Gents,
Tijd voor een upgrade van de gamebak.
Eigenlijk is het mijn enige fatsoenlijke Windows bak gezien de laptop van de vrouw een Mac is en mijn werk laptop dichtgetimmerd is zodat er niet eens een USB stick in kan...
Ik krijg ook binnenkort wat meer tijd gezien de kleine naar school gaat en dan kan ik mijn games weer wat oppakken.
De huidige setup is de laatste 2 jaar al wat wonky geweest en dat zit hem ergens in de compatibiliteit van het geheugen gok ik.
Af en toe loopt hij gewoon vast na 1 minuut (en na reboot niet meer gek genoeg) en 1x in de x tijd wil hij helemaal niet starten.
Ben dat zat en wil een stabiele pc waarbij ik ook van mijn processor bottleneck af wil bij een paar games.
Dit heb ik nu:
Ik denk dat het redelijk vanzelf spreekt welke onderdelen ik wil hergebruiken:)
De kast weet ik niet of die het gaat redden, die heb ik al moeten aanpassen voor de grafische kaart.
Ik heb gisteren de Samsung 970 pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB voor 160 euro gekocht die mijn SSD gaat vervangen en de huidige laat ik ernaast zitten.
Overklokken doe ik niet behalve dat mijn huidige mobo dit voor me deed met een knopje (en hij best rap ging moet ik zeggen).
Mobo, geheugen en processor zal het om gaan, tenzij jullie issues zien met de overige dingen die ik overneemt (voeding zou toch ruim voldoende moeten zijn voor de nieuwere generatie).
Ik denk dat de ryzen 3600 boxed uit de bbg prima past maar gezien ik niet vaak upgrade twijfel ik aan een x570 bord. Biosupgrade maakt me niet veel uit. Is toch eenmalig en yt staat vol met howtos maar compatibiliteit vind ik wel belangrijk gezien de ervaringen uit het verleden.
Afhankelijk van het mobo bijpassend geheugen dan erbij.
Wie kan me adviseren?
Tijd voor een upgrade van de gamebak.
Eigenlijk is het mijn enige fatsoenlijke Windows bak gezien de laptop van de vrouw een Mac is en mijn werk laptop dichtgetimmerd is zodat er niet eens een USB stick in kan...
Ik krijg ook binnenkort wat meer tijd gezien de kleine naar school gaat en dan kan ik mijn games weer wat oppakken.
De huidige setup is de laatste 2 jaar al wat wonky geweest en dat zit hem ergens in de compatibiliteit van het geheugen gok ik.
Af en toe loopt hij gewoon vast na 1 minuut (en na reboot niet meer gek genoeg) en 1x in de x tijd wil hij helemaal niet starten.
Ben dat zat en wil een stabiele pc waarbij ik ook van mijn processor bottleneck af wil bij een paar games.
Dit heb ik nu:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | MSI Z68A-GD65 (G3) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB | € 454,50 | € 454,50 |
| 1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 60,72 | € 60,72 |
| 1 | Behuizingen | Antec Performance One P183 | € 0,- | € 0,- |
| 3 | Monitoren | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 181,- | € 543,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Toetsenborden | Logitech diNovo Edge (Qwerty) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muismatten | Steelseries Qck+ | € 17,99 | € 17,99 |
| 2 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9 | € 45,75 | € 91,50 |
| 1 | Gaming headsets | Corsair Gaming VOID Wireless | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Optische drives | Sony Optiarc AD-7240S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | Corsair HX750W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 840 EVO 250GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.167,71 | ||
Ik denk dat het redelijk vanzelf spreekt welke onderdelen ik wil hergebruiken:)
De kast weet ik niet of die het gaat redden, die heb ik al moeten aanpassen voor de grafische kaart.
Ik heb gisteren de Samsung 970 pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB voor 160 euro gekocht die mijn SSD gaat vervangen en de huidige laat ik ernaast zitten.
Overklokken doe ik niet behalve dat mijn huidige mobo dit voor me deed met een knopje (en hij best rap ging moet ik zeggen).
Mobo, geheugen en processor zal het om gaan, tenzij jullie issues zien met de overige dingen die ik overneemt (voeding zou toch ruim voldoende moeten zijn voor de nieuwere generatie).
Ik denk dat de ryzen 3600 boxed uit de bbg prima past maar gezien ik niet vaak upgrade twijfel ik aan een x570 bord. Biosupgrade maakt me niet veel uit. Is toch eenmalig en yt staat vol met howtos maar compatibiliteit vind ik wel belangrijk gezien de ervaringen uit het verleden.
Afhankelijk van het mobo bijpassend geheugen dan erbij.
Wie kan me adviseren?
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput