Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-06 20:30
Hardware: Motorola Moto G5 Plus
Android: 8.1

Als ik mijn de 'Do not disturb' modus op 'Priority only' zet op mijn telefoon, dan trilt hij nog steeds bij inkomende Whatsappberichten. Ook hoor ik het notificatiegeluid dan nog steeds. In de notificatie-instellingen voor Whatsapp heb ik al ingesteld dat 'Override Do not disturb' is uitgeschakeld. Volgens mij zou hij dan niet moeten trillen en geen geluid moeten maken bij nieuwe binnenkomende berichten.

Weet iemand waarom dit niet lijkt te werken, en waarom de telefoon nog wel steeds trilt en geluid maakt? Moet ik nog iets anders instellen misschien? De 'Do not disturb' modus lijkt wel gewoon goed te werken voor andere apps, zoals Gmail. Dus het lijkt iets specifieks van Whatsapp te zijn.

Alvast bedankt voor enige hulp!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:14

DataGhost

iPL dev

Hoe hoog staat je notificatie-niveau? Daar kan je volgens mij "priority" aangeven namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
Als ik naar Settings > Apps > Whatsapp > App notifications > Message notifications > Importance ga, dan staat die op High: Make sound. Is dat wat je bedoelt? Ik heb nu even geprobeerd om dat op 'Low: No sound or visual interruption' te zetten, maar hij trilt en laat nog steeds een notificatiegeluid horen als ik een bericht krijg, en de 'Do not disturb' modus op 'Priority only' staat.

• LoekVe
Heeft iemand misschien nog een idee om dit op te lossen? Ik heb nog geen methode gevonden waarmee het werkt.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:41
Ik heb het zelfde probleem, maar dan op m'n xiaomi telefoon met Android 9.

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:14
Doet Whatsapp dat voor alle contacten of alleen favorieten? Mijn Whatsapp lijkt het ook wel eens te duren (alleen geluid en trillen) tijdens do not disturb, maar alleen nog gemerkt voor favorieten. Maar niet getest verder.

• LoekVe
In mijn geval doet hij het bij alle contacten, niet alleen favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekVe
Heb iets meer gevonden. Als bij de notificatie-instellingen van WhatsApp kijk (in Android Settings > Apps & notifications > WhatsApp > App notifications, dan staan de 'Group notifications' en 'Message notifications' ingesteld op 'Medium (No sound)'. Maar als ik vervolgens een berichtje via WhatsApp krijg (en de telefoon trilt en geluid laat horen), dan verandert die instelling automatisch: hij gaat dan op 'High (Make sound)'. Dus om een of andere reden gaat die instellen automatisch weer terug naar 'High (Make sound)' als ik een berichtje krijg.

Heeft iemand een idee waarom deze instellingen automatisch verandert als ik hem zelf steeds op 'Medium (No sound)' zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilvanwil
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-09 19:30
Whatsapp sjoemelsoftware, ik vindt het ook hoogst irritant, bij het belachelijke af.
Ik kan ook niks vinden in m'n instellingen helaas. Xiaomi mi mix 2s.
Nog niemand een oplossing dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanscorp
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-05 22:12
Toch even het topic omhoog schoppen. Zelfde probleem hier, Pocophone f1.

Ik weet zeker dat dit niet altijd zo is geweest en het is hoogst irritant.

Ik ga nog even verder zoeken maar mochten er suggesties zijn hoor ik het uiteraard graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarBon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-07 09:01
MI 9T Pro
Al ruim een jaar last van.
Belachelijk dat ik soms wakker moet worden omdat Whatsapp er gewoon doorheen komt.

Heb al verschillende apps geprobeerd, niks werkt.

[ Voor 17% gewijzigd door BarBon op 01-07-2020 23:00 ]

Pagina: 1