strepen in beeld, defecte videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Op
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-10 15:25
Mijn verhaal:

Ik heb een luxe probleem. Ik heb een ondoordachte aankoop gedaan, waar ik een klein beetje spijt van heb.
Wat heb ik gedaan?
Ik speel zo'n beetje vanaf het begin de Truck Simulators (ETS/ETS2/ATS). Normaal enkel tijdens de winter maanden. Eind vorig jaar was mijn monitoer naar 8 jaar aan vervanging toe, heb toen een 28 inch 4K monitor van AOC gekocht. Dit speelt natuurlijk geweldig. Op YouTube een paar mooie filmpjes gekeken van personen die ETS2 met alle toeters en bellen spelen, dwz 3 monitoren playseats enz..... Dat wil ik ook dacht ik.
Heb mij getrakteerd op een mooi nieuw stuurtje met pedalen en een shifter, prachtig.
Vorige week mijn 2e monitor binnengekregen eenzelfde natuurlijk een 28 inch 4K.
Moet zeggen dat het geweldig is, echter na een tijdje vond mijn pc het minder, het beeld begint te flikkeren, krijg strepen of valt uit.
Ik ben bang dat mijn videokaart een RX580 hier de bottleneck is.
Na een lang verhaal mijn vraag?
Wat kan ik beter doen?
Een RX580 erbij steken, zal de voeding denk ik ook vervangen moeten worden
of een andere videokaart welke meerdere (liefst 3) 4k monitoren aankan.

Mijn PC dateert uit 2015:
CPU i5 4460
Gigabyte Sniper B6 mobo
Seasonic S12II Series 520 Watt voeding
WD My Passport Ultra WDBZFP0010BBL - Vaste schijf
Crucial MX100 - Solid state drive
Crucial Ballistix Sport - Geheugen 2x4
XFX Radeon RX580 GTS

Of toch doorsparen voor een nieuwe PC.....

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Beeldt dat uitvalt, flikkert en/of strepen krijgt ga je niet oplossen door een videokaart erbij te stoppen. En noem ik verder ook niet echt een luxeprobleem (het hele verhaal ervoor was echter niet echt nodig geweest, maar dat ter zijde).

Als je je nieuwe monitor als enige monitor aansluit, werkt 'ie dan wel goed?

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:55

M2M

medicijnman

En buiten dat heb je nogal een beefy videokaart nodig om 3x een 4K scherm van voldoende beeldjes te voorzien. En je videokaart naar een nieuw nivo tillen, lost het geheugen en processorprobleem dat dan ontstaat ook niet op.

Mijn advies zou doorsparen zijn.

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Precies, klinkt gewoon alsof de videokaart kapot is. En dat los je natuurlijk niet op door er een bij te stoppen.

Maar voor de duidelijkheid, je wil gamen op 2x 4k? (of zelfs 3x?) Dan is die videokaart natuurlijk wel een beetje zwak. Voor zo ver ik weet zijn het geen heel zware games, maar alles op 2x 4k is natuurlijk gewoon zwaar.

Je processor is ook niet de beste meer, denk dat je ook veel prestaties wint door die een keer te upgraden.

Ik zou overigens niet beginnen aan meerdere kaarten, tenzij het echt niet anders kan. En dan kom je automatisch bij Nvidia uit, die dat ook iets beter voor elkaar heeft. Sli werkt over het algemeen wat beter als crossfire.

[ Voor 20% gewijzigd door WEBGAMING op 27-07-2019 14:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:11
Het hele systeem is minimaal voor 2 of 3x 4K. Zou zeggen, koop een nieuw systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

heb je al aan je kabels gedacht ? als dit "slechte" verbinding en/of verloopjes hebt kan je ook dit gedrag krijgen .. ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Op
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 04-10 15:25
Wat een snelle reacties.... Top, dank jullie wel!

@ Hahn, de nieuwe monitor doet het prima wanneer deze alleen aangesloten is.

Tja, dat wordt dus nog een klein jaartje wachten, tegen die tijd dan waarschijnlijk toch maar een nieuwe pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-10 09:59

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

title aangepast Luxe probleem->strepen in beeld, defecte videokaart?

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 17:38
Of ga over op 3 x 1080 monitoren ipv 3x4k dan heb je nog maar 1/4 van de rekenkracht cpu/GPU nodig en toch groot beeld.
Of wellicht iets als de rift s

[ Voor 20% gewijzigd door ErikRo op 28-07-2019 23:49 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Pagina: 1