Iphone 7 start opnieuw op en vreemde batterij status

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:46
Mijn vraag

Ik ben in het bezit van een Iphone 7 (van ongeveer 8mnd oud) deze heeft 2 problemen:
- Na 1 tot 3 minuten schermtijd valt hij uit en start hij (meestal) opnieuw op.
het apple logo komt in beeld en start volledig opnieuw, soms moet ik de sim pin weer ingeven maar meestal niet, soms start hij helemaal niet opnieuw op)
Hij geeft dan batterij status 1% ondanks dat de batterij soms volledig vol zit en hij later weer een hogere status aan geeft. Standby en met telkens een korte schermtijd blijft de telefoon gewoon de hele dag aan.
- De batterij geeft een onregelmatige status, bijvoorbeeld na een nacht opladen 47%, dan ineens weer hoger etc.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Iphone 7
IOS 12.4
Scherm is een paar weken geleden vervangen door een "repair shop" voor een volgens hun origineel scherm voorzien van nieuwe glasplaat. (de klacht is 2-3 weken later ontstaan)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Software matig:
- Allereerst een paar keer de reset geprobeerd (dmv aan/uit en volume knop indrukken) zodat hij herstart en de batterij zou moeten kalibreren)
- Vervolgens een volledig nieuwe installatie gedaan met de nieuwe software versie via Itunes
- Gisteren nog een software update gedaan via het toestel naar 12.4

Aanvullende informatie:
Analyse in de Iphone geeft geen app storingen
(meldingen die ik daar zie zijn: Analytics, Analytics Journal, com.apple mobilesoftwareuopdate, com.apple.webkit.webcontent, jetsamEvent, panic-full, resetcounter, stacks, stacks+backboeardstacks+routined maar geen recente na het uitvallen)
Batterij capaciteit geeft nog 97% van het originele vermogen

Sim kaart:
Geprobeerd de simkaart te verwijderen, maar dan blijft het opstart probleem bestaan dus ik neem daarom aan dat het niet simkaart of netwerk gerelateerd is.

Hardware matig:
Ik ben terug geweest naar de winkel die het scherm heeft vervangen.
Ze hebben hem opnieuw open gemaakt en de batterij gecheckt die was volgens hun in orde.
Vreemd genoeg heeft het toestel het weer 5 dagen goed gedaan na dit bezoek en nu weer continu hetzelfde probleem.

Ik kan weer terug naar de repairshop maar wil graag een richting aan kunnen geven waarnaar te zoeken.
Heeft iemand hier bovenstaande weleens gehoord/meegemaakt?
Google geeft ook niet echt uitkomst voorlopig.
Ik vermoed zelf dat er misschien een kabeltje beschadigd is of slecht contact maakt wat een hardwaremarge storing geeft maar ik heb er weinig verstand van.

Wat denken jullie?

Beste antwoord (via FFF op 01-08-2019 07:43)

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-09 22:17
@FFF
Ik heb dit eerder gezien, het display heeft een communicatie storing waardoor het reboot.
Dit komt door het niet verwijderen van de batterij tijdens reparatie / niet ESD veilig werken of een nep scherm.

De oplossing is een nieuw (echt) display van apple of een totaal nieuw toestel omdat het logic board schade heeft.

Wat je eventueel kan doen is er een nieuw scherm van apple zelf op laten zetten.

Heb je nog garantie?

[ Voor 15% gewijzigd door Haruhi op 31-07-2019 08:43 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 09:48
Waarom ben je niet naar Apple of een geautoriseerde partij gegaan? Ik snap dat een schermreparatie daar wat duurder is, maar je bent dan wel zeker dat alles in orde is. Originele onderdelen zijn voor onofficiële reparatie winkels namelijk niet te krijgen. In het beste geval krijg je een refurbished scherm, maar een 100% origineel onderdeel krijg je nooit bij dat soort winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Beste Melvin, bedankt voor je antwoord maar daar kan ik nu niet zoveel mee...
Ik had al goede ervaringen met deze (nette!) winkel met eerdere toestellen dus voor mij was het vanzelfsprekend terug te gaan. Echter nu ik een nieuw probleem heb realiseer ik me dat apple mogelijk niet thuis gaat geven omdat een 3de er aan gewerkt heeft. En ik vind het geen probleem voor reparatie te betalen maar dan moet wel bekend zijn waar het probleem vandaan komt en dat is nu lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:21
De IP7 is gevoelig voor reparaties. Als de winkel dat regelmatig doet zullen zij dat ook wel weten, maar dat kan uiteen lopen van het te vast draaien van schroefjes tot stressen van kabels tot een inferieur kwaliteit scherm dat er op is gezet. Zonder te weten wat de winkel heeft gedaan is het giswerk, maar het lijkt daarna te zijn begonnen dus ik zou hen als eerste vragen om een oplossing.

Wordt het toestel warm als hij aan staat, zo ja gebeurt dat op een bepaalde hoek?

Je kan de winkel eens vragen om tijdelijk een ander scherm + accu te monteren. Zoals melvin al zei gebruiken dit soort winkels nooit originele schermen. Afhankelijk van de kwaliteit is de backlight, LCD of digitizer (glas) nagemaakt en weer samen gelijmd. des te meer refurbished onderdelen zijn des te meer het over het algemeen kost. goedkoop is in dat geval vaak duurkoop :)

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@FFF Nu maar hopen dat er geen chip is beschadigd op je Logic Board. sowieso kan een stekker los zitten, schilt vergeten schroefje op verkeerde plek.... etc etc. origineel kan, maar dat is zgn refurb scherm waar nieuw glas op is gezet. bijna alle reparatie boertjes jatten je originele scherm en zetten er of Ref. op of scherm van Ali kwaliteit. dan heb je risico op verkeerd monteren en vaak garantie tot de stoep.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Haruhi
@FFF
Ik heb dit eerder gezien, het display heeft een communicatie storing waardoor het reboot.
Dit komt door het niet verwijderen van de batterij tijdens reparatie / niet ESD veilig werken of een nep scherm.

De oplossing is een nieuw (echt) display van apple of een totaal nieuw toestel omdat het logic board schade heeft.

Wat je eventueel kan doen is er een nieuw scherm van apple zelf op laten zetten.

Heb je nog garantie?

[ Voor 15% gewijzigd door Haruhi op 31-07-2019 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• low_n_slow
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 16:36
Haruhi schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:42:
@FFF

Heb je nog garantie?
Dit.

Ik heb zelf een paar keer het scherm van mijn eigen iPhone 6 vervangen. Met 2x hele vage klachten waaronder spontane reboots. Scherm bleek gewoon niet oke te zijn terwijl ik een A+ scherm had gekocht. Ook heb ik vage klachten gehad omdat niet het scherm, maar de overige hardware wat met het scherm meekwam defect was (tip vd dag: zet bij je scherm vervangen zoveel als mogelijk is over en vervang alleen wat stuk is)

Resume: zet er een nieuw scherm op en waarschijnlijk doet hij weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
Ik heb nog garantie zowel op het toestel bij Apple als op de reparatie. Ik ga hem op verzoek van de reparateur opsturen naar Apple en kijken wat er uit gaat komen.

Bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
FFF schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 07:45:
Ik heb nog garantie zowel op het toestel bij Apple als op de reparatie. Ik ga hem op verzoek van de reparateur opsturen naar Apple en kijken wat er uit gaat komen.

Bedankt allemaal!
Dat zou ik niet doen. Apple KAN hem dan weigeren omdat er een fake onderdeel in zit, het is maar net wie hem behandeld.
Wat ik zou doen is naar een AASP (Authorised Apple Service Provider) gaan en vragen of ze een nieuw scherm erop willen zetten.
Microfix of Cardservices is een tent die dat doet voor je, soms terwijl je wacht.

Zodra je het display vervangen hebt, kijk dan of het werkt of niet. Doet hij het niet, claim dan garantie :P
Over het fake display, doe net alsof je neus bloed }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Haruhi schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 08:41:
[...]

Dat zou ik niet doen. Apple KAN hem dan weigeren omdat er een fake onderdeel in zit, het is maar net wie hem behandeld.
Wat ik zou doen is naar een AASP (Authorised Apple Service Provider) gaan en vragen of ze een nieuw scherm erop willen zetten.
Microfix of Cardservices is een tent die dat doet voor je, soms terwijl je wacht.

Zodra je het display vervangen hebt, kijk dan of het werkt of niet. Doet hij het niet, claim dan garantie :P
Over het fake display, doe net alsof je neus bloed }:O
Haruhi schreef op woensdag 31 juli 2019 @ 08:42:
@FFF

Heb je nog garantie?
;)

Zoals ik zei kan er een origineel scherm op zitten waar het glas van is vervangen. zgn Ref. org.

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 01-08-2019 18:47 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je schermpje is gewoon gejat!
DIT GEBEURD MASSAAL, vette handel !!!!!!
Troep terug gezet, logic board nu beschadigd door onprofessioneel werken en/of aliexpress schermpje van 10 euro.
Nu op de blaren zitten....
Apple neemt deze reparatie NU niet meer aan.
Terug gaan naar die prutsers en gewoon laten fixen.
Pagina: 1