denon heos ziet er goed uit. De van Bluesound heb ik nog nooit van gehoord. Bedankt voor je advies, ik ga er een goed naar kijken.

Ik heb geen Apple apparaten dus dat gaat niet werken.

[ Voor 15% gewijzigd door mc_maarten op 27-07-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Google eens op 'multiroom speakers', dan zie je een hoop opties voorbijkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En even met de equalizer spelen? Je kunt redelijk breed aan de slag met die sonossen...

Als dat het enige issue is :?

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 27-07-2019 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Kijk eens bij Audio Pro uit Zweden.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Ik denk precies hetzelfde als TS, ik heb ook een Sonos gehad maar ik vond het geluid gewoon brak. Voor de rest prachtig systeem. Ik heb nu een Herman Kardon staan, welke via de Google Home-koppeling ook als speakergroep e.d. te gebruiken is. Integreert heel goed met Android/Google Cast en geeft een veel beter geluid naar mijn smaak :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsterrip
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-10 09:51
Ga naar een vestiging van hifi klubben. zit oa in rotterdam en utrecht volgens mij. Daar kan je de desbetreffende systemen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-10 14:42
Ik gebruik mijn eigen geluidsinstallatie en koppel die aan een Chromecast Audio. Ik heb een stuk of 5 hiervan door het hele huis. En op die manier heel budget vriendelijk je eigen multi room audio systeem met speakers en amps die niet afhankelijk zijn van ondersteuning van de fabrikant. Je hebt alleen een USB voedingspoort en een mini jack of optische ingang op je geluidsinstallatie nodig.

Werkt al jaren perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_maarten
Ik ga nu ff naar hifi klubben in Breda. Zijn tot 17:00 open.

Ik kom er later op terug.

PS Chromecast is ook een optie

[ Voor 16% gewijzigd door mc_maarten op 27-07-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KiefDelicious schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:42:
Ik gebruik mijn eigen geluidsinstallatie en koppel die aan een Chromecast Audio. Ik heb een stuk of 5 hiervan door het hele huis. En op die manier heel budget vriendelijk je eigen multi room audio systeem met speakers en amps die niet afhankelijk zijn van ondersteuning van de fabrikant. Je hebt alleen een USB voedingspoort en een mini jack of optische ingang op je geluidsinstallatie nodig.

Werkt al jaren perfect!
Multi room?

Krijg je dat synchroon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik gooi het topic die kant op: AUD > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
MikeyMan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 15:49:
[...]

Multi room?

Krijg je dat synchroon?
Ik wel iig, je kan ze per stuk ook nog een beetje vertragen, minimale instellingen maar het kan. Ik denk wel dat je goede WiFi dekking is huis moet hebben. Ik hoefte alleen de unit in de tuin een beetje bij te stellen om het synchroon te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mc_maarten
Ik heb een draadloze speaker met accu gekocht van marshall. Ik heb besloten om daarnaast voor in de woonkamer een goede hifi te kopen met wifi versterker. Uiteindelijk ben ik dan goedkoper uit als in 5 kamers apparte speakers.

Bedankt voor jullie tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb veel verschillende systemen gehad van Denon en Marantz maar uiteindelijk Sonos Amp gekocht voor “main muziek” en wat Sonos One voor slaapkamer, keuken en badkamer. Amp hang je aan je eigen speakers dus daar kan je los mee gaan en die andere ruimtes stel je gewoon goed in. Wat mij betreft ideale combinatie. Ik stoorde mij bij de andere merken vooral aan het feit dat het allemaal net niet lekker werkt, verbinding kwijt, tijdens afspelen stoppen enz. Moet eerlijk zeggen dat de Sonos daar geen last van heeft. Maar ik ben te laat met het advies ben ik bang. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

KiefDelicious schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 16:28:
[...]

Ik wel iig, je kan ze per stuk ook nog een beetje vertragen, minimale instellingen maar het kan. Ik denk wel dat je goede WiFi dekking is huis moet hebben. Ik hoefte alleen de unit in de tuin een beetje bij te stellen om het synchroon te houden.
En dat werkt? Zit je dan niet constant bij te stellen of alsnog met een minimale afwijking? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onze buren hebben iirc een Sonos device (meen de bridge ofzo, ouder apparaat) en daar een Rotel eindversterker met een paar hele mooie B&W's aan hangen. Kun je ook overwegen, en en dan nog wat sonos spul voor bij voor in de rest van het huis.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KiefDelicious
MikeyMan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 17:46:
[...]

En dat werkt? Zit je dan niet constant bij te stellen of alsnog met een minimale afwijking? :?
Voor mij werkt het prima, eenmalig instellen en klaar is kees. Gebruik het al op die manier sinds de lancering van de Google Chromecast Audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jassie256
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 21:04
Ik heb 2 Teufel One S speakers. Prima kwaliteit, werkt goed. Mijn nadeel: geen airplay ondersteuning, wel Spotify Connect en TuneIn, beide gebruik ik veel. Daarnaast een line-in ingang en bluetooth.

Heb toen (18 maanden geleden) gekozen voor de Teufels ivm geluidkwaliteit en nooit problemen gehad met de speakers.
Pagina: 1