Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste upgrade main components gamebak

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Topicstarter
Gents,
Tijd voor een upgrade van de gamebak.
Eigenlijk is het mijn enige fatsoenlijke Windows bak gezien de laptop van de vrouw een Mac is en mijn werk laptop dichtgetimmerd is zodat er niet eens een USB stick in kan...
Ik krijg ook binnenkort wat meer tijd gezien de kleine naar school gaat en dan kan ik mijn games weer wat oppakken.
De huidige setup is de laatste 2 jaar al wat wonky geweest en dat zit hem ergens in de compatibiliteit van het geheugen gok ik.
Af en toe loopt hij gewoon vast na 1 minuut (en na reboot niet meer gek genoeg) en 1x in de x tijd wil hij helemaal niet starten.
Ben dat zat en wil een stabiele pc waarbij ik ook van mijn processor bottleneck af wil bij een paar games.

Dit heb ik nu:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI Z68A-GD65 (G3)€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGainward GeForce GTX 1070 Phoenix 8GB€ 454,50€ 454,50
1Interne harde schijvenSamsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 60,72€ 60,72
1BehuizingenAntec Performance One P183€ 0,-€ 0,-
3MonitorenDell Ultrasharp U2412M Zwart€ 181,-€ 543,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenLogitech diNovo Edge (Qwerty)€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech Mouse MX Revolution Laser Cordless€ 0,-€ 0,-
1MuismattenSteelseries Qck+€ 17,99€ 17,99
2Geheugen internCorsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 45,75€ 91,50
1Gaming headsetsCorsair Gaming VOID Wireless€ 0,-€ 0,-
1Optische drivesSony Optiarc AD-7240S Zwart€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCorsair HX750W€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesSamsung 840 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.167,71

Ik denk dat het redelijk vanzelf spreekt welke onderdelen ik wil hergebruiken:)
De kast weet ik niet of die het gaat redden, die heb ik al moeten aanpassen voor de grafische kaart.
Ik heb gisteren de Samsung 970 pricewatch: Samsung 970 EVO 1TB voor 160 euro gekocht die mijn SSD gaat vervangen en de huidige laat ik ernaast zitten.

Overklokken doe ik niet behalve dat mijn huidige mobo dit voor me deed met een knopje (en hij best rap ging moet ik zeggen).

Mobo, geheugen en processor zal het om gaan, tenzij jullie issues zien met de overige dingen die ik overneemt (voeding zou toch ruim voldoende moeten zijn voor de nieuwere generatie).

Ik denk dat de ryzen 3600 boxed uit de bbg prima past maar gezien ik niet vaak upgrade twijfel ik aan een x570 bord. Biosupgrade maakt me niet veel uit. Is toch eenmalig en yt staat vol met howtos maar compatibiliteit vind ik wel belangrijk gezien de ervaringen uit het verleden.

Afhankelijk van het mobo bijpassend geheugen dan erbij.

Wie kan me adviseren?

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Beste antwoord (via DRuw op 30-07-2019 12:22)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Je moet sowieso een XMP profiel laden voordat het geheugen op de juiste frequentie en latencies komt. Dan kost het ook niet meer moeite om het geheugen nog wat verder te verhogen. Een prijsverschil van meer dan 50% om 3600MT/s te nemen lijkt mij iig niet interessant. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Alle reacties

• -The_Mask-
  • Niet online
Als je weer een tijdje met de PC wil doen zou ik een Ryzen 7 3700X halen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@DRuw Wat is je budget en je eigen voorstel ?

Lees je in, maak een eigen voorstel ,wenslijst, en houd gear apart wat je zou willen behouden.

[ Voor 51% gewijzigd door Hackus op 27-07-2019 09:54 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:42:
@DRuw Wat is je budget en je eigen voorstel ?
Dit gaat slecht klinken maar gezien ik behoorlijk lang met de huidige heb gedaan en de graka hergebruik mag het mij best wat kosten. Tuurlijk ga ik geen 5k uitgeven maar ik kijk niet op een hondertje als het te verantwoorden is in prestaties of net dat beetje meer bang for buck zegmaar..
Ik zie inderdaad dat de 7 3700 ongeveer 10 % overal benchmark performance voordeel heeft een met 2cores meer lijkt het wat beter toekomst geschikt (glazenbolmodus).
Mobo is natuurlijk wel een dingetje gezien de x570 nu duur is en er op dit moment hard aan de productie en ontwikkeling gewerkt wordt door de nieuwe procs...
Daar zit ik een beetje mee

[ Voor 28% gewijzigd door DRuw op 27-07-2019 10:13 ]

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:42:
@DRuw
Lees je in, maak een eigen voorstel ,wenslijst, en houd gear apart wat je zou willen behouden.
Zoals ik al aangaf:
Randapparatuur houd ik.
Graka gaat mee en de hds gaan mee.
Kast is afhankelijk of de nieuwe SSD en mobo erin past, An sich mag die blijven.

De 7 3700 die the mask aangeeft vind ik een mooie suggestie en het mobo zit ik een beetje mee dus.
Is het nu zonde om voor de 450 chipset te gaan wegens kosten of wordt er verwacht dat de x570 in prijs dropt en de borden uitgebreider worden?
Dat de prijs zakt denk ik wel maar qua functies weet ik het niet.
Als er nu tussen dezelfde borden 50 euro zit maar verder top borden zijn waar niet veel aan door te ontwikkelen is kom ik daar wel overheen...

Ik typ overigens op mijn telefoon vanuit Oostenrijk dus de rml lijst aanpassen is echt niet te doen:(
Ik doe mijn best...

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Je voeding zou ik ook gaan vervangen. 9-10j is best oud en het ontbreekt aan zgn ATX 12V 2.4/ 2.52 voor nieuwe gear. als je alleen upgrade setje zoekt als MB-CPU-RAM-GPU is het CAA.

Ryzen5 3600 is al een beste upgrade tov. 3700X voegt niets extra toe in gamen met GTX1070. verder is het van belang welke games je speelt oa Rage2 heb je meer aan Ryzen 3600, met BF V heb je meer aan Intel 9400F.

strijk wel over mijn hart, hier zit je de 1e jaren goed mee.

1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 345,05€ 345,05
1MoederbordenMSI X570-A Pro€ 172,99€ 172,99
1BehuizingenFractal Design Meshify C€ 74,-€ 74,-
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 49,90€ 49,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Elite BLE2K8G4D36BEEAK€ 158,26€ 158,26
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 90,75€ 90,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 890,95

[ Voor 73% gewijzigd door Hackus op 27-07-2019 14:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Dat snap ik voor het huidige spul maar ik wil ook een beetje vooruit kijken. Nu speel ik bfv en heb net Titanfall gekocht voor een paar euro voor de lol maar het zal strategy of fps zijn en bang for buck kom ik dan het beste bij AMD weg volgens mij.
8core lijkt me voor de toekomst verstandiger dus tot zoverre heb ik het zelf in mijn hoofd rechtgepraat (schiet gerust af)
De voeding is inderdaad wat ouder dus als ik aansluitingen mis bijvoorbeeld zal ik wel moeten switchen.. het is een voeding met verschillende verwisselbare plugs dus had gehoopt er nog mee weg te kunnen:)

En och, vanaf wanneer het een CAA is of een BBG vraaf ik me af.... Ik verander ongeveer alle hoofdcomponenten behalve de graka en juist andersom lijkt me CAA maar laat een modder gerust dit topic verzetten naar CAA als hij daar onder valt hoor...

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik heb even naar de specs zitten kijken, waaronder hier https://www.anandtech.com...0-motherboard-overview/37
Voor mobo lijkt de gigabyte elite mee geschikter gezien bij 2x m.2 poorten heeft ipv 1 van de MSI.
Ik ga er een innemen met m'n SSD dus voor de toekomst lijkt het me heen overbodige luxe om er een over te hebben.
Denk je dat het niet in mijn huidige kast past?
Hij staat m'n bureau dus hij hoeft er niet glimmend uit te zien;)
Voeding zal ik nog even naar kijken... Ook nog even kijken op de compatibiliteit lijst van het mobo voor het geheugen:)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:53
De voeding zou je nog een paar jaar kunnen gebruiken maar nog eens 8 jaar is te hoog gegrepen.
Overigens voldoet de voeding (vanwege DC-DC) aan de ATX2.4 specs, alleen bestond die spec nog niet ten tijde van introductie van de voeding.

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik zit nu op deze lijst:
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 ELITE€ 209,90€ 209,90
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 81,51€ 81,51
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-16GVK€ 154,50€ 154,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 931,61

Aan de ene kant niet zeker over de kast en voeding om de oude het te gebruiken, aan de andere kant is het ook een mooie start en houd ik mijn oude pc eigenlijk volledig werkend met alleen een oude graka die ik nog wel ergens heb.
Ripjaws gekozen wegens compatibiliteit met mobo (de crucials met dezelfde latency staan niet op de lijst).
Iemand die hier gekke dingen ziet wellicht?

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Kan iemand mij nog 2 seconden helpen met het geheugen?
Die ripjaws hebben goede kaarten in handen qua latency en snelheid maar de verkrijgbaarheid wordt rap minder en ik vraag me af of het merkbaar is om goedkoper geheugen te nemen...
Weet iemand ook of het qua hoogte past op het mobo met een mugen erop?
Tnx!

• -The_Mask-
  • Niet online
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK deze is prima overklokbaar. 3400MT/s met CL16 lukt sowieso wel met minder dan 1,4V, hoger waarschijnlijk ook wel.

AMD Nieuwsdiscussie

• DRuw

DRuw

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 10:01:
pricewatch: Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK deze is prima overklokbaar. 3400MT/s met CL16 lukt sowieso wel met minder dan 1,4V, hoger waarschijnlijk ook wel.
Zal dat verschil merkbaar zijn tussen 3200/3400/3600 überhaupt?
Ik ga in het begin niet overklokken denk ik (geen ervaring mee behalve het oc knopje van MSI op m'n huidige mobo:)) maar wil er wel wat mee doen om de gebruiksduur te verlengen. Tenzij het heel simpel te doen is natuurlijk...:)

Acties:
  • Beste antwoord

• -The_Mask-
  • Niet online
Je moet sowieso een XMP profiel laden voordat het geheugen op de juiste frequentie en latencies komt. Dan kost het ook niet meer moeite om het geheugen nog wat verder te verhogen. Een prijsverschil van meer dan 50% om 3600MT/s te nemen lijkt mij iig niet interessant. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Ik heb alles net besteld maar ik twijfel nu net nog aan het mobo. Wat is nou het verschil tussen de pro en de elite?
Ze worden anders gewaardeerd op internet zie ik maar ik zie de verschillen echt niet behalve de audio chip.
Ben ik nou gek???

• DRuw

DRuw

Topicstarter
Dit is de bestelling geworden.
Ik wilde het weekend aan de gang dus de kast is onderweg vanuit Paradigit, het geheugen van 4launch en de rest bij Azerty.
Scheelt maar een paar euro behalve dat de pro op voorraad was en dat een van de grootste redenen is dat ik daarvoor ben gegaan..
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 PRO€ 260,-€ 260,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 85,-€ 85,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 84,24€ 84,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 914,94

Overmorgen terug van vakantie en gelijk klussen:)

Pagina: 1