Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

laag inomen bij skilled servicedesk of hoog bij servicedesk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ICTmaargangster
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 11-06-2020
Mijn vraag

Ik ben nu werkzaam als servicedesk medewerker bij de overheid hier verdien ik een top salaris voor wat ik doe.We zijn namelijk een soort van doorgeefluik, dus alleen registreren enz. Ik verdien voor 32 uur werken 2300 netto ja netto. Alleen kan ik hier niet doorgroeien, wil ik elders aan de slag gaan bieden ze me 1700 netto.PS(alleen een niveau4 mbo diploma ICT/netwerkbeheer).

Dus wou ik hbo gaan doen via een bedrijf bieden ze me dus 1700 netto. Wat is slim? Aangezien ik wil doorgroeien is het dan handig om bij de overheid te blijven en dan hbo deelijd op mijn kosten te gaan doen om zo geld te verdienen en na mijn HBO als een echte it'er aan de slag te gaan of nu al kiezen voor een Technische baan met een laag salaris en hbo deeltijd gaan volgen. _/-\o_ _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20:31
Ah, de gouden kooi :) Nu verdien je goed, maar blijkbaar is dit niet de marktstandaard. Ik zou kijken of je huidige werkgever ook wilt investeren in een HBO opleiding.
Dan heb je vaak wel een studiekostenregeling, dat je een deel moet terugbetalen als je binnen x-jaar vertrekt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Volgens mij is de afweging: wil je op de korte of lange termijn doorgroeien. Het lijkt me dat op een gegeven moment de groei met enkel MBO er ook uit is.

Als je dat laatst ambieert en HBO aankunt zou ik voor die deeltijdopleiding gaan. Eventueel kan je onderhandelen met je werkgever over het deels financieren er van.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online
Dat is dus een brutoloon van 3800 euro bij 40 uur? Slimste is daar blijven en een deeltijd opleiding volgen. Alleen een HBO starter verdient ook echt geen 3800 euro bruto, dus je gaat er altijd op achteruit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Fable
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-01 14:49
ICTmaargangster schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:22:
Mijn vraag

Ik ben nu werkzaam als servicedesk medewerker bij de overheid hier verdien ik een top salaris voor wat ik doe.We zijn namelijk een soort van doorgeefluik, dus alleen registreren enz. Ik verdien voor 32 uur werken 2300 netto ja netto. Alleen kan ik hier niet doorgroeien, wil ik elders aan de slag gaan bieden ze me 1700 netto.PS(alleen een niveau4 mbo diploma ICT/netwerkbeheer).

Dus wou ik hbo gaan doen via een bedrijf bieden ze me dus 1700 netto. Wat is slim? Aangezien ik wil doorgroeien is het dan handig om bij de overheid te blijven en dan hbo deelijd op mijn kosten te gaan doen om zo geld te verdienen en na mijn HBO als een echte it'er aan de slag te gaan of nu al kiezen voor een Technische baan met een laag salaris en hbo deeltijd gaan volgen. _/-\o_ _/-\o_
Voor die 600 euro netto verschil kan je makkelijk je eigen deeltijd HBO opleiding betalen. Ik zou dat doen en dan tijdens je studie rustig op zoek gaan naar een goede baan waar je lekker kan doorgroeien.

opzoek of op zoek? het is best simpel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 01:14
Wat mij betreft,
probeer zo veel als mogelijk door te groeien in onderwijs niveau, een papiertje is altijd handig.
Maar, daarnaast ook zorgen dat je je eigen ambities blijft volgen.

Dat wil zeggen, naarmate je ouder, ervarener, verder groeit, zal een standaard opleiding niet altijd even in de pas lopen met wat je al weet of waar je naar toe wil.
Het is deels in de pas lopen met de zaken die je al weet, en eruit halen wat je nog niet wist, met aan het eind een diploma achter je naam.

Daarnaast, kijk rond binnen je werkomgeving, probeer de dingen die je als uitdaging ziet naar je toe te halen, en de overige zaken aan anderen te laten. Daar zitten ook weer ontwikkel momenten in. (lukt meestal niet, een goed gedeelte weet te halen...)

• ICTmaargangster
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 11-06-2020
Dankje jullie wel voor jullie reactie ik moet nu wel zeggen dat ik waarschijnlijk nu een beetje 'te laat ben om me überhaupt voor een hbo opleiding in te schrijven. Dus zou ik een jaar moeten wachten, ik neem aan dan dat ik dan een jaar op de non skilled servicedesk gaan zitten voor het salaris, heb de kennis zeker wel.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Michielgb
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:36
ICTmaargangster schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 01:21:
Dankje jullie wel voor jullie reactie ik moet nu wel zeggen dat ik waarschijnlijk nu een beetje 'te laat ben om me überhaupt voor een hbo opleiding in te schrijven. Dus zou ik een jaar moeten wachten, ik neem aan dan dat ik dan een jaar op de non skilled servicedesk gaan zitten voor het salaris, heb de kennis zeker wel.
Volgens mij zie je alleen maar beren op de weg. Maandag aanstaande gewoon zo veel mogelijk HBO-instellingen bellen en dan kan je in de eerste week van september heus wel ergens beginnen.

Ik mis ook een beetje de vraag welke kant je uiteindelijk op wil. Je hele leven lang servicedesk (lees: in die hoek gaan een hele hoop banen verdwijnen) of een andere richting?

• Frieda
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Ik heb me vorig jaar in augustus pas definitief ingeschreven. Geen probleem :)

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 20:57
Offtopic

32 uur €2300,- netto als doorgeefluik? Wat doe ik verkeerd 7(8)7 :P

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Dankje jullie wel voor jullie reactie ik moet nu wel zeggen dat ik waarschijnlijk nu een beetje 'te laat ben om me überhaupt voor een hbo opleiding in te schrijven.
Waarom? Zo lang er nog plaats is kun jij je doorgaans inschrijven tot 1 oktober (meestal). Dus deze week met je werkgever om tafel, daarna meteen via de website van de betreffende hogeschool inschrijven.

Je hebt nu een easy werkplek en hebt dus prima energie en tijd om een deeltijd HBO te gaan volgen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
En kijk niet alleen naar je netto salaris. Secundaire voorwaarden als pensioen en dergelijke zijn ook belangrijk.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:46
Een geheel andere discussie misschien, maar is het niet belachelijk dat onze overheid zo ver boven marktconform salarissen betaald? Die 2300 netto halen de meeste SD medewerkers niet eens bruto op een 40 urige werkweek.

Je zou ook via een NCOI o.i.d. een hbo opleiding kunnen volgen naast je huidige baan. Wanneer je dit op eigen kosten doet, krijg je nog een stuk terug van de belastingdienst.

[Voor 13% gewijzigd door virtualite op 27-07-2019 22:40]

• fonsoy
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 08:40
Op veel functies betaalt de overheid onder marktconform. Voor de meeste functies geldt dat lager geschoold werk vaak iets boven marktconform betaalt, en hoger geschoold werk iets onder marktconform.
Ik zou inderdaad ook lekker blijven zitten en in de tussentijd die HBO-opleiding volgen, eventueel voor eigen rekening. Maar bij de overheid willen ze misschien daar wel soepel mee zijn.

Als ik mijn salaris bij de overheid wil krijgen moet ik daar manager worden van 30 man terwijl ik nu gewoon de techneut ben.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• Renegade666
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 21:32
virtualite schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 09:31:
Een geheel andere discussie misschien, maar is het niet belachelijk dat onze overheid zo ver boven marktconform salarissen betaald? Die 2300 netto halen dr meestr SD medewerkers niet eens bruto op een 40 urige werkweek.

Je zou ook via een NCOI o.i.d. een hbo opleiding kunnen volgen naast je huidige baan.
Zelf de mensen die van de HD komen, halen dat niet :-(

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Morpheusk
  • Registratie: april 2008
  • Nu online
fonsoy schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 10:27:
Op veel functies betaalt de overheid onder marktconform. Voor de meeste functies geldt dat lager geschoold werk vaak iets boven marktconform betaalt, en hoger geschoold werk iets onder marktconform.
Ik zou inderdaad ook lekker blijven zitten en in de tussentijd die HBO-opleiding volgen, eventueel voor eigen rekening. Maar bij de overheid willen ze misschien daar wel soepel mee zijn.

Als ik mijn salaris bij de overheid wil krijgen moet ik daar manager worden van 30 man terwijl ik nu gewoon de techneut ben.
Schaal 9 voor een SD functie is wel ruim aan de hoge kant voor de overheid. Vaak is dat een coördinerende functie, schaal 6,7 of 8 €3450 max. is gebruikelijker al vind ik dat persoonlijk ook een vrij hoog salaris. Ik zou inderdaad intern een HBO opleiding proberen te gaan volgen of proberen intern te solliciteren.

Is het ook echt zo dat salaris de overheid bij de hoger geschoold werk onder marktconform zitten? Heb je rekening gehouden met 13e maand en 36-urige (+/- 11%) werkweek? Dan nog maar niet te spreken over de flexibiliteit van vrij nemen als je besluit 40 uur te werken waardoor je ruim 200 uur compensatie verlof voor terug krijgt. Maar als jij nu al bijna de 90k~100k aantikt zou ik inderdaad ook geen manager worden. :*)

Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten

• Besottedorb
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:18
Hier dezelfde situatie als TS, ik heb besloten per september bij een detacheerder aan de slag te gaan om hier de nodige ervaring op te doen en certificaten te halen.
Michielgb schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 01:39:
[...]

Ik mis ook een beetje de vraag welke kant je uiteindelijk op wil. Je hele leven lang servicedesk (lees: in die hoek gaan een hele hoop banen verdwijnen) of een andere richting?
Kun je dit toelichten? Het lijkt mij dat een menselijke servicedesk altijd nodig blijft?
Een geheel andere discussie misschien, maar is het niet belachelijk dat onze overheid zo ver boven marktconform salarissen betaald? Die 2300 netto halen dr meestr SD medewerkers niet eens bruto op een 40 urige werkweek.

Je zou ook via een NCOI o.i.d. een hbo opleiding kunnen volgen naast je huidige baan.
Universiteiten en hbo instellingen betalen ook deze bizarre bedragen. Ik werk op de servicedesk van een uni, saai werk maar wel 3300 bruto met allerlei netto toeslagen voor 38 uur.
3300 euro is het maximum voor SD binnen de CAO universiteiten maar in de praktijk kun je blijkbaar nog wel is een schaal hoger komen zonder coördinerende functie.

[Voor 58% gewijzigd door Besottedorb op 27-07-2019 11:58]

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10-01 11:23
Besottedorb schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:49:
[...]

Kun je dit toelichten? Het lijkt mij dat een menselijke servicedesk altijd nodig blijft?
Maar wel steeds minder. Zie hoe veel automatisering er plaats vindt in de self-service opties in veel diensten, zoals Office 365. Ook procesverbeteringen zorgen ervoor dat er veel minder servicedeskmedewerkers nodig zijn. Om deze reden ben ik jaren geleden zelf ook uit een servicedeskfunctie gestapt, ook al had ik een vergelijkbaar salaris met dat van TS. Een goed salaris is slechts een springplank naar een betere functie met een beter lange termijn salaris.

• Besottedorb
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:18
Trommelrem schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:56:
[...]

Maar wel steeds minder. Zie hoe veel automatisering er plaats vindt in de self-service opties in veel diensten, zoals Office 365. Ook procesverbeteringen zorgen ervoor dat er veel minder servicedeskmedewerkers nodig zijn. Om deze reden ben ik jaren geleden zelf ook uit een servicedeskfunctie gestapt, ook al had ik een vergelijkbaar salaris met dat van TS. Een goed salaris is slechts een springplank naar een betere functie met een beter lange termijn salaris.
Ik heb zelf geen ervaring met de self service diensten van Office 365. Wat ik merk bij veel onderwijsinstellingen is dat er nauwelijks tot geen (goede) aandacht wordt besteed aan procesverbeteringen waardoor er alleen maar meer mensen op de servicedesk nodig zijn omdat veel systemen/processen gewoon niet goed functioneren.
Verder merk ik dat zelfs met de self service diensten die wij hebben veel gebruikers hier alsnog ondersteuning bij nodig hebben, ook bij de meest simpele dingen.

Bij bedrijven waar de processen geoptimaliseerd zijn zullen er zeker minder mensen nodig zijn, maar ik vermoed dat dit bij weinig bedrijven het geval is en dat het nog een hele tijd duurt voordat een servicedesk wordt vervangen door AI, self service en chatbots o.i.d.

Het lijkt ook steeds moeilijker om goede servicedeskmedewerkers te vinden, de vraag lijkt de pan uit te rijzen. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Kun je niet via de werkgever (ik werk zelf ook bij de overheid BV) een stukje scholing regelen? Bij ons is dat best normaal, mensen die 50% tijd (en collegegeld, maar dat is vergeleken met de tijd peanuts) of meer krijgen om een HBO/WO te gaan doen. Sure, niet na 3 maanden nadat je binnen bent... maar als je er al een tijdje zit is dat prima te roggelen.

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• RoamingZombie
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 03-12-2020

RoamingZombie

Watching the sheeple...

[...]

[...]
Ik kom uit die wereld en ik kan je vertellen dat de meeste bedrijven al zwaar naar AI mogelijkheden aan het kijken zijn voor dit werk. Bij uitstek een branche die je kan automatiseren. Nu is het vernamelijk nog ondersteuning maar daar zal het waarschijnlijk niet bij blijven.

https://emerj.com/ai-sect...stomer-service-use-cases/

Do not go gentle into that good night, Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. - Dylan Thomas

• Stimpy68
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 16:19

De overheid betaald voor de lagere functies meer uit dan een commercieel bedrijf, maar daarentegen zijn de meeste hogere functies gelijk of lager betaald dan buiten de overheid. Ik werk zelf bij de overheid en kan "buiten" meer verdienen, maar heb dan minder secundaire arbeidsvoorwaarden.
Welk commercieel bedrijf bied mij net zoveel verlofdagen en flexibiliteit als wat ik nu heb? Ik heb het dan over 25 vakantiedagen, 12 ADV dagen én 12 flexdagen per jaar voor 5 x 8 uur werken. En zo kun je meerdere varianten verzinnen bij ons. Ja, geen lease bak e.d.

Ondanks dat de salarissen voor die lagere functies hoger ligt hebben wij de grootste moeite om mensen te krijgen.... Schoolverlaters werken liever bij een commercieel bedrijf blijkbaar, gelokt door een lease auto oid.

@ICTmaargangster Heb je de nodige ervaring/certificeringen e.d.? En wat voor functie zoek je? Wij hebben genoeg vacatures open staan O-) En genoeg opleidingsmogelijkheden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bert-Jan
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 15-01 16:06
Ik zou zeker gaan praten met je teamleider, waar bij de (rijks?)overheid je zit weet ik niet, maar in mijn geval (Rijksoverheid) begon ik een studie met de gedachte dat ik alles zelf zou moeten betalen, alles gemeld en uiteindelijk wordt het 100% vergoed en krijg ik 240 uur studieverlof per jaar van de baas in het kader van een loopbaanafspraak (art. 59 lid 4 ARAR).

In andere gevallen zou je 50% van de scholingskosten vergoed krijgen, en 25% verlof van de tijd voor lessen, examens en dergelijke (59 lid 5 ARAR).

Als je daarin gefaciliteerd wordt, samen met het salaris, klinkt het wel aantrekkelijk om daar te blijven plakken en daarnaast de studie te doen.

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:35

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Bij de overheid wordt steeds vaker HBO gevraagd (niet alleen niveau, zie DUO als voorbeeld).

Zeker slim om een HBO opleiding te gaan pakken als je bij de overheid verder wil groeien.

Maar met HBO denkniveau en MBO 4+ IT opleiding met specifieke certificaten kom je ook een heel eind in de IT.

Wat ik mij meer afvraag, waar ligt jouw ambitie binnen de IT?

- Development (producteigenaar, backend/front-end/fullstack-ontwikkelaar, architect op diverse niveau’s, qa engineer (testautomatisering/kwaliteitsverbeteringen/diverse testsoorten (functioneel/keten/security/api etcetra))
- Operations/Beheer

Vaak is bovenstaande ook nog eens gemixt, zeker in de wereld van agile/scrum/devops. Ook nog eens makkelijker gemaakt door bij Azure/AzureDevops.

Ook bij ons in het bedrijf zijn diverse mogelijkheden, maar gelijk dat salaris verdienen in een andere rol dan wat je nu doet.. ik vraag mij het af of dat gelijk lukt.

Ik zou van je huidige rol eens gaan verdiepen in de QA rol binnen applicatieontwikkeling, veel vraag naar.. mijn dm staat open.

[Voor 51% gewijzigd door Falcon op 27-07-2019 13:38]

"You never come second by putting other people first"

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 17:15

drooger

Falen is ook een kunst.

Met een beetje geluk kan je ook nog een interessante hbo opleiding vinden die in februari begint.

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• Michielgb
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 19:36
Besottedorb schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 11:49:

[...]

Er zal voor een bepaalde categorie klachten/vragen zeker menselijke interactie nodig blijven, maar dat worden er de komende jaren een stuk minder. Ik werk zelf met software dat inkomende mailtjes met vragen van mensen scant op trefwoorden en gelijk geautomatiseerde acties daarop kan ondernemen. Bijvoorbeeld een t-shirt wat in de verkeerde maat is geleverd. Er wordt direct een retourbon gemailed, een nieuwe bestelling geplaatst met de juiste maat en een excuusmail met een tegoedbon. Dat is een adaptive algoritme wat steeds accurater wordt op basis van eerder afgehandelde cases. Dat scheelt al een hele hoop manueel werk. Er zijn legio andere voorbeelden te vinden op het internet.

Combineer dit met steeds slimmer wordende technieken als spraakherkenning, OCR, machine learning, SLA compliance en RPA en dan zul je zien dat we steeds minder mensen per klantcontact nodig gaan hebben.

Door daar nu al op in te spelen kan je deze trend voor zijn; specialiseer je dus echt in die hoek waar automation de komende jaren slechts weinig progressie kan boeken. Kort gezegd; menselijke interactie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-01 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Zoals anderen ook zeggen, ik zou met je werkgever gaan praten over deeltijd HBO, al dan niet door hen vergoed. Stel dat ze niet willen bijdragen en je het zelf moet betalen, hou je met wat geluk nog altijd meer over dan als je naar een andere werkgever gaat die wél je opleiding betaald.

Ik weet dat de overheid relatief hoog zit qua salarissen voor bepaalde functies, maar €2300 netto voor een 1e lijns servicedesk vind ik zelfs voor een overheid aan de hoge kant. Je weet zeker dat het netto is en geen bruto of dat er redenen zijn die het loon alsnog rechtvaardigen?

€2300 netto bij 32 uur is grofweg €2875 netto bij 40 uur. Dat is belachelijk veel voor de baan die jij omschrijft.
(Lees: Dat neigt naar een schaal waar ook functies voor HBO/WO-ers met de nodige jaren ervaring in zitten.)

[Voor 16% gewijzigd door unezra op 27-07-2019 13:50]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

• Brazos
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10-01 21:37
unezra schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 13:48:

€2300 netto bij 32 uur is grofweg €2875 netto bij 40 uur. Dat is belachelijk veel voor de baan die jij omschrijft.
(Lees: Dat neigt naar een schaal waar ook functies voor HBO/WO-ers met de nodige jaren ervaring in zitten.)
Ik vermoed dat fulltime 36 uur zou zijn, en geen 40. Dan verdien je met 32u relatief al meer. En er zit misschien ook nog wat reiskostenvergoeding bij die 2300 inbegrepen.

Daarnaast is er vaak nog sprake van ikb (20% o.i.d. over het salaris). Als je genoeg hebt aan je 4 weken wettelijk verlof en verder niets extra's hoeft geeft dat een aardige salarisboost.

Daarnaast zou het ook geen 2875 netto zijn bij 40 uur, elke euro extra zal vanaf die 2300 met 50% belast worden, waar die 2300 zelf iets van 20% belast is. Denk eerder iets van 2450 netto fulltime. En dat is, in ieder geval in de tak van overheid waar ik werk, een HBO startsalaris.

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 16-01 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Brazos schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 19:38:
[...]
Ik vermoed dat fulltime 36 uur zou zijn, en geen 40. Dan verdien je met 32u relatief al meer. En er zit misschien ook nog wat reiskostenvergoeding bij die 2300 inbegrepen.

Daarnaast is er vaak nog sprake van ikb (20% o.i.d. over het salaris). Als je genoeg hebt aan je 4 weken wettelijk verlof en verder niets extra's hoeft geeft dat een aardige salarisboost.

Daarnaast zou het ook geen 2875 netto zijn bij 40 uur, elke euro extra zal vanaf die 2300 met 50% belast worden, waar die 2300 zelf iets van 20% belast is. Denk eerder iets van 2450 netto fulltime. En dat is, in ieder geval in de tak van overheid waar ik werk, een HBO startsalaris.
Waar haal jij die 50% vandaan?
https://www.belastingdien...019-nog-niet-aow-leeftijd

Da's pas vanaf €68.508 bruto per jaar en daar zit ook TS nog lang niet aan.

IKB zou nog kunnen idd, maar da's geen regulier netto salaris dus dat zou TS niet mee mogen tellen.
Reiskosten idem. Dat is geen salaris.

20% inkomensbelasting kennen we in Nederland niet.
Laagste is 36,65%, dat is voor je salaris tot en met € 20.384

Bij de overheid is 36 uur vaker fulltime, maar kun je toch 40 uur werken, kun je dat wel degelijk direct doorrekenen. Misschien dat het niet op de € klopt, maar ik denk dat ik aardig in de buurt kom. (Mits TS het dus werkelijk over zijn nettoloon heeft en dat zou me verrassen omdat 'ie dan met 1e lijns werk, in een HBO/WO schaal zit. Zo gek is zelfs de overheid niet.)

[Voor 13% gewijzigd door unezra op 27-07-2019 20:19]

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brazos
unezra schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 19:58:
[...]

Waar haal jij die 50% vandaan?
https://www.belastingdien...019-nog-niet-aow-leeftijd

Da's pas vanaf €68.508 bruto per jaar en daar zit ook TS nog lang niet aan.
Met 2300 netto, ervan uitgaande dat dit excl. reiskostenvergoeding is, zit je op 3000 bruto. De marginale belastingdruk bij 36.000 p/j is 49,25%. Dat is dus jouw tabel, plus de afbouw van je arbeidskorting (€ 3.399 - 6% x (arbeidsinkomen - € 34.060)) en algemene heffingskorting (€ 2.477 - 5,147% x (belastbaar inkomen uit werk en woning - € 20.384)).

Dus gewoon 50% afgeroomd.
[...]

IKB zou nog kunnen idd, maar da's geen regulier netto salaris dus dat zou TS niet mee mogen tellen.
Reiskosten idem. Dat is geen salaris.
Het is ook geen salarisvergelijking wat TS doet. IKB kun je gewoon maandelijks met je salaris laten uitbetalen, dus dan kun je prima op €2300 uitkomen met een gangbaar salaris voor de servicedesk.
[...]

20% inkomensbelasting kennen we in Nederland niet.
Laagste is 36,65%, dat is voor je salaris tot en met € 20.384
Zo werkt het niet. Bij €3000 bruto betaal je €705 loonheffing, dat is 23,5%. De 20% was natte vinger werk, maar die 3,5% zul je me moeten vergeven.

De schalen die je aanhaalt houden geen rekeningen met de kortingen, je werkgever en de belastingdienst doet dat gelukkig wel. Met andere woorden, verdien je 3000 met 32u dan verdien je €3375 met 36 uur. Dat is netto 2485,17 (bron: witte tabellen). Dat komt aardig in de buurt van mijn eerdere 2450.
[...]

Bij de overheid is 36 uur vaker fulltime, maar kun je toch 40 uur werken, kun je dat wel degelijk direct doorrekenen. Misschien dat het niet op de € klopt, maar ik denk dat ik aardig in de buurt kom. (Mits TS het dus werkelijk over zijn nettoloon heeft en dat zou me verrassen omdat 'ie dan met 1e lijns werk, in een HBO/WO schaal zit. Zo gek is zelfs de overheid niet.)
Dan nog zou je 40 uurs salaris 3750 zijn, dat komt netto neer op 2676,25 netto. Of dat in een HBO/WO schaal komt hangt van de opbouw van TS zijn salaris af. Als die 2300 incl ikb is is zijn bruto salaris 2500, dat past prima binnen schaal 7/8 van de overheid met een jaar of twee ervaring. En dat zijn geen HBO laat staan WO schalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 05:32
Luchtbakker schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 08:12:
Offtopic

32 uur €2300,- netto als doorgeefluik? Wat doe ik verkeerd 7(8)7 :P
ICTmaargangster schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 23:22:
Ik ben nu werkzaam als servicedesk medewerker bij de overheid
Belastinggeld uitgeven doet geen pijn, dat is andermans geld ;)

• Brazos
Henk007 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 21:00:
[...]

[...]

Belastinggeld uitgeven doet geen pijn, dat is andermans geld ;)
De vraag is of de overheid nu teveel betaald, of de genoemde bedrijven te weinig. Zeg nou zelf, als vakkenvuller ga je al over de 1700, en de opmerkingen over het 'doorgeefluik' ten spijt, ik ga er vanuit dat iemand met een MBO diploma op een servicedesk toch iets meer doet dan melkpakken rangschikken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 18:46
Marktconform voor een 1e lijn servicedeskmedewerker is het salaris rond zijn netto salaris (alleen dan bruto).

Bron: https://www.google.com/ur...Vaw3AQM99uBI_6IvXEFtv4LFQ

Er is dan ook sprake van een zeer riant salaris voor zijn functie. Echter, dit is niet de vraag van TS.

De andere potentiele werkgever bied 600 euro netto minder per maand. Zelf een HBO studie betalen is dan ook een stuk voordeliger.

Dit uiteraard alleen als huidige werkgever niet wilt meewerken aan een eventuele trainee traject.

[Voor 21% gewijzigd door virtualite op 28-07-2019 13:01]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True