Deze RGB controller geschikt of toch beter een andere?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• de_agent
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 25-12-2025
Beste forumlezers,

Ik wil binnenkort een nieuwe case gaan kopen voor mijn setup. Ik heb de Phanteks Eclipse P350X op het oog waarbij ik nog drie Sharkoon SHARK Blades RGB casefans wil aanschaffen.
Nu heb ik op dit moment nog een MSI B350 Tomahawk Arctic, welke ik op termijn (binnen enkele maanden) wil gaan vervangen met een Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming, met een nieuwe CPU, waarschijnlijk Ryzen 5 3600.
Op dit X470 bord zit één 5V adressable RGB header, dus heb ik een RGB Controller nodig. Ik wil dan wel de RGB Fusion software van Gigabyte gaan gebruiken om alle RGB te gaan aansturen.

Ik heb al wat onderzoek gedaan en gezien dat ik een adapterkabel nodig heb om de case RGB's aan te sluiten op het moederboord. Wat ik echter niet kan terugvinden, is of deze combinatie van drie RGB fans en één case RGB zullen werken met de RGB controller die ik in gedachten heb (Silverstone SST-LSB01).

Vandaar dan ook dit topic. Is dit een geschikte en werkende combinatie of raden jullie toch een andere RGB controller aan? Mijn budget voor zo'n controller ligt op maximaal € 50.

Alvast bedankt voor jullie reacties :) !

PS: Ik ben me ervan bewust dat er geen adressable RGB header op mijn huidige B350 bord zit.