Toon posts:

Geen Direct3d Met Geforce 2 Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 3 weken een nieuwe computer, waarin een Geforce 2 pro van Gainward zit.
Nou wou ik Max Payne gaan spelen en toen ging het helemaal fout. allemaal beelden door elkaar heen, en af en toe spontane reboots. Verder komen er afentoe beelden van webpagina's tussendoor die ik allang heb afgesloten. Toen ben ik in Dxdiag gaan kijken en de Direct3d test gaan doen, en die doet het dus gewoon niet.
Ook andere spellen getest op 3d en het wil gewoon niet werken.
Heb nu alle drivers geprobeerd. verder ook andere moederbord drivers geinstalleerd, AGP op 1x gezet etc etc.
Maar niks wil lukken.
Hij wil gewoon niet aan de Direct3d. !
En dat Terwijl OpenGL gewoon prima loopt.
Ik snap er niks van en heb de hele Search al doorgelopen maar niks heeft mij kunnen helpen. verder heb ik ook GfFAQ doorzocht maar ook niks kunnen vinden
mijn specs zijn.

Asus A7m moederbord
AMD TB 1.33 ghz.
256 mb PC2100 geheugen.
Gainward Geforce 2 Pro
Sb 5.1
Verder is mijn OS Win2k.

Ik hoop dat er iemand is die een oplossing weet

Verwijderd

eh, misschien, eh,

via drivers? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja d8 al dat dat gezegd zou worden..
ik heb de nieuwste Via drivers idd geinstallerd. ook dat mocht niet baten.
in ieder geval bedankt

Verwijderd

:) Lukt vast wel :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:39
DirectX er opnieuw op zetten, en dan bij voorkeur 8?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op zaterdag 28 juli 2001 21:29 schreef abbadon het volgende:
DirectX er opnieuw op zetten, en dan bij voorkeur 8?
Dat is het waarschijnlijk jah, met UT is dat ook het probleem, zonder directx ziet ie alleen opengl enzo...
www.microsoft.om/directx

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Verwijderd

Verlaag es je AGP Aperture size in de BIOS, loste bij mij m'n texture problemen in 3DMark(Max Payne engine) ook op.
Ik had em op 256MB staan, maar dat vond m'n GF3 niet leuk.

Verwijderd

Topicstarter
DIrectx 8 heb ik er al ongeveer 8 keer opgezet dus dat is het niet..
Ik zal ff die Agp-Aperture size aanpassen ff kijken of dat lukt..

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:52
what about nieuwe(re) drivers voor je videokaart??

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb de AGP Aperture aangepast maar dat werkt ook niet. Direct x voor de 5e keer geinstalleerd (8.0 A) en ook de nieuwste videokaartdrivers geinstalleerd.
Ik heb het allemaal gedaan en hij wil gewoon echt geen Direct3D doen.

Kan dir nou alleen maar Software matig zijn of is het ook mogelijk dat het Hardware probleem is. (terwijl Open-Gl het wel goed doet).

Is er nog Iemand die iets weet. !

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
je zegt w2k te hebben, heb je ook service packs erop staan?
dxdiag.exe geeft ook problemen zeg je, geeft ie dan problemen aan of werkt enkel de test niet? en welke detonater gebruik je eigenlijk?

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

'k Ken het probleem. 'k Heb het echter ook nog nie opgelost gekregen. En 'k heb momenteel geen behoefte aan een herinstallatie.
Bij mij is het probleem ontstaan toen ik ergens begon te spelen met een aantal configuratieproggies. Om de een of andere reden was opeens D3D ondersteuning weg, terwijl die er daarvoor wel was.
dxdiag geeft het probleem ook aan. SP2 is geïnstalleerd, zelfs nadat het probleem opdook, maar hielp niet. Ik vermoed dat het ergens een instelling in de registry is, die om zeep is geholpen. win2k negeert gewoon de D3D instellingen in de drivers.
Het grappige :'( is dat het bij mij zelfs niet om een Nvidia kaart gaat, maar een 3dfx. Het probleem is echter identiek.

Verwijderd

Topicstarter
ALs ik de test op Dxdiag doe krijg ik dit :

Direct3D test results: Failure at step 37 (EndScene): HRESULT = 0x887602fb (unknown error)

AGP texturing test results: Failure at step 37 (EndScene): HRESULT = 0x887602fb (unknown error)

Service pack heb ik ook al geinstalleerd. en ik gebruik nu driver 6.49
dit omdat ie anders niet op 100 hz wil in win2k. maar ik heb ook de 7, 10 en 12 serie geprobeerd

Is er iemand die nog enig idee heeft ?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer ?..

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
1. Nieuwe video kaart drivers (niet van gainward maar van nVIDIA)
2. Directx8.0a
Frequentie monitor lager zetten,

Daarna word het moelijker.

Een format wil misschien helpen, en je hebt weer een lkker snel systeem!

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-04 21:09

McFreak

McFraGG de gekste !!

Ikke heb ook zon gainward en gezien het gezeur dat jij er van krijgt, zuo ik met die kaart terug naar de winkel gaan..

Mijn kaart heb ik erin gepropt en deed het gelijk zonder geouwehoer..

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik begin nu ook te denken dat de meest logische oplossing is op alles te formateren en de hele Pc opnieuw te installeren.

Ik probeer nu nog via de winkel waar ik hem heb gekocht de Videokaart te laten testen of het niet aan de videokaart zelf ligt, en anders wordt het denk ik Windhoos opnieuw installeren en dan weer lekker Win98 ipv 2000.

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Op maandag 30 juli 2001 11:39 schreef RaR het volgende:
Ikke heb ook zon gainward en gezien het gezeur dat jij er van krijgt, zuo ik met die kaart terug naar de winkel gaan..

Mijn kaart heb ik erin gepropt en deed het gelijk zonder geouwehoer..
Aangezien ik een soortgelijk probleem heb met een 3dfx kaart, vermoed ik dat het probleem bij win2k zit, en niet bij de kaart. Zeker omdat het in het begin wel goed draaide, en na wat prullen met tweakproggies niet meer. Waarschijnlijk is het een registry probleem, 'k heb het alleen nog niet kunnen vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik ken dat..
Altijd een beetje klooien met verschillende Proggies.
Maar ja, komt vooral door de fouten van Windows waardoor je met andere programma'tjes moet gaan klooien.
Zoals met het 60 hz tijdens spellen probleem en het 75 hz probleem in windows.
Dan moet je met andere programma's aan de slag die natuurlijk weer je registry aanpassen.
Het zou dus goed kunnen idd dat het Registry niet goed is, maar ja zoals je zelf zegt.. : voordat je erachter komt wat er fout is ben je wel een eindje verder.

Ik ga gewoon terug naar de winkel om hem te laten testen, om in ieder geval uit te sluiten dat het een hardware probleem is.
Pagina: 1