Per ongeluk verkeerd moederbord gekocht.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ekitch
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-01 11:30
Lieve Tweakers,

In mij shoping spree voor een nieuwe PC heb ik een foutje gemaakt. Ik had alles netjes uitgezocht en in mijn eerste instantie zou ik gaan voor de
MSI B450I GAMING PLUS AC
Maar na aanraden van wat tweakers zou ik toch voor de
MSI B450 GAMING PRO CARBON AC
Dus netjes mijn kast aangepast op een ATX bord enz enz.
En je raad het al (Topic) ik heb toch de mini ITX versie in mijn winkelmandje laten zitten.

Nu is mijn vraag ga ik veel missen? Zo ver ik kan zien zijn dit de verschillen:
1 Geen heatshield voor de M2 SSD.
2 2 DDR4 slot ipv 4
Denk niet dat dit een probleem is want 16GB is voorlopig voldoende
3 Netwerkcontroller is iets minder, ga ik dat echt merken?
4 Geluidchip is iets minder? Ga ik dat merken met een simpel 2.1 sets van Logitech?
5 Aansluitingen zijn iets minder. Maar sluit er een externe Bluray speler op aan en een USB hub. en af en toe een USB stick of HDD.
6 Mini ITX vs ATX.
Zover ik kan lezen is dit geen issue, maar ga ik nog in de problemen komen met de aftermarket cooler. (ga ik nog ff testen)

Bios is al geupdate en hij is getest dus die discussie hoef ik niet te voeren. RGB geef ik niks om en ik OC doe ik ook niet. Eenmaal doen is doen. In de toekomst hooguit HDD uitbreiding.

De rest van mijn PC is als volgt

MSI B450I GAMING PLUS AC - Moederbord
Intel Solid-State Drive 660p Series - Solid state drive
AMD Ryzen 5 3600 - Processor
Corsair Vengeance LPX - Intern geheugen
MSI GeForce GTX 1660 Ti ARMOR 6G OC - Grafische kaart
Fractal Design Meshify C - Towermodel
Be quiet! PURE POWER 11 500W CM - Voeding (intern)
CoolerMaster Hyper 212 Black Edition - Koeler voor processor

- Squeeek !!!

Beste antwoord (via Ekitch op 27-07-2019 19:23)

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 01:25

Felyrion

goodgoan!

*weg* don't feed the...

Ontopic:
Volgens mij ga je met wat jij opsomt niet veel van merken. Enige is inderdaad de iets beperktere uitbreidingsmogelijkheden, maar je geeft al aan die niet te willen benutten.
De meeste koelers zullen hier ook gewoon op passen.

De geluidschip en netwerkkaart vermoed ik niet dat je gaat merken, maar daar heb ik geen cijfers voor.
Voor serieus geluid wil je uberhaupt vaak een andere oplossing (extern of kaartje).

[ Voor 46% gewijzigd door br00ky op 27-07-2019 10:32 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Alle reacties

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Dat is een klein bordje in een grote kast :+

Voor de andere tweakers: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1227585;1227587/

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niks mis mee, alleen wat klein @Ekitch

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Ekitch
@Damic @Hackus
Dat het klein in een grote kast is baal ik ook beetje van maar ja, heb een dichte kast. Dus uiteindelijk zie je er niks van. En functioneel is er geen verschil toch? OP grootte gebied dan.

- Squeeek !!!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:01

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Geluid van de ALC1220 zal iets beter zijn en hopelijk minder "lag" van je geluid, maar dat heeft Realtek al bewezen dat je zelfs met een driver update kunt maken of kraken :F

De intel netwerk chip is iets beter dan de Realtek, want bluetooth 5.0 en wrs ook beter als je veel data gaat overpompen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:00

aex351

I am the one

*knip* even beter lezen, TS heeft per ongeluk het verkeerde bord gekocht
In elk geval zou ik met een itx moederbord een kleinere behuizing kopen. Al je onderdelen passen daarin.

[ Voor 40% gewijzigd door br00ky op 27-07-2019 10:30 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

• Ekitch
aex351 schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:42:
Niet verkeerd bedoeld. Maar als je niet eens weet wat het verschil is tussen atx en itx waarom koop je dan losse onderdelen.

In elk geval zou ik met een itx moederbord een kleinere behuizing kopen. Al je onderdelen passen daarin.
Niet verkeerd bedoeld. Maar als je het verhaal leest snap je waarom het mis is gegaan, ik ben gewoon vergeten het moederbord te verwisselen terwijl ik de rest wel op ATX had aangepast. (Ik eerst een kleine kast waar een mini ITX ik kan)
Damic schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:38:
Geluid van de ALC1220 zal iets beter zijn en hopelijk minder "lag" van je geluid, maar dat heeft Realtek al bewezen dat je zelfs met een driver update kunt maken of kraken :F

De intel netwerk chip is iets beter dan de Realtek, want bluetooth 5.0 en wrs ook beter als je veel data gaat overpompen.
Voor bluetooth zal het hooguit om een koptelefoon gaan, data doen we met kabeltjes :)

[ Voor 37% gewijzigd door Ekitch op 26-07-2019 18:47 ]

- Squeeek !!!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

Waarom ben je voor de ATX-variant gegaan? Ik ga ervan uit dat je onderzoek hebt gedaan voordat je 'm wilde gaan kopen? Als je kennelijk genoeg hebt aan de ITX-versie dan neem je die, anders moet je 'm terugsturen. Dat is iets wat alleen jijzelf kan beoordelen.

• Ekitch
DataGhost schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:45:
Waarom ben je voor de ATX-variant gegaan? Ik ga ervan uit dat je onderzoek hebt gedaan voordat je 'm wilde gaan kopen? Als je kennelijk genoeg hebt aan de ITX-versie dan neem je die, anders moet je 'm terugsturen. Dat is iets wat alleen jijzelf kan beoordelen.
Vanwege het gevoel dat deze iets meer future proof was (Geluid en netwerk). En maar 1 tientje meer. Inmiddels is dat verschil (30) en levertijd groter geworden.

- Squeeek !!!

• Intergalactic
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-01 18:54

Intergalactic

Testlab Coördinator & Moderator Harde Waren

𝙸𝚗𝚟𝚊𝚍𝚎𝚛𝚜 𝙼𝚞𝚜𝚝 𝙳𝚒𝚎

titel aangepast, onnodig om full caps help in de titel te voegen

𝙸𝚗 𝚜𝚙𝚊𝚌𝚎 𝚗𝚘 𝚘𝚗𝚎 𝚌𝚊𝚗 𝚑𝚎𝚊𝚛 𝚢𝚘𝚞 𝚜𝚌𝚛𝚎𝚊𝚖 | Tweakers Discord | Stats.fm | Discogs

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Gewoon retourneren vanwege WKO.... en daarna de juiste MoBo bestellen....
Wat is het probleem?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Intergalactic schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:58:
titel aangepast, onnodig om full caps help in de titel te voegen
Schrijf dan wel moederbord goed ;). Moedbord -> moederbord.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:00

aex351

I am the one

Ekitch schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 18:45:
[...]

Niet verkeerd bedoeld. Maar als je het verhaal leest snap je waarom het mis is gegaan, ik ben gewoon vergeten het moederbord te verwisselen terwijl ik de rest wel op ATX had aangepast. (Ik eerst een kleine kast waar een mini ITX ik kan)
*weg*

[ Voor 26% gewijzigd door br00ky op 27-07-2019 10:32 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • Beste antwoord

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 01:25

Felyrion

goodgoan!

*weg* don't feed the...

Ontopic:
Volgens mij ga je met wat jij opsomt niet veel van merken. Enige is inderdaad de iets beperktere uitbreidingsmogelijkheden, maar je geeft al aan die niet te willen benutten.
De meeste koelers zullen hier ook gewoon op passen.

De geluidschip en netwerkkaart vermoed ik niet dat je gaat merken, maar daar heb ik geen cijfers voor.
Voor serieus geluid wil je uberhaupt vaak een andere oplossing (extern of kaartje).

[ Voor 46% gewijzigd door br00ky op 27-07-2019 10:32 ]

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• nldls
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-01 12:25
Dit mobo kun je prima gebruiken, maar je kunt hem net zo goed terug sturen en omruilen voor een ATX, maar de vraag is meer waar je blij van wordt. Ik heb persoonlijk liever ATX en houdt niet van mini of micro. Maar goed das net wat je wilt.

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-01 23:30

Thomg

Aww yiss

Belangrijkste vind ik het matchen van de moederbord met de kast.
ATX in ATX, M-ATX in M-ATX, enz.

Je kan je gewoon beroepen op verkoop op afstand, en als je het al gebruikt heb kan je altijd nog een belletje doen en je verhaal doen. Als je motiveert dat je een ander moederbord bij ze wilt komen willen ze vast wel tegemoetkomend zijn.

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Zodra je de deksel van je kast hebt dichtgeschroefd, zul je er niks meer van merken (y)
Allemaal triviaal.

• Ekitch
Dank allen. Ik zocht idd gewoon beetje bevestiging. Functies ga ik niet missen. En idd achter gesloten kast niemand die het ziet.

Dus gewoon alles geïnstalleerd. Hoewel het voor sommige dingen wel iets meer priegelen was. Doet ie het nu als een zonnetje.

- Squeeek !!!

Pagina: 1