Home assistant op een PI 3B+

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:33
Hoi mede tweakers,

ten eerste, dit is een hobby projectje. ik probeer het allemaal aan elkaar te knopen en met google er uit te komen. alleen loop ik nu tegen een probleem aan en ik weet niet goed hoe ik dit op moet lossen.

Op mijn raspberry PI 3b+ staat Hassio oftewel home assitant. om deze van buitenaf beschikbaar te maken gebruik ik duck dns (geen idee of dit de beste oplossing is) het opzette en instellen van hassio was goed te doen. maar nu loop ik tegen een dichte deur aan. ik krijg foutcodes bij het opstarten van duck dns op de pi.

+ Requesting new certificate order from CA...
+ ERROR: An error occurred while sending post-request to https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/new-order (Status 400)
Details:
HTTP/1.1 100 Continue
Expires: Sat, 27 Jul 2019 09:23:07 GMT
Cache-Control: max-age=0, no-cache, no-store
Pragma: no-cache

HTTP/1.1 400 Bad Request
Server: nginx
Content-Type: application/problem+json
Content-Length: 178
Link: <https://acme-v02.api.letsencrypt.org/directory>;rel="index"
Replay-Nonce: Pf9WobEfAa8szvR9gN8cBpvWQGw8gAXPvOtUgQnrfWY
Expires: Sat, 27 Jul 2019 09:23:07 GMT
Cache-Control: max-age=0, no-cache, no-store
Pragma: no-cache
Date: Sat, 27 Jul 2019 09:23:07 GMT
Connection: close

{
"type": "urn:ietf:params:acme:error:malformed",
"detail": "Malformed account ID in KeyID header URL: \"https://acme-v02.api.letsencrypt.org/acme/acct/\"",
"status": 400
}

op mijn router heb ik mijn port forwarding al ingesteld. alleen weet ik hier niet genoeg van om er zeker van te zijn dat het ook goed is. het is een Experiabox V8 en ik heb ook geen idee of deze hier uberhaupt geschikt voor is (zou me niks verbazen)

Mijn duck DNS is ook 100% goed ingesteld. dit is al 4x nagelopen om de fout te vinden.

Mochten jullie hier meer over weten dan zou ik graag samen naar een oplossing willen kijken en de rest van het internet hier mee verder helpen.

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13:33
na wat zoeken en het uitzetten van mn port forwarding en nog steeds de zelfde error krijgen denk ik dat het daar in zit.

Nu weet ik niet of ik dit goed heb gedaan of niet. zou iemand mij kunnen helpen hier mee?

Afbeeldingslocatie: https://imgshare.io/image/1.nlFzp

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timtens
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20-12-2020
Je kan proberen om 8123 extern naar 8123 intern te forwarden en port 80 is volgens mij alleen nodig in het begin. Als alles het doet kan je die weer verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:38

ralpje

Deugpopje

De error zegt dat er geprobeerd wordt een SSL certificaat op te halen bij LetsEncrypt, op basis van een Account ID, maar dat dat Account ID niet correct is. Heb je ergens een accountgegevens (username / password of een key ofzo) moeten invullen en kan het zijn dat daar iets niet klopt (bijvoorbeeld extra spatie meegekopieerd ofzo)?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor de lets encrypt daemon moet je poort 443 ook forwarden.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ralpje schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 18:32:
De error zegt dat er geprobeerd wordt een SSL certificaat op te halen bij LetsEncrypt, op basis van een Account ID, maar dat dat Account ID niet correct is. Heb je ergens een accountgegevens (username / password of een key ofzo) moeten invullen en kan het zijn dat daar iets niet klopt (bijvoorbeeld extra spatie meegekopieerd ofzo)?
Let's Encrypt gebruikt geen usernames/passwords. Account-ID wordt gewoon gegenereerd.

Lijkt me eerder iets mis gaan in de ACME-client die gebruikt wordt in dat duck DNS-gebeuren.
DukeBox schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 18:34:
Voor de lets encrypt daemon moet je poort 443 ook forwarden.
Van buitenaf naar binnen? Dat is alleen voor de `TLS-ALPN-01` challenge type, welke amper gebruikt wordt. Het is logischer om poort 80 te gebruiken voor de `HTTP-01` challenge.

Wel moet natuurlijk uitgaande poort 443 open staan, maar dat staat 'ie ook: anders kon 'ie nooit de foutmelding van de ACME-server terugkrijgen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Osiris op 27-07-2019 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Osiris schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 18:41:
[...]

Let's Encrypt gebruikt geen usernames/passwords. Account-ID wordt gewoon gegenereerd.

Lijkt me eerder iets mis gaan in de ACME-client die gebruikt wordt in dat duck DNS-gebeuren.
Is klaarblijkelijk inderdaad een bug in de gebruikte client:

https://github.com/home-assistant/hassio-addons/issues/637

Is gefixt, maar pas nét. Geen idee hoe lang het duurt voordat de duck-DNS plugin dan geupdate wordt to be honest.
Pagina: 1