GeForce: Quake3 oke, maar Half-Life slecht

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Met m'n nieuwe videokaart, een Asus Geforce2 MX, haal ik in Quake 3 Arena hoge fps-waardes, maar in Half-Life Counter-Strike kom ik niet boven de 15 fps. Dat slaat natuurlijk nergens op :(, die fps score zou vrijwel constant op 72 (het maximale voor Half-Life) moeten staan.
Heeft iemand een idee hoe dit mogelijk is? Ik gebruik de Asus drivers v5.30 die zijn meegeleverd (zijn volgens mij gewoon de NVidia drivers). En Half-Life is geupdate met de nieuwste patches, Counter-Strike ook.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:02
HL draait maximaal op 99fps ( ff in je cfg aanpassen, maar hoger dan 99 wil niet ). Constant haal je dat ook niet, mijn GF2 zakt soms naar de 40-50 (640x480 en grafische aanpassingen). Draai nu met 5.33, daarvoor met 5.22 en geen problemen, misschien die is proberen? Of een verse HL install?

Flickr | Lego collectie

• Unex
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Beetje offtopic, maar ik heb net half life erop gezet en ben wel benieuwd hoe je je fps kan meten in half life?

specs

• Speedy
net_graph 5 draait bij mij, met net_graph 0 zet je em uit.

/offtopic, ik zie vaak zo'n fps counter (dus alleen fps) links boven, weet iemand hoe? Of wat voor programmatje? Ik vraag veel man en niemand die het weet :(.

Flickr | Lego collectie

• _Hades_
  • Laatst online: 22:39
hmm.. laat ik mijn probleem met half-life counterstrike hier ook maar ff onder zetten..

ik heb een matrox G400SH 16mb. als ik half-life (dus geen cs) speel, dan speel ik in openGL, en kan ik gewoon uit de game weer terug switchen naar het menu. maar als ik cs speel, dan kan ik niet uit openGL weer terug naar het menu, dan krijg ik een zwart scherm (hij blijft iet hangen, want num loch en dergelijke blijven gewoon doen)
iemand hier een oplossing voor?

• Milly
  • Niet online
Ik zou het ook niet weten. Ik denk dat je hier toch te maken hebt met een bugje... CS blijft een beta.
Waar het eigenlijk over ging: het verschil tussen Quake3 en Half-Life met mijn Geforce2MX. Ik heb ontdekt dat als ik de netgraph uitzet dat ik dan veel soepelere beelden heb dan met de netgraph aan.... Hoe dat komt weet ik niet. Met netgraph krijg ik niet meer dan 15 fps, en zonder draait alles een stuk soepeler.

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

[: Happy Happy :]

Hey die probleem ken ik ook!
Ik heb dan wel een Tnt2 (overgeclockt naar Ultra)
Maar met spellen als Q3 en UT heb ik altijd een respectable Fps om over het net te spellen, het gaat noooit schokkerig.
Maar met HL is het een andere verhaal, vaak zit ik rond de 20 a 30 fps :( (Met NetGraph aan) --> Als ik 'm uitziet is het inderdaad speelbaarder, maar je hebt gelijk, netgraph zorgt voor belasting op je processor, dus als je gaat spelen, moet je 'm uitzetten :)
Echt vreselijk

heb ik niet meer :P

• Speedy
Ja, net_graph lagt, maar dat is algemeen bekend.......al trekt ie gewoon de 100fps op mijn systeem >:). Je draait toch wel de game resoluties op die kaart? (640x480-800x600) en geen show resolutie als 1600x1200 voor HL?
Probeer eens of het switchen van D3D naar OpenGL (wat sowieso beter is) of andersom helpt.

Flickr | Lego collectie

• wouzer
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
/offtopic, ik zie vaak zo'n fps counter (dus alleen fps) links boven, weet iemand hoe? Of wat voor programmatje? Ik vraag veel man en niemand die het weet
vanaf 1.1.0.0 is dat cl_showfps 1

• Speedy
En bedankt, zo is proberen, dan kan lag_graph 5 eraf.

Flickr | Lego collectie

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Je draait toch wel in OpenGL?
Anders, maar zal je wel gedaan hebben, opnieuw installen.
Je inderdaad veel meer halen, HL is grafisch helemaal niet zwaar.

Niet op voorraad.

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Inderdaad, ik gebruik sinds de update ook cl_showfps :)

Maar mijn prob is nu opgelost, waarom weet ik niet :)
Natuurlijk heb ik soms Fps van 20 of zelfs lager maar dat komt door de hoeveelheid spam of ik loop op eeen te grote ruimte :)
Ik zit nu rond de 50 fps
Maar ik draai wel op 1024x768 --> 16 bit colors --> OpenGL!
Speedy jij hebt een geforce, wat voor FPS haal jij dan precies, want joune dropt naar de 40-50 :(
Ik krijg namelijk een GeFo2!

• DarkShadow
  • Laatst online: 22:40
Ik heb in Counter-strike het probleem dat in Direct 3d alles vrij langzaam loopt ( Helemaal als ik inzoom met een sniper rifle) :( Als ik hem op Opengl zet is het opgelost, maar dan flikkert de onderkant en de bovenkant van het scherm, en kijk door mijn gun heen en door stukkken muur.

Ik heb een TnT 2 overgeclockt naar Ultra en heb de Detonator drivers (5.3* dacht ik ong.)
Heeft iemand misschien een oplossing ?

• Speedy
Hamlet, hij dropt naar die waarden in Boot_camp buiten, Lambda bunker bij de RPG en Gluon, Gassworks buiten en bij de torens binnen, dat soort locaties.
Zal ook wel wat aan mijn CPU liggen, die is niet meer de snelste.
Darkshadow, schroef je kaart is wat terug en kijk of ie het dan nog doet, ik had een TNT2 Ultra en de 3.53 drivers en geen enkel probleem in zowel D3D als OpenGL.

Flickr | Lego collectie

• Hamlet
  • Niet online

Hamlet

Van die flikkeren van de beeld komt door de drivers van Nvidia!
Ik heb dat soms ook wanneer ik vanaf nvidia 5.22 drivers gebruikt
maar heb jij dat altijd of alleen soms?

Ik heb dat soms, dan moet je gewoon ff op escape drukken > disconnect > quit
en daarna weer opnieuw proberen en dan doet iet het weer, maar ik gebruikt gewoon de oude drivers, daar heb ik geen probs mee.

Speedy: La ma, ik speel geen HL, maar tfc :D

En D3d is langzamer dan OpenGL en het ziet er bij mij ook veel waziger uit :(
Je kan ook proberen de nieuwste drivers voor OpenGL te gebruiken www.setupgl.com
maar ik raad het je af, omdat het mij volledige mislukte en computer moest formatteren :)
(niet dat het zoveel moeite kost, maar toch :))

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 06:53
Zet bij NVIDEA kaarten in OPENGL settings van je videokaart verstalsync op OFF BY DEFAULT

dit scheelt zeker 40%
Pagina: 1