Dashboad wrappen over leder?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:18
Ik heb een dashboard dat aan de bovenkant is afgewerkt met leder. Ik vind het eigenlijk te glimmend en het reflecteert regelmatig hinderlijk in de voorruit. Ik denk er nu over om de bovenkant te bekleden met zwarte fluweel wrap. Heeft iemand al eens zoiets gedaan en zo ja, wat waren de ervaringen? En zou dit later weer te verwijderen zijn zonder sporen achter te laten of het leder te beschadigen?

Foto's Take only pictures, leave only footprints, kill only time

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CriticalHit_NL
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-06 15:00
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 3% gewijzigd door CriticalHit_NL op 29-09-2023 22:52 ]

Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/16dnkm | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:06
@CriticalHit_NL zo'n bril hoeft niet duur te zijn. Voor een paar tientjes heb je een Sinner of Polaroid bril met dergelijke glazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 22:54
Sommige mensen vinden het vervelend om een zonnebril op te hebben.

Dat is neem ik aan wrap voor de buitenkant van auto's? Ik denk niet dat je dat er ooit af krijgt zonder schade. Ik zou denk ik een lederzaak (of een plaats waar ze aan interieuren van auto's werken) binnen lopen, om te vragen of ze er iets mee kunnen. Misschien kan je met een soort poets al een hoop oplossen.

[ Voor 8% gewijzigd door WEBGAMING op 27-07-2019 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:16

Tomatoman

Fulltime prutser

Wrappen is in essentie herbekleden, maar dan over de bestaande dashboardafwerking heen. Om een dashboard netjes te kunnen wrappen of herbekleden, moet het dashboard uit de auto worden verwijderd. Anders is het namelijk onmogelijk om de bekleding netjes om het dashboard heen te lijmen; vooral tegen de achterruit aan is het vrijwel onmogelijk om de bekleding enigszins toonbaar te krijgen. Maar zelfs als je het dashboard verwijdert (en dat is bij de meeste auto’s een zeer arbeidsintensieve klus), ga je tegen een probleem aanlopen: als je de nieuwe bekleding simpelweg over de oude heen plakt, wordt het dashboard dikker. Bij iedere schakelaar, luchtrooster, of display is het maar hopen dat het nog past.

Nog een ander aandachtspunt is de passagiersairbag: als je daar zomaar een nieuwe laag stof overheen trekt, gaat dat nooit goed als de airbag wordt geactiveerd. Als je niet precies weet waarmee je bezig bent en de nieuwe stof niet goed insnijdt, heb je een veiligheidsissue geïntroduceerd. Dat is niet alleen gevaarlijk, maar maakt de auto ook moeilijk verkoopbaar. Als de passagiersairbag ontploft bij een aanrijding, wordt dat vrijwel altijd opgelost door het complete dashboard te vervangen; vervangen van de dashboardbekleding is simpelweg te gecompliceerd en te duur.

Ik heb hierbij aangenomen dat je een afwerking wilt die past bij een auto met lederen dashboard. Mocht je al genoegen nemen met het kwaliteitsniveau dat je in de gemiddelde Egyptische taxi aantreft, dan volstaat iedere low-cost oplossing :)

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
@CriticalHit_NL @_JGC_ Een polariserende zonnebril is geen optie. Ik weet dat die reflecties tegenhoudt maar dan zie ik ook mijn head-up display niet meer, die werkt namelijk ook via reflectie in de ruit.

@WEBGAMING @Tomatoman Bedankt voor de feedback. Ik ga dan denk ik maar eens contact opnemen met Meneer Sam, misschien dat ze iets met zwart alcantara of suède kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-06 17:56

BLACKfm

o_O

Dat is nog eens een luxe probleem, óf geen reflecties in het raam (lijkt mij persoonlijk beste), of niet kunnen zien hoe hard je rijdt. Mijn keuze is snel gemaakt, ook gezien de kosten die er mee gemoeid zijn.

Kan je het leer niet op een bepaalde manier behandelen dat het niet meer zo 'glimt'? Een zwart kleedje schijnt ook goed te helpen, scheelt ook weer met afstoffen :),

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Kurgan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:55:
@CriticalHit_NL @_JGC_ Een polariserende zonnebril is geen optie. Ik weet dat die reflecties tegenhoudt maar dan zie ik ook mijn head-up display niet meer, die werkt namelijk ook via reflectie in de ruit.
Herkenbaar, met een polariserende zonnebril is het net alsof de HUD is uitgeschakeld. Ook mijn digitale instrumentenpaneel is dan niet meer zo goed leesbaar. Als je dergelijke features niet gewend bent is het zoals @BLACKfm zegt een luxeprobleem, maar als je ze wel gewend bent is het gewoon een probleem :)
BLACKfm schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:06:

Kan je het leer niet op een bepaalde manier behandelen dat het niet meer zo 'glimt'? Een zwart kleedje schijnt ook goed te helpen, scheelt ook weer met afstoffen :),
Afgezien van het nogal hoge paupergehalte van zo’n kleedje werkt dat niet met een HUD, omdat hij het projectievenster afdekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/V4F51ZyGg1S0nv0U45Wk1pJa/full.jpg
:X

Of als je meer de stijl van een Egyptische taxi wenst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dha0UYZH8cspClOWo8WubeOQ/full.jpg
7(8)7 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:23
Tomatoman schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:43:
Herkenbaar, met een polariserende zonnebril is het net alsof de HUD is uitgeschakeld. Ook

Afgezien van het nogal hoge paupergehalte van zo’n kleedje werkt dat niet met een HUD, omdat hij het projectievenster afdekt.

[Afbeelding]
:X

Of als je meer de stijl van een Egyptische taxi wenst:
[Afbeelding]
7(8)7 :D
De persoon/machine die de lederen bekleding voor de auto maakte kon er voor de HUD projector een passend gat in snijden, dan moet dat met die wrap ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-06 22:54
Kurgan schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:55:

@WEBGAMING @Tomatoman Bedankt voor de feedback. Ik ga dan denk ik maar eens contact opnemen met Meneer Sam, misschien dat ze iets met zwart alcantara of suède kunnen doen.
Dat lijkt me een goede zaak om het netjes te krijgen. Echt herbekleden zal wel behoorlijk duur zijn. Maar misschien kunnen ze het leer ook wel bewerken zodat het wat minder glimt.

Ik zou persoonlijk niet zo snel het dashboard er uit halen om hem opnieuw te laten bekleden. Niet alleen omdat het een hoop werk is. Je hebt best een goede kans dat je wat piepjes, kraakjes en rammeltjes krijgt, omdat het dashboard er uit is geweest. En dat zegt helemaal niets over de zaken die dat doen, maar dat gebeurt gewoon als je een dashboard uit een auto haalt. Als het even kan gewoon lekker laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman

Tomatoman

Fulltime prutser

Flamesz schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:48:
[...]

De persoon/machine die de lederen bekleding voor de auto maakte kon er voor de HUD projector een passend gat in snijden, dan moet dat met die wrap ook kunnen.
Vertel dat er even bij als je zo’n kleedje bij Aliexpress bestelt :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:23
Tomatoman schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 23:01:
[...]

Vertel dat er even bij als je zo’n kleedje bij Aliexpress bestelt :z
We zijn hier op tweakers toch? Met de juiste maten en een stanley mes moet het wel lukken, is vast niet moeilijker dan het wrappen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Is plastidip geen optie?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03:59
Is dit een nieuwe wagen waarbij je dit probleem ervaart? Ik zou denken, niet te veel dat leder oppoetsen, want dan poets je het alleen maar glimmender. Zeker niet met voedende oliën. Laat de zon haar werk doen en kweek er een fijn laagje stof 😋

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Neem eens contact op met Cools in Eindhoven. Grote kans dat ze je goed kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurgan
@Erasmo Plastidip had ik nog niet aan gedacht. Zou dat echt geen restanten achterlaten bij een poreuze ondergrond? Ga ik misschien wel proberen op een los stukje leder.

@Arator Nee hij is uit 2012. Ik erger me al een tijdje aan maar toen ik pas bijna een fietser over het hoofd zag door de reflectie was de maat vol.

@Pepppie Die kende ik nog niet, bedankt! Eindhoven is ongeveer even ver rijden voor mij als Apeldoorn dus beslist een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepppie
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kurgan schreef op zondag 28 juli 2019 @ 13:40:
@Pepppie Die kende ik nog niet, bedankt! Eindhoven is ongeveer even ver rijden voor mij als Apeldoorn dus beslist een optie.
Echt een aanrader! Ik breng iedere auto bij hen ipv een af-fabriek interieur te kiezen 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Plastidip wordt een puinzooi, kan ik je alvast garanderen. Dan ben je eerst uren bezig om alles af te plakken in je interieur, want elk druppeltje spuitnevel krijg je bijna niet meer weg.

En het blijft echt niet mooi zitten op een poreuze, zachte ondergrond die vol in de zon staat te bakken de hele dag. Dat blijft echt niet mooi.
Pagina: 1