Deksel afvoerputje douche muurvast

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:06
Het afvoerputje van mijn douche raakt af en toe verstopt. Omdat ik geen muurtje in de douche heb loopt het water de rest van de badkamer in. Dus dan is het kwestie van deksel van afvoerputje eraf halen en het beetje (echt een heel klein beetje) prut eruit halen. En deksel er weer terugzetten.

Het probleem is dat het deksel muurvast zit. Ik vermoed vastgezogen.

De deksel is vierkant met een ring van gaatjes aan de onderkant zit een cylinder die in het putje gaat. Hij omarmt dan de afvoerbuis.

De oplossing die ik heb is iets van stevig ijzerdraad in een gaatje naar beneden doen en bij het volgende gaatje omhoog. Dat drie keer. En dan omhoogtrekken met kracht. Maar dat voelt niet goed. Het is pijnlijk in mijn hand en ik ben bang dat de deksel kapottrek. Weet iemand hoe het wel hoort.?

Toevoeging: Ik woon op de vierde verdieping, misschien dat dit uitmaakt voor de eventuele onderdruk. Hij ziet er zo uit, maar de bovenkant is niet rond, maar vierkant. De cirkelbaan met gaatjes is uiteraard wel rond.

Afbeeldingslocatie: https://cc89fc80959784a30f65-5e416a83ce2b74ee47188adbab6a339c.ssl.cf3.rackcdn.com/uploads/webshop/oud%20model.PNG

[ Voor 18% gewijzigd door TheMak op 27-07-2019 11:24 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1212288

Zou je een foto kunnen plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik deed dit met een smalle schroevendraaier. Die stak ik door een gaatje en zo wrikte ik de plaat los. Je krijgt dan in ieder geval geen last van je handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Foto ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
Ik heb de originele posting aangepast, met foto en extra info.

[ Voor 8% gewijzigd door TheMak op 27-07-2019 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:21
Gewoon even laten schrikken met een hamer,,, snelle harde tik geven,, evt met een doek om beschadiging te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Deksel zit a.h.w. 'vastgelijmd' met zeepresten e.d.. Bij het trekken met een ijzerdraadje of zo trek je het deksel scheef en gaat nog vaster zitten.
Probeer het eerst met kloppen met een stuk hout of rubber hamertje. Drie lusjes van ijzerdraad gebruiken en daar een stok door steken om je handen te beschermen en dan trekken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pak een inbussleuteltje en tang, en trek dat deksel er af (of aan twee kanten trekken)

[ Voor 20% gewijzigd door Hackus op 27-07-2019 11:33 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-04 23:02

Ron

ik weet niet van wat voor materiaal het dekseltje gemaakt is maar je zou eventueel kunnen kijken om de zeepresten op te laten lossen met iets als aceton

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Voor je gaat trekken even goed heet maken met heet (kokend) water.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
jelmervos schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:41:
Voor je gaat trekken even goed heet maken met heet (kokend) water.
Of vooraf spoelen met zo’n 6 blokjes van de vaatwasser (tegelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
Nog een vervolgvraag, hoe vaak moeten jullie zo'n putje schoonmaken. Ik twee keer per jaar. Ik heb ook het idee dat de afvoerbuis tot vlak onder deksel uitkomt. Waardoor daar het vuil (haren) zich daar ophoopt. Overigens lost dit probleem zichzelf op omdat ik kaal begin te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TheMak schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:52:
Nog een vervolgvraag, hoe vaak moeten jullie zo'n putje schoonmaken. Ik twee keer per jaar. Ik heb ook het idee dat de afvoerbuis tot vlak onder deksel uitkomt. Waardoor daar het vuil (haren) zich daar ophoopt. Overigens lost dit probleem zichzelf op omdat ik kaal begin te worden.
het is ook niet de bedoeling dat je haar doorspoelt.

Hier wordt het elke schoonmaakbeurt gedaan, elke week sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMak
Hackus schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:54:
[...]

het is ook niet de bedoeling dat je haar doorspoelt.

Hier wordt het elke schoonmaakbeurt gedaan, elke week sowieso.
Ah, enerzijds is het wel logisch, immers waarom zouden ze anders het zo makkelijk maken om er bij te kunnen (als het niet vastzit zoals bij mij). Anderzijds verbaast het me wel een beetje. Anderhalve meter verderop heeft het toilet wel wat grotere eenheden aan niet-vloeibare afvalstroom te verwerken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 19:06
Overigens lost dit probleem zichzelf op omdat ik kaal begin te worden.
>modern problems require modern solutions :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

TheMak schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 12:08:
[...]

Ah, enerzijds is het wel logisch, immers waarom zouden ze anders het zo makkelijk maken om er bij te kunnen (als het niet vastzit zoals bij mij). Anderzijds verbaast het me wel een beetje. Anderhalve meter verderop heeft het toilet wel wat grotere eenheden aan niet-vloeibare afvalstroom te verwerken.
toilet heeft ook wel een stuk grotere afvoer :)

Dit soort doucheputjes zijn berucht om het feit dat ze bij de minste of geringste vervuiling al niet goed meer doorspoelen. Doe je niets aan, behalve een grote verbouwing..

Overigens trek ik dit soort putjes ook altijd omhoog met een schroevendraaier. Inderdaad dus wel een beetje scheef, maar dat lukt wel.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Honesty

kattenneus!

Wij hebben een drain en die wordt iedere week leeggemaakt en schoongemaakt, moet wel zeggen dat als iedereen kort haar heeft(ik, mijn vrouw, de jongens) het wel maanden kan duren voordat die volloopt maar nu mijn vrouw weer lang haar heeft iedere week minstens. Als ik hem schoonmaak gooi ik er altijd een laagje chloor in.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:24
Dit type putje ken ik, vorig huis had er toevallig zo een. Bij mij is die een paar keer stuk gegaan, waardoor ik weet dat je deze kunt kopen voor zo'n €7. Dus wat dat betreft zijn iets destructievere pogingen niet heel duur.

Je moet alleen wel even een zaak vinden waar ze dit verkopen. DM maar als je in Noord-Brabant zo'n adres wilt.
Pagina: 1