Geïnstalleerde laptop clonen naar andere

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Hallo,

Voor de kinderen voor school heb ik 3 identieke Lenovo X250 laptops gekocht.
Nu heb ik op 1 laptop Windows 10 Pro volledig geïnstalleerd met alle bijhorende programma's, user accounts aangemaakt, configuraties goed gezet.
Met Macrium Reflect Free home version ben ik nu lokaal een image aan het maken. Weet iemand of ik deze via USB stick gewoon op de andere laptops kan kopiëren?
Komt dat allemaal goed met activatie sleutel (van UEFI?) en andere zaken?
Of is er betere software, liefst gratis, om het imagen van een laptop te bereiken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Bitlocker tijdelijk uitschakelen, anders moet je de recovery key steeds invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Tenzij je een volume license hebt kun je je windows key maar op 1 machine gebruiken volgens mij.

Om te klonen zijn er legio tools beschikbaar, even googlen doet wondere.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 15:40
Kunt prima clonen hoor, andere laptops worden dan meestal gewoon automatisch geactiveerd met de key in bios. Ik pak dan vaak wel de originele hdd/ssd en kloon het met acronis naar een andere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Vergeet niet om even sysprep te draaien voordat je de kloon maakt. Anders bestaat de kans dat je problemen gaat krijgen als je er 2 tegelijk wilt gebruiken op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_147
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-07 15:43
Bedankt voor de reacties, maar nu heb ik mixed signalen ivm de licentie key. Als ik met Macrium een image kopieer, gaat Windows dan uit UEFI de juiste key halen?

SysPrep: zorgt dat er niet voor dat ik terug een 'cleane' installatie heb? Dus al mijn configuraties kwijt? Dat heb ik namelijk liever niet.
Pagina: 1