Goedenmiddag,
Ik zit hier met een vreemd probleem.
Toen ik mijn PC kocht kwam deze met 1 module van 8 gb RAM geïnstalleerd.
Aangezien het moederbord 2 sloten heeft besloot ik om uit te breiden naar 16 gb.
Een Kingston HyperX Fury kit besteld (2 x 8 gb DDR3 DIMM 1600 MHz). Wat volgens de Intel specs van mijn processor (i5-6400) ondersteund wordt.
Nu het vreemde.
Oude geheugen eruit. Nieuwe erin. PC start met donker scherm en 3 korte beeps achter elkaar.
Idem dito met 1 module in elk willekeurig slot.
Oude RAM erin. PC start keurig. Oude RAM + 1 nieuwe module. Start ook op.
Windows meldt dat er maar 8 gb RAM geïnstalleerd is. Maar kijk ik met CPU Z dan ziet die wel 2 modules. En detecteert ze ook beide. Dus 16 gb RAM totaal.
De originele module is volgens CPU Z een Nanya Technology DDR3 ook op 1600 MHz.
Nu is mijn vraag. Zijn de nieuwe HyperX modules dan toch niet compatible? Zover ik kan nagaan is het type gelijk aan de oude module...
Ik zit hier met een vreemd probleem.
Toen ik mijn PC kocht kwam deze met 1 module van 8 gb RAM geïnstalleerd.
Aangezien het moederbord 2 sloten heeft besloot ik om uit te breiden naar 16 gb.
Een Kingston HyperX Fury kit besteld (2 x 8 gb DDR3 DIMM 1600 MHz). Wat volgens de Intel specs van mijn processor (i5-6400) ondersteund wordt.
Nu het vreemde.
Oude geheugen eruit. Nieuwe erin. PC start met donker scherm en 3 korte beeps achter elkaar.
Idem dito met 1 module in elk willekeurig slot.
Oude RAM erin. PC start keurig. Oude RAM + 1 nieuwe module. Start ook op.
Windows meldt dat er maar 8 gb RAM geïnstalleerd is. Maar kijk ik met CPU Z dan ziet die wel 2 modules. En detecteert ze ook beide. Dus 16 gb RAM totaal.
De originele module is volgens CPU Z een Nanya Technology DDR3 ook op 1600 MHz.
Nu is mijn vraag. Zijn de nieuwe HyperX modules dan toch niet compatible? Zover ik kan nagaan is het type gelijk aan de oude module...
He who controls the Spice, controls the Universe.