Toon posts:

Lightweight laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• junebugger
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 21-05-2020
Beste mensen, ik ben op zoek naar een neue laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga in het buitenland studeren en zoek een laptop die ik dagelijks mee naar school kan nemen. De laptop zal veel gebruikt worden voor het schrijven van veel te lange essays, maar ook voor foto en video bewerking en het maken van websites. Software: Voornamelijk de Adobe suite (Photoshop, premiere pro, after effects, indesign, illustrator), af en toe iets als sketchup voor kleine dingen.

Er zijn ook desktops aanwezig op school, dus ik hoef geen 4k raw footage te kunnen bewerken op de laptop, maar na het afstuderen (2 jaar) kan ik hier natuurlijk geen gebruik meer van maken. (Dit zijn waarschijnlijk wel OSX computers.) Als het veel scheelt wil ik best wat kracht opgeven in ruil voor mobiliteit.

Wat is je budget?
Het liefst onder de 1000 euro, maar ik ben bereid richting de 1500 te gaan als het een dermate significant verschil maakt.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Jazeker.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb sinds 2012 een Macbook pro gehad, en vind dit verdomde fijn (vooral de touchpad is een geschenk van god, ik gebruik nooit een muis), maar ik ben geen purist en vind de nieuwe Macbooks nogal duur (en dat nieuwe platte toetsenbord is niet te gebruiken).

Overige verwachtingen
Misschien onrealistisch, maar ik hoop met een nieuwe laptop wel weer 5 tot 7 jaar te kunnen overbruggen.

Wat ik nu heb
Op het moment heb ik dus een mid-2012 Macbook pro 15-inch met 2,6 GHz Intel Core i7, 8 GB 1600 MHz DDR3, NVIDIA GeForce GT 650M 1024 MB, Intel HD Graphics 4000 1536 MB, 750GB HDD en matte scherm. Ik reis veel, maar vind hem te bulky en zwaar (2.5kg) om steeds mee te slepen. Daarnaast start hij voor geen meter op (ik moet soms 5 minuten wachten als ik hem uit de slaapstand haal), is die af en toe oneindig traag en heeft ie kleine mankementen met bijv. de audio poort.

Omdat mijn laptop op zich nog wel bruikbaar is (als hij eenmaal opgestart is, en ik er niet te veel van vraag), overweeg ik ook om de HDD van mijn huidige laptop voor een SSD te vervangen, en het gewicht en de omvang maar te accepteren. Ik geloof dat ik er verder niet veel meer aan kan veranderen zonder problemen, behalve een nieuwe batterij.

Waar ik wel zonder kan
  • 2 in 1 tablet gedoe
  • touchscreen
  • extra glossy scherm
Uit mijn zoektocht naar een mogelijke vervanger kwam deze naar voren:
https://www.amazon.de/Hua...o%2Caps%2C139&sr=8-3&th=1
Huawei MateBook X Pro 35,31 cm (13,9 Zoll 3K-FullView-Touchscreen-Display) Notebook (Intel Core i7-8550U, 16 GB RAM, 512GB SSD, NVIDIA GeForce MX150 mit 2GB GDDR5, Windows 10 Home)

Qua gewicht is dit sowieso een vooruitgang (2.5kg naar 1.33kg). Maar dit zit dan ook wel weer aan het bovenste limiet van mijn budget.

Heeft iemand een idee?

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee